Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-18@14:59:09 GMT

۶ خاصیت باورنکردنی دارچین

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۵۴۴۰

صراط: دارچین را می‌توان یک داروی کمتر شناخته شده دانست. دارویی که ما اکنون تنها به ۶ خاصیتش می‌پردازیم.

دیابت نوع ۲ را مدیریت می‌کند
به گزارش انتخاب، شاید حیرت انگیزترین و مهیج‌ترین مزیت مصرف روزانه دارچین، تأثیر آن بر دیابت نوع ۲ باشد. این امر می‌تواند با کاهش فشار خون و بهبود حساسیت به انسولین به مدیریت این بیماری کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی ترکیبات موجود در دارچین می‌توانند از اثرات انسولین تقلید کرده و به تنظیم قند خون کمک کنند، عملکردی که برای مبتلایان به دیابت بسیار مهم است.

کلسترول را کاهش می‌دهد
برخی مطالعات نشان می‌دهد که دارچین ممکن است به کاهش سطح LDL (کلسترول بد) و افزایش سطح HDL (کلسترول خوب) کمک کند. به طور خاص، دارچین ممکن است بتواند فعالیت آنزیمی را که باعث تولید کلسترول می‌شود، کاهش دهد، بنابراین میزان اسید‌های چرب موجود در خون را کاهش می‌دهد.

التهاب را کاهش می‌دهد
سینامالدئید یک ترکیب باورنکردنی است که بو و طعم خاصی به دارچین می‌بخشد و همچنین می‌تواند تورم را تسکین داده و از جمع شدن پلاکت‌های خون جلوگیری کند. ویژگی‌های ضد التهابی این ماده در اینجا متوقف نمی‌شود. همچنین می‌تواند برخی از مواد مرتبط با رشد غیر طبیعی سلول را مسدود کرده و در نتیجه خطر بیماری را کاهش دهد.

خوشبوکننده دهان
بسیاری از طرفداران آدامس، آدامس دارچینی را دوست دارند، زیرا دارچین شامل سینامالدئید است که باکتری‌های دهان را از بین می‌برد. با جوشاندن ۵ چوب دارچین در ۱ فنجان آب می‌توانید از مایع مانند دهان شویه معمولی استفاده کنید.

به عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند
آنتی‌اکسیدان‌ها از این جهت مهم هستند که به بدن کمک می‌کنند و استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهند، ثابت شده است که کمبود آنتی اکسیدان‌ها به سلول‌ها آسیب می‌رساند و تقریباً در هر بیماری مزمن از جمله دیابت نوع ۲ نقش دارد. با کمال تعجب، توانایی آنتی اکسیدانی دارچین نسبت به بسیاری از غذا‌های فوق العاده شناخته شده برتر است.

کاهش علائم پیری
با افزایش سن پوست، کلاژن و الاستین کمتری تولید می‌شود، پروتئین‌هایی که به صاف و لطیف نگه داشتن پوست کمک می‌کنند. بسیاری از لوسیون‌ها و کرم‌ها ادعا می‌کنند که به افزایش تولید این پروتئین‌ها کمک می‌کنند، اما عصاره دارچین ممکن است بدون کمک مواد شیمیایی، این کار را انجام دهد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: دارچین گیاهان دارویی دیابت کلسترل التهاب صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۵۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان یک تحقیق جنجالی/ آیا داروهای کاهش وزن منجر به خودکشی می شود؟

گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، تحقیقات صورت گرفته در آژانس دارویی اروپا نشان می دهد که  هیچ نشانه‌ای از افزایش افکار خودکشی در بین مصرف‌کنندگان داروهای دیابت و کاهش وزن ساخت شرکت‌های دارویی «نوو-نوردیسک»، «استرازنکا»، «سانوفی» و «ایلای لی‌لی» وجود ندارد و به این ترتیب، این آژانس به تحقیقات ۹ ماهه خود در این زمینه پایان داده است.ماجرا از جایی آغاز شد که سال گذشته، آژانس دارویی اروپا به دنبال گزارش شماری از بیماران که مدعی شده بودند پس از مصرف برخی داروهای درمان دیابت و کاهش وزن، افکار خودکشی به سرشان زده است، تحقیقاتی را آغاز کرد.

