Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور آزمایشگاه های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: دستگاه تشخیص کرونای جدید استان موجب شد ظرفیت تشخیص کرونای استان از 400 تست به 700 تست در روز رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ دکتر قاسم قلم فرسا افزود: این دستگاه 5 کاناله با 5 لیزر مختلف می تواند 5 ژن را از جمله کرونا و آنفولانزا همزمان شناسایی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این دستگاه یکی از بروز ترین دستگاه های جهان و تولید سال 2020 است که علاوه بر افزایش دقت در تشخیص بیماری به افزایش سرعت تشخیص کمک نموده است.

 وی ضمن قدردانی از تلاش و پیگیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، تصریح کرد: همچنین لازم است از همه مسئولین و همکارانمان در معاونت های درمان، بهداشت و توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه که برای ورود دستگاه به استان تلاش نموده اند قدردانی نمایم.

دکتر قلم فرسا اذعان داشت: هم اکنون با ورود این دستگاه به استان سایر وسایل و دستگاه های جانبی آن نیز خریداری و نیروهای مورد نیاز جذب شد که منجر به افزایش مطلوبیت کمیت و کیفیت امور آزمایشگاهی ما در بحران کرونا شده است.

وی اضافه کرد: کیت های تشخیصی کرونا نیز به مدد تلاش و پشتکار محققان و فناوران کشور، عمدتا ایرانی هستند و باعث افزایش دقت تست ها شده است.

مدیر امور آزمایشگاه های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مرحله ای که نمونه به آزمایشگاه ارسال و نتایج آماده می شود این مراحل حدود 12 تا 18 ساعت طول می کشد اما هم اکنون با کمک این دستگاه همه نمونه هایی که به دست ما می رسد را طی 24 ساعت جواب دهی می کنیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تشخیص کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۵۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ از زبان معاون درمان وزارت بهداشت

معاون درمان وزارت بهداشت آخرین وضعیت تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ را تشریح کرد.

دکتر سعید کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۳ با توجه به تصویب رسید ۴۶ درصدی این تعرفه‌ها در شورای عالی بیمه، گفت: افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی جهت تصویب نهایی همچنان در سازمان برنامه و بودجه است. سازمان برنامه بودجه به منظور تصویب تعرفه‌های پزشکی، نرخ افزایش تعرفه‌ها را به هیئت وزیران ارسال می‌کند.

وی ادامه داد: ظاهرا پیشنهاد افزایش ۴۶ درصدی نرخ تعرفه‌های پزشکی کاهش داشته است. پس از اینکه افزایش ۴۶ درصدی نرخ تعرفه‌های پزشکی کاهش یافت؛ مقام عالی وزارت و روسای دانشگاه‌های علوم‌پزشکی با رئیس سازمان برنامه و بودجه جلسه‌ای برگزار کردند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی نرخ تعرفه‌های پزشکی را مطرح کرده‌اند. افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی نرخ تعرفه‌های پزشکی نه تنها مورد تایید روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی نیست بلکه مورد تایید شورای عالی بیمه نیز محسوب نمی‌شود.

کریمی گفت: افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی نرخ تعرفه‌های پزشکی منجر به بروز معضلات جدی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌شود؛ چرا که میزان هزینه‌های تمام شده مراکز درمانی وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی بسیار بیشتر از افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی است.

معاون درمان در پایان گفت: قول داده شده که پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی مورد بازنگری قرار گیرد؛ امیدوارم معاونت درمان وزارت بهداشت برای جامعه سلامت کشور در خصوص افزایش تعرفه‌های پزشکی خبرهای خوبی داشته باشد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اختصاص دومین دستگاه «سی تی اسکن» به بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) گناوه
  • شاخص اهدای عضو در غرب خراسان ۱۸ درصد افزایش یافت
  • ‍ افزایش ۱۸ درصدی شاخص اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در سبزوار
  • ویزیت پزشکان سال آینده چقدر می‌شود؟
  • تعیین تعرفه های پزشکی ۱۴۰۳
  • توزیع بیش از ۳۰۰ دستگاه با تکنولوژی بالا در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور
  • فعال بودن ۳۸۰ مرکز جامع سلامت در مازندران
  • ۳۸۰ مرکز جامع سلامت در مازندران فعال است
  • اعلام آخرین وضعیت تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳
  • آخرین وضعیت تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ از زبان معاون درمان وزارت بهداشت