Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،ترکی الفیصل رییس پیشین دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی، در حالی پس از گذشت یک هفته، در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان به صرافت افتاده که دیدار محمد بن سلمان با بنیامین نتانیاهو و تقلای ریاض برای عادی سازی با رژیم صهیونیستی را تکذیب کند که پیش از این روزنامه "جروزالم‌پست" در ژستی پیروزمندانه فاش کرد که بنیامین نتانیاهو در شهر "نئوم" عربستان واقع در سواحل دریای سرخ با "محمد بن‌سلمان" دیدار کرده و حتی به جزییات افراد شرکت کننده در این دیدار و مسایل مطرح شده در آن جلسه نیز پرداخته و گفته در آن دیدار "آوی بلوث" دستیار نظامی نتانیاهو، "یوسی کوهن" رئیس موساد و "مایک پمپئو: وزیر خارجه آمریکا نیز حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه صهیونیستی همچنین خاطرنشان کرد که فروش تسلیحات از جمله جنگنده‌های اف-۳۵ از شروط این عادی‌سازی مطرح شده است.

حالا ترکی الفیصل درخصوص اخبار منتشره درباره دیدار اخیر نتانیاهو و بن سلمان در خاک عربستان سعودی، جرات به خرج داده و احتمالا با کسب اجازه از بزرگ تر‌های خود در اقدامی دیر هنگام و بی اثر، نتانیاهو را دروغگو قلمداد کرده و گفته "وی در سرزمین خود، متهم به دروغگویی به مردم در مسائل بسیاری است؛ پس چگونه صحبت‌های یک فرد دروغگو را باور می‌کنند، اما صحبت‌های طرف مقابل { مقامات عربستان} که در تمامی سخنان پیشین خود صادق بوده را باور نمی‌کنند. "

این درحالی است که بنیامین نتانیاهو پیش از این با سکوت خود در واقع سخنان وزیر کابینه اش را برای انجام این دیدار تایید کرده است. پس از این دیدار مخفیانه، رسانه‌های صهیونیستی بلافاصله فاش کردند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل یکشنبه گذشته برای یک دیدار محرمانه با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در شهر نئوم به این کشور پروازکرده است اگر چه وزیر خارجه عربستان سعودی این موضوع را تکذیب کرد، ولی وزیر آموزش رژیم صهیونیستی آن را تایید و نتانیاهو نیز در این خصوص سیاست "سکوت تایید آمیز" پیشه کرد.

الفیصل که گویا تازه از خواب بیدار شده درخصوص عادی سازی میان عربستان و رژیم صهیونیستی گفته که تمهیداتی در این مورد وجود ندارد؛ عربستان موضعش را در سخنرانی پادشاه در مجلس شورا اعلام و تاکید کرد که مساله فلسطین، مساله نخست عربستان است و ریاض به طرح صلح عربی پایبند است.

بیشتر بخوانید

چرایی همکاری بن سلمان با آمریکا و لابی صهیونیستی

موضع گیری روز جمعه ۱۴ آذر ماه ۱۳۹۹ ترکی الفیصل و انکار تقلای کشورش برای عاددی سازی روابط با رژیم صهیونیستی درحالی است که پیش از این «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی شنبه شب اول آذر ماه ۱۳۹۹، در گفتگو با خبرگزاری رویترز انگلیس گفته بود که این کشور از عادی‌سازی کامل روابط با رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

البته وزیر خارجه سعودی برای خالی نبودن عریضه و موجه جلوه دادن چنین حماقتی گفته که باید قبل از عادی سازی، توافق صلح دائمی که ایجاد کشور فلسطین را تضمین کند، محقق شود.

متحد ولیعهد سعودی؛ به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی

آغوش باز عربستان سعودی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی که اکنون از فعالیت‌های پشت پرده و پنهانی ریاض خارج و علنی شده، در حالی است که دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و متحد محمد بن سلمان ولیعهد سعودی، پیش از این در اقدامی مغایر با قطعنامه‌های سازمان ملل و مواضع جامعه جهانی، در لوای طرح معاله قرن قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته است علاوه بر این طرح رژیم صهیونیستی در خصوص الحاق کرانه باختری نیز که مورد مخالفت جامعه جهانی، کشور‌های مسلمان و اتحادیه اروپا قرار گرفته، نیز قرار است با اتکا به طرح معامله قرن ترامپ اجرایی شود.

ترامپ متحد ولیعهد سعودی، در حالی ۶ دسامبر ۲۰۱۷، به طور رسمی به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل توسط واشنگتن را اعلام کرد که این اقدام برخلاف نزدیک به هفت دهه سیاست خارجی آمریکا و برنامه‌ریزی برای جابجایی سفارت این کشور در اسرائیل از تل آویو به بیت‌المقدس صورت گرفت.

