Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-03-19@11:17:39 GMT

شروع دوباره گرانی وام مسکن

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۵۵۹۱

صراط: روند گرانی وام مسکن که در روز یازدهم آذرماه شروع شده بود در روز بعد نیز ادامه پیدا کرد. قیمت هر کدام از اوراق از ۶۲ هزار و ۵۰۰ تومان با دو هزار تومان افزایش به ۶۴ هزار و ۵۰۰ تومان در ۱۲ آذر رسید. این افزایش قیمت سبب شد تا نرخ سود وام مسکن به بالاتر از ۲۱ درصد برسد.

به گزارش اقتصاد نیوز، مهمترین دلیلی که می‌تواند ریشه در گرانی مجدد قیمت وام مسکن باشد افزایش هجم تقاضا نسبت به روز‌های قبل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افزایش احتمالا به علت جذابتر شدن وام مسکن است که نتیجه ارزانی اوراق در روز‌های اخیر بوده است. البته محاسبه شتاب قیمتی اوراق نشان نمی‌دهد که این روند گرانی چندان دوامی داشته باشد. در هر حال روند قیمتی اوراق پیش بینی دقیقی را نمی‌تواند از قیمت اوراق در اختیارمان بگذراد. اما درصورت گرانی نیز به نظر نمی‌رسد که نرخ سود وام مسکن از سطح ۲۲ درصد فراتر برود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: مسکن قیمت مسکن وام مسکن تورم گرانی صراط وام مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۵۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت رکورد جدید قیمت مسکن در گران ترین نقطه تهران

بررسی گزارش آمار مرکز آمار ایران نشان می‌دهد متوسط قیمت مسکن در شهر تهران طی بهمن امسال نسبت به دیماه ۳.۳ درصد افزایش یافته است.   به گزارش تسنیم، مطابق گزارش مرکز آمار ایران متوسط قیمت مسکن در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران طی بهمن امسال در مقایسه با ماه قبل از آن (دیماه) حدود ۳.۳ درصد افزایش یافته است.   در این بین منطقه یک با متوسط ۱۷۰ میلیون و ۴۷۱ هزار تومان بیشترین قیمت را به خود اختصاص داده است. در دیماه متوسط قیمت مسکن در این منطقه ۱۶۶ میلیون و ۳۹۲ هزار تومان بود.   در منطقه ۲ متوسط قیمت مسکن از ۱۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دیماه به ۱۱۹ میلیون و ۳۹۱ هزار تومان در بهمن ماه رسیده است. در منطقه ۳ نیز قیمت صعودی بوده است؛ طی ماه گذشته متوسط قیمت در این منطقه حدود ۱۴۳ میلیون تومان بود، یعنی حدود ۱۰ میلیون تومان بیشتر از قیمت مسکن در دیماه ۱۴۰۲.   در مناطق ۴، ۵، ۶، ۷، ۸، ۹ و ۱۰ نیز قیمت‌ها از دیماه تا بهمن ماه افزایشی بوده است. این در حالی است که در مناطق ۱۱ و ۱۲ قیمت مسکن کاهش یافته است؛ در منطقه ۱۱ متوسط قیمت مسکن از ۶۲.۶ میلیون تومان به ۵۹.۳ میلیون تومان و در منطقه ۱۲ نیز از ۵۲.۹ میلیون تومان به ۵۲.۵ میلیون تومان کاهش یافته است. در منطقه ۲۲ نیز قیمت مسکن کاهش یافته است.   گفتنی است، تعداد معاملات مسکن در بهمن ماه نسبت به دیماه امسال ۲۸.۷ درصد افزایش یافته است. در دیماه ۴۴۶۵ فقره معاملات در سامانه املاک و مستغلات کشور ثبت شده بود که در بهمن به ۵۷۵۰ فقره افزایش یافته است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ثبت رکورد جدید قیمت مسکن در گران ترین نقطه تهران
  • ثبت رکورد متوسط قیمت مسکن ۱۷۰ میلیونی در منطقه یک
  • گرانی طلا در راه است؟
  • سرمایه گذارن طلا بخوانند؛ گرانی در راه است؟
  • سرمایه گذارن طلا بخوانند؛ گرانی راه است؟
  • سرمایه گذاران طلا بخوانند ؛ گرانی در راه است؟
  • سرمایه گذارن طلا بخوانند؛گرانی راه است؟
  • بررسی علل افزایش ۱۲ برابری قیمت مسکن در ترکیه
  • قیمت مسکن گروگان دو اتفاق/ نسخه‌ چینی بازار مسکن ایران را نجات می‌دهد
  • بازار پررونق خودرو در شب عید/ مردم در گرانی بیشتر تمایل به خرید دارند!