Web Analytics Made Easy - Statcounter

وام یک میلیون تومانی به حساب یارانه بگیران بدون درآمد ثابت واریز شد، قیمت مرغ کاهش می‌یابد، فهرست صنوف مجاز به فعالیت در تهران منتشر شد، لغو سفارش فروش ۲۵۰ هزار سهام عدالت برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز جمعه ۱۴ آذر شبستان به شرح زیر است:

وام یک میلیون تومانی به حساب یارانه بگیران بدون درآمد ثابت واریز شد

شهرزاد دانشمندی در این باره گفت: حسب مصوبات اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد تسهیلات یک میلیون تومانی به سرپرستان خانوار یارانه معیشتی‌بگیر که فاقد درآمد ثابت هستند، پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این افراد با ارسال پیامک به «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» شناسایی و دسته‌بندی و پس از ارسال اسامی آنها به سازمان هدفمندی یارانه ها، برای دریافت تسهیلات به نظام بانکی معرفی می‌شوند.
مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی یادآور شد: نخستین لیست این افراد شامل چهار میلیون و ۵۱۵ هزار و ۶۵۱ نفر سرپرست خانوار که یارانه معیشتی دریافت می‌کنند و فاقد درآمد ثابت هستند و تعداد ۱۴۷ هزار و ۲۹۲ نفر از یارانه بگیران که در مراحل قبلی موفق به دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی نشده بودند (در مجموع چهار میلیون و ۶۶۱ هزار و ۱۵ نفر) روز گذشته پرداخت شد که از محل یارانه معیشتی طی ۳۱ قسط ۳۵ هزار تومانی تسویه می شود.

به گفته دانشمندی در صورت ارسال لیست یارانه‌بگیران معیشتی بعدی از سوی «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» تسهیلات یک میلیون تومانی به افراد جدید نیز تعلق می گیرد.

 

قیمت مرغ کاهش می‌یابد

کاظم خاوازی در بازدید از روند توزیع مرغ در میادین پایتخت افزود: در این میادین تقریباً صفی برای دریافت گوشت مرغ وجود ندارد و اتفاق خوبی که افتاده این است که مرغ ورودی میادین میوه و تره بار، وارد یک بارانداز خاص شده و از آنجا به میادین تحویل و بین شهروندان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این اتفاق به روند توزیع گوشت مرغ در میادین میوه و تره بار خیلی کمک کرده است، اظهار کرد: علاوه بر توزیع گوشت مرغ در غرفه‌ها، ماشین‌هایی نیز در سطح میادین مستقر شده‌اند که دارای ترازو هستند و در راستای حفظ سلامت مردم و جلوگیری از تشکیل صف خیلی کمک کرده است. 

خاوازی در جریان بازدید از میادین میوه و تره بار جلال آل احمد، بهمن، پیروزی و بعثت که با همراهی مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران انجام شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بهره‌برداران میادین میوه و تره بار، سهمیه مرغ خود را از میدان پیروزی و فروشندگان فروشگاه‌های سطح شهر هم مرغ خود را از طریق اتحادیه‌شان از میدان بهمن تأمین می‌کنند.

 

فهرست صنوف مجاز به فعالیت در تهران منتشر شد

اتاق اصناف تهران فهرست جدید ۲۶ بندی مشاغل گروه یک و ۱۴ بندی مشاغل گروه ۲ را بر اساس اطلاعیه شماره سه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا منتشر و اعلام کرده که مشاغل گروه یک و ۲ در تهران مجاز به فعالیت هستند.

براساس این اطلاعیه ۲۶ رسته مشاغل گروه یک شامل کارخانه های تولیدی، مراکز صنعتی و معدنی، کشاورزی، شیلات و خدمات وابسته؛ مراکز زیرساختی و حیاتی، مراکز تامین و توزیع آب، برق، گاز، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت های تصفیه و تهویه هوا، پالایشگاه ها و جایگاه های عرضه سوخت؛ حمل ونقل عمومی کالا و مسافرِ برون شهری شامل ریلی، هوایی، جادهای ودریایی؛ حمل ونقل عمومی درون شهری؛ ادارات و مراکز نظامی، انتظامی و امنیتی، امدادی و ستادی؛ فروشگاه های زنجیره ای، سوپر مارکت ها، میوه فروشی ها و سبزی فروشی ها، میادین میوه وتره بار؛ مراکز تولید، نگهداری، توزیع و فروش محصولات غذایی و خدمات وابسته؛ مراکز تولید و عرضه فرآورده های لبنی نانوایی(تولید فراورده های نانوایی) از جمله این مراکز هستند.