اگر چه این اقدام مورد انتقاد اکثر کشور‌های اسلامی و رهبران بین‌المللی از جمله مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار گرفت، اما مراسم انتقال سفارت در تاریخ ۱۴ مه ۲۰۱۸ برگزار شد که همراه با خشونت شدیدی در نوار غزه بود و منجر به شهادت دستکم ۶۰ فلسطینی و زخمی شدن ۳ هزار نفر از تظاهرکنندگان به دست نیرو‌های صهیونیستی شد.

الحاق کرانه باختری

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در تبلیغات انتخاباتی خود وعده داد در صورت پیروزی، دره اردن و شرق «بحر المیت» را به فلسطین اشغالی الحاق می‌کند؛ مناطقی که حدود ۳۰ درصد از مساحت کرانه باختری را تشکیل می‌دهد و این رسمیت بخشی به اشغال مناطق یاد شده در راستای طرح آمریکا موسوم به «معامله قرن» صورت می‌گیرد.

کرانه باختری ۵۶۵۵ کیلومتر مربع مساحت دارد که برابر با ۲۱ درصد از مساحت تاریخی کل فلسطین است و مساحت منطقه موسوم به «ج یا c» برابر با ۳۴۵۰ کیلومتر مربع است که ۶۱ درصد مساحت کرانه باختری را تشکیل می‌دهد و هم اکنون تحت کنترل رژیم صهیونیستی قرار دارد.

تقسیم کرانه باختری رود اردن به سه منطقه «الف، ب و ج» در پیمان اسلو، در سال ۱۹۹۳ انجام شد؛ منطقه الف از نظر اداری و امنیتی توسط تشکیلات خودگردان، منطقه ب از نظر اداری توسط تشکیلات خودگردان و از نظر امنیتی توسط رژیم صهیونیستی و منطقه ج از نظر امنیتی و اداری توسط رژیم صهیونیستی اداره می‌شود.

شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در منطقه ج متمرکز است به نحوی که تعداد شهرک‌ها در این منطقه به ۱۶۰ مورد می‌رسد که ۷۰۰ هزار شهرک‎نشین در آن زندگی می‌کنند. نکته قابل توجه آن است که شهرک‌ها در چهار محور اصلی در شرق کرانه باختری معروف به دره رود اردن به عنوان خزانه آبی فلسطین، مرکز کرانه باختری، غرب کرانه باختری و در قدس متمرکز است.

با اجرای طرح الحاق عملاً سرزمینی برای تشکیل دولت فلسطین باقی نمی‌ماند و آنچه که قرار بود از درون قطعنامه‌های شورای امنیت و پیمان اسلو به وجود آید، یعنی تشکیل کشور فلسطین عملاً تحقق نمی‌یابد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی قصد داشت از روز چهارشنبه ۱۱ تیرماه ۱۳۹۹، طرح جنجالی الحاق مناطق کرانه باختری به اراضی اشغالی را با وجود موج فزاینده مخالفت‌ها و انتقادات بین‌المللی اجرایی کند، اما هشدار‌های بیش از ۲۰۰ مقام سابق موساد و مقام‌های پیشین صهیونیست در خصوص خطر اجرای این طرح و تشدید جدی تنش‌ها، هشدار کشور‌های اسلامی، همچنین هشدار آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و وقایع میدانی ناشی از اعتراضات فلسطینیان، نتانیاهو را بر آن داشت تا اجرای این طرح را به تعویق بیندازد.

مروری بر اقدامات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت این رژیم از سوی واشنگتن و حمایت آمریکا از لحاق کرانه باختری و بلندی‌های جولان سوریه، در سایه سکوت و همراهی آشکار و پنهان عربستان سعودی و برخی حکام عربی منطقه با تل آویو و واشنگتن درحالی است که همواره کشور‌های اسلامی، جامعه جهانی و اتحادیه اروپا به صراحت اینگونه اقدامات مغایر با قطعنامه‌های سازمان ملل را محکوم و مخالفت خود را نسبت به آن اعلام کرده اند.

با این اوصاف به روشنی مشخص است که چرا ماله کشی دیر هنگام ترکی الفیصل درخصوص تکذیب دیدار ولیعهد سعودی با نتانیاهو و تکذیب اقدام ریاض برای عادی سازی با رژیم صهیونیستی دیگر هیچ گوش شنوایی ندارد، زیرا مقامات سعودی در طول زمامداری ترامپ همه پل‌های پشت سر خود را خراب کرده و سرسپردگی خویش را در برابر آمریکا و رژیم صهیونیسی به اثبات رسانده اند. به همین دلیل است که رسانه‌های جهان دیگر تکذیبیه‌های مقامات سعودی را باور نمی‌کنند و بر عکس به انتشار روایت‌های رسانه‌های صهیونیستی در این زمینه مبادرت می‌کنند.

