Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@10:41:13 GMT

فاجعه‌ای به نام «لایکی» در کمین نوجوانان ایرانی

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۵۵۷۶

فاجعه‌ای به نام «لایکی» در کمین نوجوانان ایرانی

شبکه اجتماعی لایکی از جمله پلتفرم های ارتباطی است که در ماههای اخیر و درسایه غفلت مسئولان و البته خانواده ها به یکی از شبکه های اجتماعی پر مخاطب کودکان ونوجوانان تبدیل شده است و ماهیتی غیراخلاقی دارد.

به گزارش مشرق، کرونا آمد و همه چیز را با خود دگرگون کرد. جان انسانها را گرفت و در کنار آن موجب داغدار شدن کسب و کار مردم شد و از همه مهمتر فرایند آموزش حضوری در نظام آموزش پرورش ما را به سوی آموزش غیر حضوری و فضای مجازی کشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین آموزش غیر حضوری به ویژه در عرصه فضای مجازی موجب بروز مشکلات زیادی شده است که هر روز یکی از زخم‌های آن سرباز می کند و عدم رسیدگی به آن از طرف مسوولان و خانواده ها شاید موجب عفونی شدن این زخم ها شود که مشکلات آن را دامن جامعه می‌گیرد.

با تعطیلی برخی ادارات، کاهش ساعات کاری و کاهش ترددها و استفاده از خدمات الکترونیکی این جمله را می توان گفت که کرونا بیش از هر چیزی شکل و کیفیت روابط و تعاملات رایج در جامعه بشری را دست خوش تغییر کرده است و طبیعتا غفلت از رصد و شناسایی این دست تغییرات می تواند چالش های اجتماعی و فرهنگی عمیقی را برای هر جامعه ای به ویژه جامعه اسلامی ما به همراه داشته باشد.

در وانفسای ورود کرونا و تعطیلی مدارس ، والدین بیش از هر زمان دیگری زمینه و بستر استفاده از وسایل دیجیتال را برای فرزندان خود فراهم کنند تا بتوانند مانع خارج شدن فرزندانشان از منزل برای جلوگیری به مبالاء شدن به ویروس را بگیرند.

بازی‌های کامپیوتری جای بازی‌های خلاقانه را گرفته است

فاطمه ابراهیم زاده کارشناس امور خانواده با بیان اینکه بازی کردن یک نیاز طبیعی برای کودکان و نوجوانان است، اظهار داشت: امروزه با رواج تکنولوژی های دیجیتالی بازی ها هم دیجیتالی شده است و در این میان جای بازی های مبتکرانه و خلاقانه را می‌گیرد.

وی افزود: والدین ما باید این مهم را مورد توجه قرار دهند که بازی‌های الکترونیک و دیجیتالی امکان پر کردن خلأ روانی و عاطفی کودکان و نوجوانان را ندارد و باید خیلی بیشتر از فرزندان خود در این برهه نگهداری کنند.

کارشناس امور خانواده ادامه داد: ورود ویروس کرونا و تعطیلی مدارس و کشاندن آموزش های تحصیلی به بستر فضای مجازی موجب شده کودکان و نوجوانان از فرصت در دسترس بودن تلفن هوشمند و تبلت استفاده بیشتر داشته باشند و ود خواسته و در غفلت والدین به عضویت شبکه های اجتماعی توصیه شده از سوی همسالان خود در آیند.

ابراهیم زاده تصریح کرد: یکی از شبکه های اجتماعی غیر اخلاقی که این روزها از اینستاگرام شبقت گرفته است ، شبکه اجتماعی لایکی است که طرفداران ویژه ای دارد و در ماه های اخیر و در سایه غفلت مسوولان فرهنگی و البته خانواده ها به یکی از شبکه های اجتماعی پر مخاطب کودکان و نوجوانان کشورمان مبدل شده است.

ابراهیم زاده گفت: کاربران در این شبکه اجتماعی پس از عضویت در این شبکه می توانند با استفاده از خدمات رایگان و اختصاصی آن ویدئوهای تولیدی خود را در صفحه اختصاصی به نمایش بگذارند.

رواج لایکی بین طیف دانش‌آموزان و نوجوانان

این کارشناس امور خانواده عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر این شبکه اجتماعی غیراخلاقی در بین طیف دانش آموزان رواج خاصی دارد و بیشتر مضامین آن جنسی و غیر اخلاقی است.

وی بر نظارت بیشتر والدین در این ایام کرونا که فرزندانشان بیشترین استفاده را از گوشی های هوشمند و تبلت دارند تاکید کرد و بیان داشت: توصیه می شود والدین به طور کامل اپلکشین های که فرزندان خود بر روی گوشی های هوشمند و تبلت خود نصب کرده اند بررسی کنند تا موجب بروز مشکلاتی برای خانواده نشود.