همچنین مراکز بهداشتی، درمانی، امدادی، اورژانس و تامین آمبولانس دولتی و خصوصی؛ داروخانه ها، مراکز و فروشگاه های دامپزشکی، پخش دارو، عطاری و داروهای سنتی؛ مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی آماده و بیرون بر؛ خدمات اپراتورهای ارتباطی، خدمات الکترونیک و فعالیت های پستی؛ شرکت‌های خدمات اینترنتی(اعم از تامین کنندگان اینترنت، فروشگاه های اینترنتی و شرکت های خدماتی مبتنی بر اینترنت)؛ رسانه های مکتوب و برخط و مشاغل مشابه؛ مراکز نگهداری و خدماتی سالمندان، معلولین، جانبازان ، مراکز توانبخشی و مراقبتی، آسایشگاه ها؛ تعمیرگاه های انواع خودرو، لوازم خانگی، الکتریکی و الکترونیکی؛ فروشگاه های انواع قطعات و لوازم یدکی خودرو؛ فروشگاه های انواع مصالح ساختمانی وآهن آلات؛ کارگاه های صنعتی(مانند جوشکاری و تراشکاری و مشابه آن)؛ چاپخانه‌ها؛ خشکشویی ها؛ آرامستان ها؛ عینک فروشی طبی؛ تامین کنندگان مواد شیمیایی جهت عرضه مواد ضدعفونی و نیاز کارخانجات دارویی، بیمارستان ها، آزمایشگاه ها و صنایع مختلف؛ عرضه کنندگان ابزار و یراق مشتمل بر تامین کنندگان مواد و مصالح ایزوگام، قطعات پمپ و ابزار مورد نیاز صنایع؛ فروشندگان و عرضه کنندگان قطعات و لوازم یدکی کشاورزی از دیگر صنوفی هستند که از فردا می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

این اطلاعیه ۱۴ رسته شغلی گروه ۲ نیز شامل بوستان ها و مراکز تفریحی؛ پاساژهای سرباز و سربسته، بازارهای سرپوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ در غیر مواد غذایی و بازارهای موقت؛ بازارها و نمایشگاه های فروش انواع خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل؛ باشگاه های ورزشی، سالن های بدنسازی؛ استخرهای سرباز؛ آرایشگاه های مردانه؛ مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی؛ مراکز فروش فرش و موکت، لوازم خانگی، پارچه، پرده، مبلمان، تزیینات داخلی ساختمان؛ مراکز فروش کادویی، اسباب بازی، لوازم التحریر؛ مراکز فروش انواع پوشاک، کیف و کفش، خرازی، خیاطی؛ آتلیه و عکاسی؛آژانس مشاور املاک؛ خدمات چاپ دیجیتال؛ مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، قهوه خانه ها بدون عرضه مواد دخانی؛ قنادی و شیرینی پزی تر و خشک، خشبکار و شیرینی فروشی، آب میوه و بستنی فروشی و مشاغل مشابه را نیز شامل می شود.

اتاق اصناف تهران همچنین تاکید کرده که با توجه به وضعیت نارنجی شهر تهران، مشاغل گروه یک و ۲ از شنبه ۱۵ آذر ۹۹ در تهران مجاز به فعالیت هستند و ساعت پایان فعالیت روزانه صنوف مجاز به فعالیت در شهر تهران ( گروه های شغلی یک و دو )، راس ساعت ۲۰ خواهد بود.

 

بیمه مسیر پیشرفت اقتصادی را در بستری مطمئن‌تر فراهم می‌کند

فرهاد دژپسند در پیامی به مناسبت ۱۳ آذر ماه روز ملی بیمه با اشاره به نقش آفرینی صنعت بیمه در شرایط سخت تحریم ها، شیوع کرونا و نیز حوادث طبیعی سال های اخیر تاکید کرد: بیمه باید در ذهن مردم به عنوان پناهگاه امن و پشتیبان نهادینه شود، به نحوی که هر فردی در معرض نااطمینانی قرار گرفت، احساس کند یک پناه دارد و آن صنعت بیمه است.

وی ادامه داد: مردم بیمه را فقط بیمه های اجباری مانند شخص ثالث ندانند، بلکه برای هر کاری ابتدا به دنبال شناسایی بیمه نامه متناسب بوده تا ریسک خود را با صنعت بیمه پوشش دهند.

