Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید سلطانی سروستانی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از کمبود و گرانی نهاده‌های دامی در بازار اظهار کرد: با وجود تامین ۴۰ تا ۴۵ درصد نهاده‌های دامی با نرخ مصوب و مابقی از بازار آزاد، قیمت تمام شده تولید شیر و دام به شدت بالاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه دولت برای نهاده‌های جو، ذرت و کنجاله سویا یارانه در نظر گرفته است، افزود: مابقی نهاده‌ها همچون یونجه، ذرت علوفه ای، کاه، کلش، تفاله چغندر قند و ... از بازار آزاد باید خریداری شود که افزایش قیمت سه قلم ذرت، سویا و جو بر بازار این نهاده‌ها هم‌تاثیر مستقیمی دارد.

سلطانی قیمت تمام شده هر کیلو شیرخام را ۵ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به آنکه ستاد تنظیم بازار نرخ مصوب هر کیلو شیرخام را ۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام‌کرده است، بنابراین طبق اذعان معاون وزیر جهاد اگر ۵۵ تا ۶۰ درصد نهاده‌ها با نرخ مصوب تامین شود و قیمت یونجه، سبوس، کاه و کلش و ... نوسانی نداشته باشد، نرخ مصوب فعلی جوابگوی هزینه‌های تولید است.

مدیر عامل اتحادیه دامداران قیمت تمام شده هر کیلو گوسفند را ۵۰ هزار تومان و گوساله ۴۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: این درحالی است که متوسط کشوری قیمت هر کیلو دام سبک ۴۲ تا ۴۳ هزار تومان و دام سنگین ۳۷ تا ۳۸ هزار تومان است.

اختلاف قیمت گوشت از دامداری تا بازار ۵۰ تا ۶۰ درصد است

وی ادامه داد: با وجود حلقه‌های واسط ناشی از خلاء‌های موجود، اختلاف قیمت گوشت از دامداری تا بازار ۵۰ تا ۶۰ درصد است که سازو کار باید به گونه‌ای برای اتحادیه فراهم شود تا با عرضه مستقیم گوشت با نرخ منطقی به دست مصرف کننده برسد.

مدیر عامل اتحادیه دامداران در واکنش به آزادسازی نرخ نهاده‌های دامی و پرداخت یارانه مستقیم تصریح کرد: آزادسازی قیمت نهاده‌ها شرایط را بدتر می‌کند چرا که پرداخت یارانه شعاری بیش نیست و هیچ‌گاه به دست دامدار نرسیده است. اما آنچه حائز اهمیت است با افزایش قیمت اقلام لبنی و دیگر کالا‌ها به سبب درآمد ثابت افراد، خانوار چاره‌ای جز کاهش اقلام مصرفی سبد خود ندارند که این امر سلامتی مردم را به مخاطره می‌اندازد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نهاده دامی قیمت گوشت نهاده های دامی هزار تومان نهاده ها نرخ مصوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۵۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت هر کیلو میوه شب عید تنظیم بازاری در گیلان اعلام شد

ایسنا/گیلان رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، قیمت هر کیلو سیب را ۳۴ هزار و ۷۰۰ تومان و هر کیلو پرتقال را ۱۶ هزار تومان دانست و گفت: ۵۲ غرفه در شهرستان ها و ۱۵ غرفه در دهستان‌های گیلان تدارک دیده شده است.

صالح محمدی امروز، ۲۷ اسفندماه در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر لزوم تنظیم بازار شب عید و ماه رمضان، با توجه به شرایط خاص استان، اظهار کرد: گیلان از مقاصد گردشگری بوده و در ایام تعطیلات با حجم بالای مسافران و ترافیک سنگین و اسکان مردم در هتل ها و بوم گردی ها مواجه هستیم که ضرورت مدیریت بازار را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه استان گیلان در بخش کالاهای اساسی به ویژه آرد و شکر ذخایر مطمئن دارد، عنوان کرد: فصل سفر آغاز شده و تردد مسافران شرایط خاصی را ایجاد می‌کند؛ همچنین به طور طبیعی در ماه رمضان شاهد افزایش مصرف برخی اقلام همچون شکر هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین خواستار مدیریت قیمت گوشت قرمز شد و اضافه کرد: باید بازرسی ها مؤثر و کارآمد باشد؛ البته عمده بازاریان به دنبال کسب روزی حلال هستند، اما باید با اخلالگران برخورد شود.