منبع: العالم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی عربستان رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو عنوان پایتخت عربستان سعودی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی کرانه باختری ترکی الفیصل وزیر خارجه عادی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۵۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان الاقصی| حمله لباس شخصی‌های صهیونیست در کرانه باختری

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، رژیم اسرائیل بامداد امروز یکشنبه در روز ۱۶۲ جنگ علیه نوار غزه، خانه‌ای را در یکی از محلات شهر دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه بمباران کرد که در اثر آن، تا این لحظه (لحظه تنظیم خبر) ۱۲ تن شهید شده‌اند.

بیشتر بخوانید: طوفان الاقصی| حمله جنگنده های اسرائیل به جنوب لبنان

رژیم اسرائیل در کرانه باختری نیز به چند منطقه طولکرم، رام الله و جنین یورش برد و طی آن شماری را ربود.

مهمترین تحولات صدوشصت و سومین روز «طوفان الاقصی» را در ادامه دنبال کنید:

انفجار شدید در شمال فلسطین اشغالی

برخی رسانه‌ها از وقوع انفجار شدید در منطقه الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. ارتش رژیم اسرائیل بعد از این حادثه اعلام کرد که یک هدف را در آسمان الجلیل رهگیری کرده است.

حمله لباس شخصی‌های صهیونیست در کرانه باختری

ویدیویی منتشر شده از دور بین مدار بسته در شهر بیت لحم نشان می‌دهد که عناصر لباس شخصی رژیم اسرائیل دقایقی قبل از افطار با یورش به اردوگاه الدهیشه، یک جوان فلسطینی را ربودند.

۱۲ شهید در بمباران خانه‌ای در مرکز غزه

بمباران خانه‌ای در دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه منجر به شهادت دو تن و زخمی شدن تعداد دیگری شد. ساعتی بعد رسانه های فلسطینی از افزایش شمار این شهدا به ۱۲ نفر خبر دادند.

حملات به صهیونیست‌ها در شمال و جنوب

حزب الله لبنان اعلام کرد که تجمع نظامیان اسرائیلی را در بلندی‌های الکرنتینا با تسلیحات موشکی مورد اصابت قرار داده است.

یورش به کرانه باختری

نظامیان رژیم اسرائیل بامداد امروز به شهرک یعبد در جنین و طولکرم و رام الله و قلقیلیه یورش برده و در برخی از این یورش‌ها تعدادی از جوانان فلسطین را ربودند.

آمریکا به دنبال تصویب قطعنامه‌ای علیه حمله احتمالی اسرائیل به رفح است

روزنامه معاریو رژیم اسرائیل نوشت که آمریکا پیش نویس قطعنامه‌ای را برای شورای امنیت آماده کرده که در لحن و عبارات آن، شدت زیادی علیه حمله ارتش رژیم اسرائیل به رفح نشان داده شده است.

بر اساس این ادعا، ایالات متحده آمریکا در این قطعنامه پیش نهاد آتش بس در غزه را پیش خواهد برد.

کد خبر: 1224784 برچسب‌ها رژیم صهیونیستی

دیگر خبرها

  • تشدید حمله‌های رژیم صهیونیستی به کرانه باختری
  • رئیس تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی به دلیل اختلاف با نتانیاهو استعفا کرد/ رژیم صهیونیستی کرانه باختری را به پایگاه نظامی تبدیل کرده است/ شلیک بیش از ۱۰۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز / هشدار آژانس اطلاعاتی آمریکا در رابطه با تشدید تنش در منطقه + ع
  • اقدام بی‌سابقه اتحادیه اروپا در تحریم شهرک‌نشینان تندرو صهیونیستی
  • یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به کرانه باختری
  • بازداشت شماری دیگر از فلسطینی‌ها طی ساعات گذشته
  • شهادت یک فلسطینی و تداوم یورش و بازداشت‌ها در کرانه باختری
  • طوفان الاقصی| حمله لباس شخصی‌های صهیونیست در کرانه باختری
  • واکاوی جایگاه کرانه باختری در منظومه مقاومت فلسطین
  • عربستان در بحبوحه نسل‌ کشی در غزه به تل‌آویو نفت ارسال کرده است
  • شمار شهیدان کرانه باختری از ۷ اکتبر به ۴۳۵ نفر رسید