Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محسن حرازیزاده مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد، در پیامی فرارسیدن ۱۵ آذر روز جهانی داوطلب را به تمامی داوطلبان نیک اندیش و خیران نیکوکار جمعیت هلال احمر استان یزد تبریک گفت.

 در متن پیام حرازی زاده یزدی آمده است:

هدفی والاتر از خدمت به همنوع برای انسان‌ها قابل تصور نیست و داوطلب تنها کسی است که این هدف را به عرصه ظهور میرساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ دسامبر مصادف با ۱۵ آذر را روز جهانی داوطلب نامیده اند، روز جهانی داوطلب، یادآور تمامی لحظه‌های بی مانندی است که انسان‌هایی از جنس ناب رأفت مهربانی و دوستی خالصانه برای تحقق اهداف والا در صحنه‌های حساس و مهم؛ عاشقانه و خالصانه در رقم خوردن آن لحظه‌ها سهمی بزرگ دارند. واژه‌هایی ناب در قاموس این انسان‌ها که همواره برخواسته از فطرت خداجویانه آنان بوده و نهاد پاک آنان را در طریق خدمت و ایجاد نشاط و امید در مردمان، سیراب می‌گرداند.

داوطلبان یاری رسان و فریاد رس مردم به هنگام وقوع بحران‌ها هستند که همیشه برای کمک پیش قدم و همراه مردم می‌شوند؛ فعالیت داوطلبانه در تمامی فرهنگ‌ها، زبان‌ها و ادیان وجود دارد. هنگامی که آن‌ها برای انجام کاری داوطلبانه اعلام آمادگی می‌کنند، در واقع به بهبود زندگی دیگران یاری می‌رسانند و در کنار این، بیش از هر انسان دیگری احساس تعلق به جوامع خود را خواهند داشت.

امسال که با شیوه بیماری کرونا همه جهان درگیر این بیماری هستند و میلیون‌ها نفر نیز مبتلا و زندگی همه بشریت را تحت تاثیر خود قرار داده است داوطلبان و خیران جمعیت هلال احمر نیز در این روز‌های سخت به میدان امده و مثل همیشه افتخار آفرین شدند آنان در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار گرفتند و برای نجات جان هم نوعان خود فداکارانه تلاش کردند.

اینجانب به عنوان یک داوطلب و به نمایندگی از جامعه بزرگ داوطلبان هلال احمر استان یزد فرارسیدن روز جهانی داوطلبان را به همه کسانی که قلبشان به عشق خدمت به بشریت می‌تپد داوطلبان و خیران جمعیت هلال احمر استان، همکاران در معاونت داوطلبان استان و شهرستان‌ها تبریک و تهنیت می‌گویم و امیدوارم که فرهنگ داوطلبی روز به روز در عمق وجود جامعه بشری رخنه کند.

انتهای پیام/‌ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خیران و نیکوکاران هلال احمر روز جهانی داوطلب هلال احمر استان جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۵۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ روز دیگر تا کنکور ۱۴۰۳/ متخلفان کنکور چگونه مجازات می شوند؟

کارت شرکت در آزمون داوطلبان نوبت نخست آزمون سراسری به‌همراه راهنمای شرکت در آزمون بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت و داوطلبان تا روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت در سامانه جامع آزمون سراسری در درگاه اطلاع رسانی این سازمان برای مشاهده و پرینت کارت خود اقدام کنند.

طبق برنامه زمانی سازمان سنجش آموزش کشور، نوبت نخست آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ پنجشنبه ۶ اردیبهشت و جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت، آزمون گروه‌ آزمایشی علوم انسانی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت، و آزمون گروه‌ آزمایشی هنر بعدازظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت، آزمون گروه‌ آزمایشی زبان‌های خارجی بعدازظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت و آزمون گروه‌ آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شوند.

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، همراه داشتن هرگونه وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه حافظه دار (از قبیل پیجر، تلفن همراه «حتی به صورت خاموش»، تبلت، قلم نوری، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند و ...) در جلسه آزمون علاوه بر اینکه موجب محرومیت از گزینش در آزمون می شود، به عنوان تقلب و تخلف نیز تلقی شده و با داوطلبان ذی ربط بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون های سراسری رفتار خواهد شد.

تخلفات و جرایم آزمون های سراسری

الف - ارتکاب هرگونه عملی که موجب بی نظمی در برگزاری آزمون شود یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی (حتی به صورت خاموش) و دستگاه های حافظه دار

ب - ارتکاب هرگونه عمل خلاف مقررات که آزمون داوطلب را از نظر علمی خدشه دار سازد از قبیل ارائه مدرک یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شرکت در آزمون، تبانی با داوطلبان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دستاندرکاران آزمون از قبیل عوامل اجرایی و طراحان سوال برای تخلف در آزمون و ثبت نام در آزمون با هویت مجعول یا شرکت در جلسه آزمون به جای داوطلب اصلی

ج - استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه های حافظه دار

د - کمک به داوطلب خارج از ضوابط برگزاری آزمون برای پاسخ به سوالات

ه- دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به داوطلبان یا استفاده غیرمجاز از آن ها

و - هرگونه تغییر غیرمجاز سئوالات، اوراق و پاسخنامه های داوطلبان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون

ز- افشای سئوالات آزمون یا تلاش برای دستیابی و افشای آن یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون به هر نحو

ح - خرید یا فروش سئوالات آزمون یا پاسخ آن ها یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینکه سئوالات یا پاسخ آن ها واقعی یا غیرواقعی باشد.