اصلی ترین دغدغه آژانس دارویی اروپا این بود که آیا چنین ادعایی برگرفته از آثار دارویی ( مربوط به داروهای ضد دیابت و کاهش وزن ) بوده یا ناشی از شرایط شخصی این افراد و احیانا افسردگی ناشی از بیماری ! 

برخی از بیماران گفته‌ بودند که پس از مصرف «اوزمپیک» از داروهای محبوب برای درمان دیابت نوع ۲ و همچنین «ویگووی» از داروهای پرفروش برای کاهش وزن، که هردو ساخت شرکت «نوو-نوردیسک» هستند، دچار افسردگی شدند و افکار خودکشی را تجربه کردند. به عبارت بهتر، آنها مدعی بوده اند قبل از مصرف داروها، نشانه ای از افسردگی نداشته اند اما پس از آن، دچار حالت هیستیریک و عصبی شده اند.

مصرف‌کنندگان داروی «مونجارو» محصول شرکت «الی لیلی» نیز گفته بودند که تجربه مشابهی داشته‌اند.حالا اما آژانس دارویی اروپا می‌گوید پس از ماه‌ها تحقیق و بررسی هیچ رابطه‌ای میان مصرف این داروها و افزایش افکار خودکشی نیافته است.این یافته‌‌ها پس از آن به دست آمد که آژانس دارویی اروپا در ماه دسامبر تحقیقاتی را درباره داروهای حاوی «آگونیست گیرنده GLP-1» آغاز کرد.

کارشناسان در این تحقیقات بر روی داروهایی متمرکز شدند که حاوی «سماگلوتید» یا «لیراگلوتید» بودند. هر دو این ترکیب‌ها حاوی GLP-1 هستند.آژانس دارویی اروپا با تجزیه و تحلیل نتایج یک مطالعه بزرگ در آمریکا به این نتیجه رسید که ارتباط مستقیمی بین استفاده از سماگلوتید و افکار خودکشی وجود ندارد.نتایج مطالعه دیگری که توسط این آژانس انجام شده نیز ارتباط بین داروهای حاوی GLP-1 و خطر افکار خودکشی را رد کرده است.

هر دو این مطالعات بر اساس داده‌های پرونده الکترونیکی سلامت بیماران انجام شده است.علاوه بر این، بررسی‌های اولیه سازمان غذا و داروی آمریکا  در ژانویه نیز نشان داد که هیچ ارتباطی بین داروهای حاوی GP-1 و افکار یا اقدام به خودکشی وجود ندارد.آگونیست گیرنده GLP-1 در اصل برای کنترل قند خون در داروی بیماران مبتلا به دیابت به کار می‌رود. این ماده همچنین هضم را کند و گرسنگی را کاهش می‌دهد.

ترس از افزایش افکار مرتبط با خودکشی میان مصرف‌کنندگان برخی داروهای درمان چاقی باعث شده که تنظیم کنندگان با حساسیت بیشتری این موضوع را دنبال کنند.  به عنوان مثال، داروی درمان چاقی «آکومپلیا» شرکت «سانوفی» که هرگز تاییدیه آمریکا را کسب نکرد، در اروپا نیز کنار گذاشته شد. تحقیقات نشان داده بود که ارتباطی میان مصرف این دارو و افزایش افکار خودکشی وجود دارد.از این رو نمی توان به صورت مطلق مدعی شد که همه داروهای ضد چاقی فاقد آثار مربوط به افسردگی و عواقب ناشی از آن هستند ....

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چگونه می‌توان بیماری دیابت را کنترل کرد؟
  • ۵ خاصیت شگفت‌انگیز سیر برای تیروئید (کم‌کار و پرکار)
  • کاهش کلسترول با این نوع سبزی
  • یک خبر جدید درباره داروی معروف کاهنده قند خون
  • نوشیدنی مفیدی که کلسترول خوب را افزایش می‌دهد
  • افزایش ریسک ابتلا به دیابت با مصرف این ماده غذایی
  • پایان یک تحقیق جنجالی/ آیا داروهای کاهش وزن منجر به خودکشی می شود؟
  • کاهش قند خون و التهاب از مزایای مصرف روزانه زنجبیل
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • آیا مصرف زیاد شکر باعث دیابت می‌شود؟