Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@07:46:27 GMT

واکسن مدرنا دست‌کم ۳ ماه ایمنی ایجاد می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۵۴۳۰

آفتاب‌‌نیوز :

متخصصانِ انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی که به طور مشترک در تولید این واکسن فعالیت داشتند در نخستین مرحله آزمایش بالینی، پاسخ ایمنی ۳۴ شرکت کننده بزرگسال، پیر و جوان را مورد مطالعه قرار دادند.

آن‌ها در مقاله‌ای در مجله پزشکی نیوانگلند نوشتند: پادتن‌هایی که ویروس کرونا را از حمله به سلول‌های انسانی متوقف می‌کند با توجه به گذشت زمان، همانطور که انتظار می‌رفت کمی کاهش یافت اما سه ماه پس از تزریق واکسن همچنان این پادتن ها در بدن همه شرکت‌کننده‌ها در آزمایش، بالا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واکسن تولیدی شرکت مدرنا با نام mRNA-۱۲۷۳ در دو نوبت با فاصله ۲۸ روز تزریق می‌شود.

با این حال متخصصان اعلام کرده‌اند حتی اگر تعداد پادتن‌ها به مرور کمتر شود باز هم جای نگرانی نیست.

متخصصان در این انستیتو گفته‌اند در صورت تزریق واکسن به احتمال زیاد اگر سیستم ایمنی بعدا و در فاصله زمانی دورتر، بار دیگر در معرض ویروس قرار گیرد، آن را به یاد می‌آورد و سپس می‌تواند پادتن‌های جدید تولید کند.

این مطالعه نشان داد که واکسن نوع خاصی از سلول‌های ایمنی را فعال می‌کند که به ایجاد به اصطلاح «پاسخ حافظه» کمک می‌کند اما این موضوع تنها در مطالعات طولانی‌تر قابل تایید نهایی خواهد بود.

واکسن مدرنا در تاریخ ۱۷ دسامبر از سوی کمیته مشورتی سازمان غذا و داروی آمریکا مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از آن می‌تواند مجوز استفاده اضطراری را دریافت کند.

به گزارش مدیکال اکسپرس، این واکسن مانند واکسن دیگر که توسط فایزر و بیون‌تک ساخته شده، مبتنی بر فناوری جدیدی است که مواد ژنتیکی را به شکل mRNA استفاده می‌کند. آران‌ای پیام‌رسان (mRNA) وظیفه‌اش، ارسال دستورالعمل‌های ژنتیک به بدن است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: واکسن مدرنا کرونا شیوع کرونا پادتن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۵۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه جدی به توصیه‌های ایمنی برق در شرایط ناپایداری جوی

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان  محمد رئیسی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان گفت: سیم پارگی و اتصال شبکه برق در اثر سقوط یا شکستگی اشجار و پرتاب اشیای خارجی یکی از اتفاقات خطرناک در زمان ناپایداری شرایط جوی است، که عدم نزدیک شدن به شبکه برق و رعایت نکات ایمنی در این مواقع بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه آب رسانای قوی جریان الکترونیکی است، اظهار داشت: در شرایط بارانی، به دلیل مرطوب بودن زمین، همه اجسام نزدیک به شبکه‌های برق حالت رسانا (منتقل کننده برق) پیدا می‌کنند و موجب برق گرفتگی خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان، گفت: متاسفانه مشاهده می‌شود برخی افراد بدون توجه به نکات ایمنی و با ورود به آبگرفتگی‌های سطح شهر به ویژه آبگرفتگی‌های نزدیک شبکه برق باعث ایجاد خطر برای خود و دیگران می‌شوند.

وی ادامه داد: شهروندان گرامی در صورت مشاهده هر گونه سیم پارگی و خسارت وارد شده به شبکه برق، ضمن نزدیک نشدن به تاسیسات شبکه، مراتب را بلافاصله از طریق اپلیکیشن «برق من» و سامانه ۱۲۱ مرکز اتفاقات شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان اطلاع رسانی کنند.

رئیسی اظهار داشت: خارج کردن لوازم برقی حساس از پریز در مواقع ناپایداری شرایط جوی و یا کاهش ولتاژ، مراقبت و انجام تمهیدات لازم در صورت استفاده از برق اضطراری، به تدریج وارد مدار کردن پریز‌های برق پس از قطعی شبکه از جمله نکاتی هست که در زمان ناپایداری شرایط جوی باید رعایت کرد.

وی افزود: با توجه به شرایط جوی، گا‌ها خسارتی به شبکه برق وارد می‌شود و خاموشی‌های موقتی شکل می‌گیرد که پیشاپیش از صبر و همکاری شهروندان محترم قدردانی می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پرواز‌های فرودگاه امام خمینی در حال انجام است
  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • مرکز واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی در پارک پردیس افتتاح شد
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد
  • لزوم توجه جدی به توصیه‌های ایمنی برق در شرایط ناپایداری جوی