Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر عباس قیصوری شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از همان نخستین لحظات وقوع این ماجرا و انتشار اخبار مربوط به علائم حیاتی مجدد این نوزاد آبدانانی، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با جدیت در حال پیگیری مسائل و موضوعات مربوط به این ماجرا است.

وی افزود: دکتر محمد کریمیان از همان ابتدا معاونت‌های آموزش و درمان و مدیران حراست و بازرسی دانشگاه را مسوول رسیدگی و بررسی این مساله کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: به طور قطع تمامی جوانب و مسائل مربوط به این نوزاد، از همان ابتدای ورود به زایشگاه در بدو تولد تا مراحل بستری آن در بیمارستان‌های رسول اکرم(ص) آبدانان و امام خمینی(ره) ایلام و صدور جواز دفن این نوزاد مورد بررسی قرار می گیرد.

وی یادآور شد: همچنین روز شنبه پانزدهم آذرماه(فردا) کمیسیون تخصصی بررسی و ارزیابی این مساله با حضور تمامی اساتید گروه اطفال استان در دانشگاه علوم پزشکی تشکیل خواهد شد و پس از بررسی‌ها، نتیجه قطعی نیز از طریق همین کمیسیون اعلام می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: پس از بررسی، با هرگونه قصور پزشکی برخورد قانونی صورت گرفته و در صورت لزوم در مراجع قضایی نیز پیگیری خواهد شد.

به گزارش ایرنا، روز گذشته ویدیویی در شبکه های مجازی ایلام منتشر شد که نشان می داد نوزاد ۲ ماهه آبدانانی پس از اعلام فوت و انتقال به غسالخانه، دوباره جان می گیرد و زنده می شود.

بر اساس اعلام کانال های خبری شهرستان آبدانان، نوزاد ۲ ماهه آبدانانی با نارسایی مادرزادی در بیمارستان امام خمینی ایلام( ره) تحت مراقبت بوده است که شب گذشته حال نوزاد وخیم گزارش و گواهی فوت وی صادر می شود.

اما هنگامی که والدین فرزند خود را برای تدفین به آبدانان با فاصله حدود ۱۸۰ کیلومتر از ایلام، انتقال می‌دهند مسوول‌ غسالخانه آبدانان متوجه تپش قلب نوزاد می‌شود.

پس از حضور اورژانس بیمارستان رسول اکرم(ص) آبدانان، زنده بودن نوزاد تایید و برای مراقبت بیشتر به بیمارستان انتقال داده می شود.

برخی از سایت ها و کانال های خبری استان ایلام از صدور گواهی دفن این نوزاد انتقاد کرده و آن را ناشی از قصور پزشکی دانستند.

دادستان ایلام نیز گفت: باید تیم ویژه متشکل از دادستانی، بازرسی و نظام پزشکی تشکیل شود تا سریع به موضوع ورود و نسبت به بررسی موضوع اقدام کنند.

همچنین دادستانی به علوم پزشکی ایلام برای روشن شدن ماجرای نوزاد اهل آبدانانی ۴۸ ساعت مهلت داده است.

دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز جوابیه ای در رابطه با انعکاس مطلبی در رسانه‌های استان مبنی بر قصور پزشکی و صدور مجوز دفن یک نوزاد که در سردخانه دوباره زنده شده است، صادر کرد.

برچسب‌ها ایلام آبدانان دانشگاه علوم پزشکی پوشک وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام آبدانان دانشگاه علوم پزشکی پوشک وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایلام آبدانان دانشگاه علوم پزشکی پوشک وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۴۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود

ایسنا/هرمزگان دبیر ستاد بزرگداشت هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: نمایشگاه سلامت با هدف تقویت نقش خودمراقبتی در سلامت عمومی برگزار می‌شود.

رویا جهانگیری، امروز (ششم اردیبهشت ماه)، ضمن گرامی داشت فرا رسیدن هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت، اظهار کرد: به منظور گرامیداشت این هفته و یادآوری نقش خود مراقبتی در سلامت عمومی و جامعه و برنامه‌ریزی جهت ارتقای آن، نمایشگاه و جشنواره هفته سلامت برگزار و برنامه‌های متعددی متناسب با شعار هفته سلامت برگزار خواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه در روزهای ششم و هفتم اردیبهشت ماه نمایشگاه هفته سلامت، عصرها از ساعت ۱۷ الی ۲۲ در بلوار ساحلی پارک غدیر زیر پرچم برپا می شود، تصریح کرد: در این نمایشگاه خدمات سلامت محور از جمله ویزیت و معاینه پزشک،  کنترل فشار و قند خون ، مشاوره تغذیه و روانشناسی ویزیت دندانپزشکی به صورت رایگان انجام می‌شود. همچنین عملکرد دانشگاه علوم پزشکی، معاونت‌ها، دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها و دستگاه های اجرایی همکار در حوزه سلامت در معرض عموم قرار خواهد گرفت.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، ضمن قدردانی از ادارات و سازمان‌هایی که در انجام این مهم با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همکاری دارند گفت: در این نمایشگاه ۳۰ غرفه خدمت رسان برپا و علاوه بر خدمات سلامت محور مسابقه و جنگ شادی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • حضور مرد سرشناس و بانفوذ در پرونده قتل چشم‌آبی‌ها | زوایای جدید از قتل تکان‌دهنده یک مرد در بزرگراه + تصاویر بازسازی صحنه قتل
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • ۱۴ هزار و ۴۷۹ داوطلب ایلامی در کنکور سراسری شرکت می‌کنند
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • توسعه امکانات پزشکی در استان ایلام استمرار داشته باشد