ابراهیم زاده خاطر نشان کرد: کودکان و نوجوانان معتاد به اینترنت مانند رانندگانی هستند که بی اعتنا به علایم راهنمایی و رانندگی ، اتومبیل اسقاطی خود را در جاده های خاکی به هر سو می رانند تا آنکه بالاخره وارد تونل افسردگی می شوند که آن موقع موجب بروز مشکلات زیادی برای فرد و خانواده می گردد.

کارشناس امور خانواده بر جایگزین کردن بازی های دست جمعی و بومی که زاییده فرهنگ و سنت ما است در این ایام توسط والدین جهت گرایش کمتر فرزندان به گوشی های هوشمند تاکید کرد.

منبع: کردتودی

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید محسن فخری زاده ویروس کرونا دانش آموزان لایکی اینترنت شبکه اجتماعی لایکی کارشناس امور خانواده کودکان و نوجوانان شبکه های اجتماعی ابراهیم زاده شبکه اجتماعی بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۵۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژاوی: داور بد نبود، فاجعه بود!

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا امشب با شکست ۴-۱ مقابل پاری سن ژرمن در دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی، از لیگ قهرمانان اروپا کنار رفت. آنها علاوه‌بر پیروزی ۳-۲ در بازی رفت، در دیدار امشب هم با گل رافینیا به برتری رسیده بودند، اما پس از اخراج رونالد آرائوخو همه برای بارسلونا بد پیش رفت و درنهایت متحمل شکست ۴-۱ شدند. ژاوی هرناندز که هم به تصمیم اخراج آرائوخو معترض بود و هم به دیگر تصمیمات داور، به دلیل اعتراض بسیار از کنار زمین اخراج شد. عصبانیت او در مصاحبه پس از بازی هم ادامه داشت و او داور را مسئول حذف بارسلونا دانست.

حذف از لیگ قهرمانان اروپا؟
ناراحت و عصبانی هستیم. چون فکر می‌کنم اخراج آرائوخو نتیجه بازی را تعیین کرد. ما وقتی ۱۱ نفره بودیم خوب بازی می‌کردیم و عالی سازماندهی شده بودیم اما پس از آن بازی خراب شد.

اخراج آرائوخو؟
به‌نظر من قرمز برای آن صحنه خیلی زیاد بود. داور می‌توانست طور دیگری سوت بزند. بازی با ۱۰ نفر خوب نیست و وقتی یک تیم ۱۰ نفره شود بازی جدیدی آغاز می‌شود.

تعویض یامال پس از اخراج آرائوخو؟
پس از کارت قرمز من شک داشتم پدری را تعویض کنم یا یامال را. پدری از یک مصدومیت برگشته است اما ما نیاز داشتیم بازی را کنترل کنیم. برای همین پدری را نگه داشتیم و متأسفانه یامال را از بازی خارج کردیم.

رضایت از عملکرد تیم؟
بله تا قبل از ۱۰ نفره شدن ما خوب بودیم و حتی پس از آن فرصت‌هایی داشتیم. وقتی بازی ۲-۱ بود گوندوگان می‌توانست بازی را ۲-۲ کند و پس از گل رافینیا هم لواندوفسکی یک موقعیت داشت که می‌توانست ۲-۰ شود. با این حال بازی با ۱۰ نفر کار بسیار سختی است. داور با تصمیمش کار یک فصل ما را خراب کرد. من دوست داشتم کل بازی ۱۱ بازیکن داشته باشم. به‌نظرم اخراج غیرضروری بود.

به داور چیزی گفتید؟
به او گفتم عملکردش خیلی بد بود. فاجعه بود. تعادل را از بین برد. همه چیز را تغییر داد. من دوست ندارم در مورد داوران صحبت کنم، اما باید بگوییم، نمی‌توانیم ساکت بمانیم.

فصل آینده هم به همراه بارسا تلاش می‌کنید؟
بارسا دوباره تلاش خواهد کرد. من مهم نیستم، سال بعد ما برمی گردیم.

دیگر خبرها

  • خوشحالی از حذف سیتی: تکرار سه‌گانه در خواب!
  • وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه
  • ۱۱ بازیکن بی‌قرارداد برای پرسپولیس فاجعه است
  • برگزاری کارگاه روایت دختر ایرانی درارومیه
  • رونمایی پیشکسوت پرسپولیس از یک فاجعه بزرگ
  • شبکه گسترده رسانه‌ای توسط نوجوانان در محلات اردبیل ایجاد می‌شود
  • کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین
  • از کشتن افراد عینکی به جرم روشنفکر بودن تا حذف پول و مذهب از مناسبات اجتماعی / فاجعه‌بارترین حرکت قرن بیستم برای ساخت اتوپیای روستایی
  • ژاوی: داور بد نبود، فاجعه بود!
  • برگزاری سلسله نشست‌های هفتگی خانواده در کانون پرورش فکری کرمانشاه