به گفته دژپسند،‌ صنعت بیمه با طراحی و ارائه محصولات و خدمات نوآورانه برای واکنش سریع به رویدادهای فردی و گروهی به هنگام بروز زیان‌های مالی، واگذاری و توزیع ریسک فعالیت‌ها، حفاظت از سرمایه‌ها، مشارکت در سیاست‌های اجتماعی، حفظ و تقویت زنجیره تولید، تزریق سرمایه به اقتصاد ملی، حمایت از ایجاد زیربناهای کشور، تسهیل ابداع و ابتکار و تسهیل تأمین مالی، نقشی بی بدیل در حمایت از اقشار جامعه، فعالان اقتصادی، کسب و کارها و اقتصاد کشور ایفا می کند.

وی با اشاره به اینکه صنعت بیمه از سال ۱۳۹۷ جهش قابل توجهی را آغاز کرده است،‌ افزود: اکنون شاهد نتایج مثبت آن هستیم و با تلاش های انجام شده توسط خدمتگزاران مردم در صنعت بیمه اقدامات خوبی در زمینه الکترونیکی کردن و دیجیتالی کردن خدمات بیمه ای انجام شده است.

دژپسند ادامه داد: همچنین سهم بیمه‌های غیردولتی با هدف کاهش ضریب تمرکز در این صنعت و همچنین ضریب نفوذ بیمه در سطح جامعه افزایش یافته و این ضریب از ۲.۴ درصد در سال ۱۳۹۷ به ۲.۵ درصد در سال ۱۳۹۸ ارتقا پیدا کرده است. پرتفوی بیمه‌ای در هفت‌ماهه سال جاری نیز به عدد ۴۲.۶ هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۷ به بیش از دو برابر افزایش ‌یافته است.

 

لغو سفارش فروش ۲۵۰ هزار سهام عدالت

«حسین فهیمی»در گفت وگویی با تاکید بر اینکه کارگزاران موظفند امکان لغو سفارش فروش را در سامانه کاربران فراهم کنند، افزود: تاکنون بیش از ۱۰۰ کارگزاری این امکان را برای کارگزاران خود فراهم کردند که این موضوع جز تکالیف آن‌ها است.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی افزود: اگر کارگزاری امکان لغو سفارش فروش را در سامانه خود مهیا نکرده باشد و سهامدار با این تخلف مواجه شد، با مرکز پیام سهام عدالت تماس بگیرد و تخلف را گزارش دهد.

فهیمی با بیان اینکه فروش سهام عدالت متوقف نشده بلکه به صورت خرد و بلوکی ادامه دارد، ‌افزود: دارایی سهام عدالت در بازار سرمایه قابل توجه است از این رو، سهامداران عدالت باید در زمانی که بازار منفی است، سفارش فروش خود را لغو کنند تا بازار به ثبات برسد، زیرا عرضه و تقاضا تعیین کننده روند بازار است.

به گفته فهیمی، سهامداران سهام عدالت که روش مستقیم را انتخاب کردند، در ۳۶ شرکت بورسی و فرا بورسی سهام دارند و باید در زمان تصمیم‌گیری برای فروش، نگاهی به وضعیت بازار داشته باشند، زیرا اگر سهام خود را عرضه کنند، به کاهش قیمت سهام کمک می‌کنند و ممکن است فروش سهام با دشواری همراه شود.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی یادآور شد: سهام عدالت در مقطعی نقش مهمی در بازار سرمایه ایجاد و تبدیل به متعادل کننده بازار شد و تعادل را در بازار بوسیله عرضه‌ها ایجاد کرد، زیرا زمانی که بازار عطش خرید داشت، سهام عرضه شد و عطش فروکش کرد، همچنین سهام عدالت در زمانی که صف‌های فروش تشکیل شده بود، فشار فروش را افزایش داد.

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار صنوف مجاز به فعالیت میادین میوه و تره بار یک میلیون تومانی لغو سفارش فروش یارانه بگیران مشاغل گروه یک سهام عدالت مراکز فروش درآمد ثابت صنعت بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۴۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام شرکت ها از لیست فعالان مجاز گمرک تعلیق شدند؟​

تین نیوز

براساس اعلام گمرک ایران ۹ شرکت از فهرست فعالان مجاز گمرکی تعلیق شده اند که باید در خصوص علت این اقدام شفاف سازی شود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، گمرک ایران طی ابلاغیه ای فهرست فعالان مجاز اقتصادی گمرک را اعلام کرده است، و 9 شرکت از این فهرست تعلیق شدند.

شرکت های پارسیان مهد خلیج فارس، حباب کف توس، نفت بهران، زرین غزال، صنایع خالص سازان روی زنجان، بازرگانی نیک مهر عمرانی، تولیدی آفتاب کالای سبلان زرین، تولیدی اکسین گستر پوشاک نوین ارون و تولیدی موتور گیربکس و اکسل سایپا از فهرست مذکور تعلیق شده اند.