محمدی با اشاره به راه اندازی ۱۲۰ اکیپ نظارتی بازار شب عید و ماه رمضان در سطح استان، گفت: در حوزه مرغ مشکلی نداریم و لذا هرگونه تنش نشان دهنده تخلف است.

وی با بیان اینکه سامانه ستکاوا با هدف شفاف سازی تولید و توزیع و عرضه مرغ اجرایی می شود، خاطرنشان کرد: در تعطیلات نوروز شاهد افزایش دو تا سه برابری جمعیت استان هستیم که نشان دهنده اهمیت مدیریت بازار کالاهای اساسی است لذا سامانه ستکاوا الزام قانونی دارد و موجب اجرای نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان به فعالیت نمایشگاه های نوروزی اشاره کرد و یادآور شد: قیمت اقلام عرضه شده در این نمایشگاه ها باید ۱۵ درصد پایین تر از بازار باشد تا مردم دغدغه نداشته باشند؛ اتحادیه های تعاون روستایی استان نیز در حوزه میوه شب عید پای کار بوده و هم از تولیدکننده و هم از مصرف کننده حمایت می‌کنند.

وی از تعاون روستایی استان خواست در بخش های سردخانه ای و شالیکوبی و سورتینگ فعال شود و بیان کرد: اگر تعاون روستایی فعال شود، بخش کشاورزی مانند برنج و زیتون و کیوی و مرکبات و فندق و... نیز فعال می شود لذا تعاونی ها محصولات کشاورزی استان را بخرند و در دیگر استان ها عرضه کنند و در مقابل محصولات مورد نیاز استان را تهیه کنند.

محمدی از تهیه ۲۰۰ تن سیب درجه یک و با کیفیت و ۲۰۰ تن پرتقال خریداری شده از باغداران گیلان خبر داد و متذکر شد: ۵۲ غرفه در شهرستان ها و ۱۵ غرفه در دهستان‌ها تدارک دیده شده که از این تعداد، ۱۲ غرفه در شهرستان رشت برپا شده است.

وی قیمت هر کیلو سیب را ۳۴ هزار و ۷۰۰ تومان و هر کیلو پرتقال را ۱۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هدف ما تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت میوه شب عید بوده و در صورت برقراری تعادل در بازار، این عرضه ادامه پیدا نمی کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از مردم خواست هرگونه گرانفروشی را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش دهند و بیان کرد: در خروجی شهرهای استان، نمایشگاه های عرضه محصولات کشاورزی و صنایع دستی استان برپا شود تا گردشگران برای استان آورده اقتصادی داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازار آرام شب عید از تامین اقلام اساسی تا نهاده دامی
  • عرضه هر کیلو گوشت مرغ با قیمت ۶۵ هزار و ۷۰۰ تومان در لرستان
  • کاهش قیمت سیب درختی در طرح تنظیم بازار گلستان
  • ۱۸۰ هزار تن نهاده دامی در لرستان توزیع شد
  • دلایل کاهش گوشت قرمز؛ وزارت جهاد: بهار مشکل گوشت رفع می‌شود
  • اعلام نرخ هر کیلو گرم گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای تره بار
  • قیمت جدید گوشت گوسفندی در شب عید
  • توزیع میوه و خرمای تنظیم بازار در ۸ نقطه کبودراهنگ
  • قیمت هر کیلو میوه شب عید تنظیم بازاری در گیلان اعلام شد
  • هر کیلو گوشت قرمز دولتی ۲۹۹ هزار تومان در میادین میوه و تره بار