هیئت های رسیدگی به تخلفات، صلاحیت صدور حکم درباره چه مجازات‌هایی دارند؟

الف - در مورد مشمولان بند الف ماده ۵ اخطار کتبی با درج در پرونده داوطلب و اعلام به مراجع ذی ربط یا محرومیت از گزینش در آزمون همان سال

ب - در مورد مشمولان بند ب و ج محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی داوطلب در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال بعد

تبصره - آرای هیئت های بدوی جز در مورد مشموالان بند (الف) ماده ۶ این قانون قابل تجدید نظرخواهی در هیئت تجدید نظر رسیدگی به تخلفات در آزمون ها است.

در مورد مشمولان بندهای(د)،(ه)،(و)،(ز) و(ح) ماده ۵ هیئت های رسیدگی متهم را برای رسیدگی و اعمال جزای نقدی از ده میلیون تا یک میلیارد ریال یا حبس از یک تا پنج سال یا هر دو مجازات به محاکم دادگستری معرفی می‌شود.

ارتکاب هر یک از اعمال موضوع ماده (۵ )چنانچه در قالب عضویت در یک گروه یا شبکه باشد موجب تشدید مجازات می شود و تشکیل دهنده و سرکرده گروه یا شبکه به حداکثر مجازات محکوم می شود. مجازات هر یک از اعضا که در ارتکاب تخلفات و جرایم فوق دخالتی نداشته باشند حسب مورد حداقل مجازات ذکر شده برای مرتکب می باشد.

رسیدگی در هیئت های رسیدگی به تخلفات در آزمون ها مانع از رسیدگی برابر سایر قوانین جزایی یا رسیدگی در هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری یا هیئت های انتظامی اعضای هیئت علمی یا کمیته های انضباطی دانشجویان نیست و مرتکب علاوه بر مجازات مندرج در مواد ۶ و ۷ این قانون به مجازات مقرر در سایر قوانین و مقررات محکوم می شود.

در صورت محکومیت قطعی فردی به یکی از مجازات های مندرج در این قانون، به استثنای مجازات مندرج در بند الفماده ۶ هیئت رسیدگی به تخلفات در آزمون ها، قبولی وی در آزمون را ابطال می کند.

در این صورت موسسه آموزشی مربوط از صدور و اعطای هرگونه گواهی یا مدرک به وی خودداری خواهد کرد و چنانچه گواهی فارغ التحصیلی به وی اعطا شده باشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت یا وزارت آموزش و پرورش یا دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به ابطال آن گواهی می باشند.

چنانچه با بررسی های فنی و علمی بین نمرات و رتبه اکتسابی داوطلب و سوابق تحصیلی وی مغایرت های غیرمتعارف مشهود و اساسی از قبیل عدم تطابق معدل دیپلم و دوره پیش دانشگاهی با رتبه و نمره اکتسابی در آزمون وجود داشته باشد، با تأیید هیئت های بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون ها از داوطلب در یک یا چند درس عمومی و اختصاصی امتحان مجدد به عمل می آید.

تعیین وضعیت نهایی آزمون این داوطلب، بر اساس نتایج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هیئت بدوی می باشد.

هر موسسه یا آموزشگاه علمی و آموزشی که برای افزایش آمادگی داوطلبان شرکت در آزمون های مورد بحث این قانون فعالیت می کند چنانچه در تخلفات ماده ۵ مشارکت داشته باشد مجوز تاسیس آن لغو می شود و مدیران مسئول آن ها علاوه بر محرومیت دائمی از تاسیس و اداره این گونه مراکز به مجازات های پیش بینی شده در این قانون و سایر قوانین محکوم می شوند و چنانچه موسسه یا آموزشگاه فاقد مجوز باشد مجازات مدیران مسئول آن ها حداکثر مجازات مندرج در ماده ۶ می باشد.

در مورد آموزشگاه های بدون مجوز علاوه بر اقدام مراجع قانونی ذیربط مدعی العموم نیز می تواند راسا نسبت به اعلام جرم و پیگیری تخلفات آنان اقدام کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آمار داوطلبان نوبت اول کنکورسراسری ۱۴۰۳ به تفکیک استان‌های کشور
  • مجازات متخلفان کنکور چیست؟
  • رقابت ۱۷ هزار و ۵۱۴ داوطلب قمی در آزمون سراسری/ ۶۳ درصد داوطلبان زن هستند
  • دانشگاه آزاد نور میزبان یک‌هزار و ۳۷۸ داوطلب آزمون سراسری ۱۴۰۳
  • ۲ روز دیگر تا کنکور ۱۴۰۳/ متخلفان کنکور چگونه مجازات می شوند؟
  • توزیع کارت بیش از یک میلیون کنکوری
  • توسعه خدمات، ظرفیت ها و توانمندیهای هلال احمربا مشارکت منتخبان مردم در مجلس
  • جسد فرد غرق شده در رودخانه سزار کشف شد
  • اردوی زیارتی ۴۸ داوطلب فعال هلال احمر به مشهد مقدس
  • اردوی زیارتی ۴۸ داوطلب فعال هلال احمر خراسان جنوبی به مشهد مقدس