متن ابلاغیه گمرک ایران در خصوص اعلام فهرست فعالان مجاز اقتصادی گمرک به شرح زیر است:

در راستای ابلاغ دستورالعمل نحوه اخذ ضمانت نامه تعهد ذی حسابی و بیمه نامه معتبر در سال ١٤0٣ موضوع بخشنامه شماره 3838 مورخ 1403/01/5 و تصریح ابلاغ عناوین تجمیعی شرکتهای فعال اقتصادی برگزیده گمرکی (AED) بخش ضوابط عمومی بخش پایانی، دستورالعمل به پیوست عناوین شرکتهای AEO به تفکیک رتبه های برگزیده جهت برخورداری از تسهیلات مصرّح در دستورالعمل فعالان اقتصادی برگزیده گمرکی بخشنامه شماره 397421 مورخ 1402/03/29 با رعایت ضوابط تعیین شده در دستورالعمل ضمانت نامه ها، قوانین، مقررات و بخشنامه های مرتبط و همچنین مورد توجه قرار دادن نکات زیر ابلاغ می گردد؛

الف) تعداد 548 (پانصد و چهل و هشت) شرکت تا کنون از سوی کمیته مرکزی فعالان اقتصادی برگزیده گمرکی به عنوان AEO مصوب که طی بخشنامه های مختلف به گمرکات کشور ابلاغ شده است. فهرست پیوست تجمیع شرکتهای برگزیده مشمول برخورداری از تسهیلات تعیین شده متناسب با هر رتبه می باشند. لازم به ذکر است خروج هر شرکت از فهرست یادشده صرفاً منوط به اعلام مراتب از سوی دبیرخانه کمیته مرکزی دفتر مدی است اطلاعات و برنامه ریزی ) خواهد بود.

ب) در خصوص رتبه تاکنون تعداد 352 (سیصد و پنجاه و دو) شرکت حائز رتبه سطح یک بندی شرکتهای برتر و 94 شرکت با رتبه دو و سایر شرکتها (102) شرکت دارای رتبه سه بوده و تسهیلات مرتبط با هر سطح به آنها تعلق خواهد گرفت در خصوص عناوین ابلاغی آتی نیز مطابق رتبه های تعیین شده در بخشنامه می بایست تسهیلات به شرکتها ارائه گردد.
تبصره: هر گونه تغییر سطح در شرکتها منوط به داشتن شرایط متقاضی تصویب کمیته و ابلاغ دبیرخانه خواهد بود.

ج) با عنایت به ضرورت اعمال ضوابط ابلاغی بانک مرکزی در خصوص آن دسته از شرکتهای AEO که نسبت به انجام تعهد بازگشت ارز حاصل از صادرات اقدام ننموده اند و ذیل ستون وضعیت تعلیق به عنوان مشمولان تعلیق مشخص شده اند همچنین برخی از شرکتها وفق مصوبات کمیته مرکزی در وضعیت تعلیق می باشند، می بایست از ارائه تسهیلات AEO به آنها خودداری گردد. بدیهی است در صورت تغییر وضعیت بدهی آنها متعاقباً مراتب رفع تعلیق اطلاع رسانی خواهد گردید.

لازم به ذکر است که در وضعیت مشمول تعلیق محدودیتی برای فعالیت تجارت خارجی شرکتها وجود نداشته و گمرک صرفاً در خصوص ارائه تسهیلات AEO می بایست به صورت مقطعی تا زمان رفع تعلیق محدودیت ایجاد نمایند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جزئیات فروش آنلاین میوه و سبزیجات از میادین و میوه و تره‌بار شهرداری تهران
  • فروش آنلاین میوه و تره‌بار در میادین پایتخت
  • جزییات فروش آنلاین میوه و سبزیجات از میادین و میوه و تره‌بار
  • نحوه خرید آنلاین از میادین میوه و تره بار شهرداری تشریح شد | امکان بازگرداندن میوه و سبزیجات بی کیفیت
  • بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در سایت شفافیت شهرداری
  • افزایش عرضه پوشاک مستعمل تاناکورایی در مشهد
  • جدیدترین قیمت فروش آپارتمان در مناطق 22گانه تهران (+عکس)
  • ممنوع بودن خرید و فروش داروهای رایج سقط جنین در نیشابور
  • فعال شدن ۴ بلوک از شهرک خودرو قم
  • کدام شرکت ها از لیست فعالان مجاز گمرک تعلیق شدند؟​