Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@23:10:02 GMT

فشار اقتصادی بر سوریه را ادامه می‌دهیم

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۵۵۴۵

فشار اقتصادی بر سوریه را ادامه می‌دهیم

«جویل ریبورن» نماینده دولت آمریکا در امور سوریه ،  شب گذشته (پنجشنبه) با نمایندگان «ائتلاف معارضان سوریه» در استانبول دیدار کرد.

به نوشته العربی الجدید، «جویل ریبون»، در این دیدار گفت که باید فشار اقتصادی بر دولت سوریه از طریق تحریم‌های «سزار» افزایش یابد و در عین حال مدعی شد که دولت سوریه مسئول وخامت شرایط اقتصادی در این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار «نصر الحریری» رئیس گروه موسوم به «ائتلاف معارضان سوریه» نیز حضور داشت و عمده بحث‌ها در خصوص چهارمین دور گفت‌وگوهای کمیته قانون اساسی سوریه بود.

او از نماینده آمریکا خواست تا بر کشورهای حامی دولت سوریه فشار آورد تا به ادعای وی دولت دمشق به طور واقعی در ساز و کار کمیته قانون اساسی حضور یابد. 

ائتلاف معارضان سوریه همچنین گزارشی از فعالیت شرکت‌های روسیه در سوریه علی‌رغم تحریم دولت دمشق به نماینده دولت آمریکا ارائه دادند.

نماینده دولت آمریکا در سوریه، روز گذشته در سفری به قاهره مدعی شده بود که وضعیت وخیم اقتصادی و معیشتی در سوریه حاصل تحریم‌های آمریکا نیست. اون بدون اشاره به ممنوعیت هرگونه معامله‌ای با دولت سوریه، مدعی شد که کالاهای اساسی از جمله آرد و نان و سوخت مشمول تحریم نیستند.

با این حال وزارت خزانه‌داری آمریکا در ۱۸ آبان ماه تحریم‌های جدیدی علیه نهادها و اشخاص مرتبط با دولت سوریه از جمله شرکت‌های فعال در بخش نفت این کشور اعمال کرد. از زمان اجرایی شدن قانون موسوم به «تحریم‌های سزار»، این پنجمین دور تحریم‌هایی است که علیه سوریه وضع می‌شود.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دولت آمریکا سوریه فشار اقتصادی سوریه دولت آمریکا سوریه فشار اقتصادی دولت سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۵۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های خصمانه جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران

دولت‌های آمریکا و انگلیس به بهانه‌های واهی علیه ایران به ترتیب ۱۶ و ۱۳ فرد و نهاد ایرانی را مورد تحریم قرار دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آمریکا و انگلیس امروز دور جدیدی از تحریم‌ها را با ادعای اینکه پاسخ ایران به جنایات رژیم اسرائیل باعث جنگ گسترده‌تری در غرب آسیا می‌شود، علیه ایران اعمال کردند.

به گزارش رویترز، در بیانیه وزارت خزانه داری ایالات متحده آمده است که این تحریم‌ها 16 فرد و دو نهاد را هدف قرار داده است که تولید پهپاد در ایران را تسهیل می‌کنند.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین با بهانه‌های واهی اعلام کرد که پنج شرکت فولاد خوزستان ایران در لیست تحریم قرار دارند.

همچنین در اطلاعیه دولت انگلیس آمده است که تحریم‌هایی را علیه نهادهای نظامی ایران از جمله ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعمال کرده است.

در این اطلاعیه آمده که تحریم‌های انگلیس در مجموع 13 نهاد و فرد را هدف قرار داده است.

این ادعاهای دولت‌های آمریکا و انگلیس در حالی مطرح می‌شود که ایران بارها تاکید کرده هیچگاه خواهان تشدید اوضاع در منطقه نیست و این رفتارهای رژیم صهیونیستی و جنایت‌های آن علیه کشورهای منطقه است که باعث بی‌ثباتی و ناامنی شده است.

امیرعبداللهیان: به آمریکا گفتیم به‌دنبال تنش در منطقه نیستیمامیرعبداللهیان: ریشه اصلی تنش در منطقه رژیم اسرائیل است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نوسانات ارز همه ابعاد اقتصادی زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد/ دولت جدی ورود کند
  • وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا
  • بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • تغییر استاندار مازندران تکذیب شد
  • بازگشت بیش از ۲۵۰ همت از سرمایه‌های مردمی با احیای واحد‌های تولیدی
  • تحریم‌های خصمانه جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • رد شایعات تغییر استاندار مازندران
  • آمریکا سیاست دوگانه خود در قبال تروریسم را کنار بگذارد
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • نماینده مجلس: کاش رئیسی، بلوچ بود