Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-29@14:25:04 GMT

اردوغان: امیدوارم فرانسه از شر مکرون خلاص شود

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۴۷۵۸

اردوغان: امیدوارم فرانسه از شر مکرون خلاص شود

«رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه روز جمعه با انتقاد از همتای فرانسیوی خود گفت: امیدوارم فرانسه از شر مکرون خلاص شود.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان گفت: فرانسه با ریاست جمهوری مکرون در مرحله بسیاری خطرناکی قرار دارد و امیدارم که این کشور از بلایی که او بر سرش آورده در اسرع وقت خلاص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از از تصمیم پارلمان فرانسه در خصوص درخواست از دولت برای به رسمیت شناختن استقلال منطقه قره باغ انتقاد کرد و گفت که این اقدام با مسؤولیت های فرانسه به عنوان یکی از کشورهای شرکت کننده در گروه مینسک تناقض دارد.

رییس جمهوری  ترکیه افزود: پارلمان فرانسه با اعلام این طرح، اعتبار خود را به عنوان یک میانجی بی‌طرف از دست داد و این اقدام آنها بار دیگر توصیه الهام علی‌اف رییس جمهوری آذربایجان به فرانسوی‌ها را به ذهن تداعی می کند که گفته بود: اگر ارمنی‌ها را این قدر دوست دارید، شهر مارسی را به آن بدهید.

اردوغان در ادامه گفت: این پیشنهاد را تأیید می‌کنم. قره باغ جزو لاینفک آذربایجان است. آمریکا و روسیه اشغال آن را به رسمیت شناختند و پیش‌تر فرانسه نیز آن را به رسمیت شناخت؛ اما امروز راه متفاوتی را در پیش گرفته است.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان پیش تر در بیانیه ای در اعتراض به  قطعنامه  مجلس سنای فرانسه  درباره قره باغ ، آن را  غیر عادلانه و اقدامی تحریک آمیز عنوان کرد.

  مجلس ملی جمهوری آذربایجان نیز با صدور بیانیه ای قطعنامه سنای فرانسه را محکوم کرد و از دولت خواست تا در قبال سازمان امنیت و همکاری اروپا مساله پایان دادن به میانجیگری فرانسه در گروه مینسک این سازمان ویژه حل مناقشه قره باغ را مطرح و  مناسبات خود با پاریس را تجدید نظر کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اردوغان مکرون فرانسه قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۴۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوکس جاده ابریشم؛ ۴ نماینده ایران در نیمه‌نهایی مبارزه می‌کنند

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون بوکس، مسابقات جاده ابریشم که یکی از رقابت های قدیمی و مطرح جهان است از یکشنبه به میزبانی جمهوری آذربایجان و در باکو آغاز شده و تیم ایران با ۶ بوکسور در این مسابقات حضور یافته است.   مبارزات مرحله نیمه‌نهایی اوزان مختلف امروز چهارشنبه ۸ فروردین برگزار می‌شود و چهار نماینده ایران به مصاف حریفان می‌روند.   در وزن ۵۱ کیلوگرم، مهدی پرویزی که پیش از این حریفی از قزاقستان را مغلوب کرده است با «بوتلایف» از روسیه روبه‌رو می‌شود. در وزن ۵۴ کیلوگرم، مصطفی ریگی که برابر نماینده پاکستان به برتری رسیده با «خوجانزار‌» از ازبکستان مبارزه می‌کند. در وزن ۶۷ کیلوگرم، مهدی امیری که مشتزن قرقیزستانی را با شکست بدرقه کرده با «ایلگار سالاکوف» از جمهوری آذربایجان بالای رینگ می‌رود. در وزن ۷۱ کیلوگرم، کسری طهماسبی که بوکسوری از لهستان را از پیش‌رو برداشته با «دارخان دوسیبای» از قزاقستان جدال می‌کند.   باقر فرجی و روزبه صفری دیگر بوکسور‌های ایران در مسابقات جاده ابریشم بودند که از دور مسابقات کنار رفتند.

دیگر خبرها

  • عبور ۶۷ هزار کامیون طی یک سال از پل دوستی ایران و آذربایجان
  • عکس جنجالی سفیر ایران با مجری تلویزیون باکو
  • اخراج مهاجران بی خانمان از پاریس در آستانه المپیک
  • بلینکن هفته آینده به اروپا می‌رود/ دیدار با مکرون درباره اوکراین در دستور کار
  • تظاهرات در فرانسه در اعتراض به تشدید ریاضت‌ اقتصادی
  • انتخابات شهرداری استانبول / رقابت میان نامزدهای حزب حاکم و مخالف / رای تعیین کننده کردها
  • انتخابات شهرداری استانبول / رای کردها، تعیین کننده رقابت اصلی
  • اظهارنظر مکرون درباره امنیت المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • بوکس جاده ابریشم؛ ۴ نماینده ایران در نیمه‌نهایی مبارزه می‌کنند
  • در یک قدمی جنگ جهانی سوم