Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هرچندبورس تهران چهار روز مثبت پیاپی را تجربه کرد اما در آخرین روز هفته، شاخص بورس اندکی عقب نشینی کرد بورس به سطح مقاومتی یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد برسد.

در روزهای پرخبر آخر هفته، سیگنال‌های ارائه شده به بورس سیگنال های مثبتی بود. از یک سو دولت در لایحه بودجه پیش‌بینی کرده است نسبت به واگذاری بخش مهمی از سهام خود اقدام نماید که این امر نشان از آن دارد که دولت در سال آینده حساب ویژه ای روی بورس باز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ت طبق پیش بینی های صورت گرفته دولت قصد دارد ۹۵ هزار میلیارد تومان درآمد از بازار سرمایه داشته باشد. از سوی دیگر اعلام بایدن مبنی بر بازگشت به برجام در کنار اعلام رشد مثبت اقتصادی کشور علائم مثبتی برای بورس تلقی می‌شوند. در کنار اینها باید پیش‌بینی افزایش فروش نفت ایران را نیز لحاظ نمود. به این ترتیب بورس تهران با عوامل مثبتی رو به روست که می تواند تداوم رشد شاخص را گواهی دهد. با این حال برخی کارشناسان معتقدند هفته آینده به واسطه آغاز بررسی بودجه در مجلس شورای اسلامی، بورس می تواند روزهای پرنوسانی را پشت سر بگذارد.

 اما در هفته آینده وضعیت بورس چگونه خواهد شد؟

مجید محمدزاده آرانی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین تاکید کرد:فکر می‌کنم شاخص در محدوده‌ای قرار دارد که نیاز به نفس گیری دارد و احیانا امروز و چند روز آینده را درجا بزند و در این محدوده بماند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت بورس در شرایط کنونی طبیعی است، گفت: نباید انتظار داشت که شاخص مدام مثبت باشد. اگر شاخص مدام مثبت باشد انتظار سرمایه گذاران و سهامدارانی که آماتور و غیرحرفه ای هستند، افزایش می‌یابد.

این کارشناس ادامه داد: من معتقدم منفی شدن شاخص در روز چهارشنبه  غیرعادی نبود. البته یک بخشی از سهم‌هایی که شاخص‌ساز بودند، فشار عرضه روی آن‌ها زیاد شد.  

وی تاکید کرد: تصور من این این است که هفته آینده هفته پرر. نقی نیست. احتمال این که چند روز منفی را داشته باشیم یا با نوساناتی همراه شویم بالاست و این وضعیت فشار فروش را بر یک سری افزایش می‌دهد و باعث خواهد شد که شاخص در این محدوده درجا بزند و از خود مقاومت نشان دهد.

او با اشاره به بازار داغ سیگنال فروش‌ها داغ شده است، گفت: باید سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین کانون کارشناسان رسمی دادگستری به یک سری از افرادی که شاخص هستند و یا افرادی که از طریق آزمون‌هایی می‌توانند برای مشاوره سرمایه گذاری مجوزهایی را دریافت کنند را بیاورد تا این قبیل مواردی که مربوط به سیگنال فروشی یا معرفی سهم از طرف افراد غیرمرتبط انجام میشود جلوگیری شود.

وی در پاسخ به این سئوال که سودده ترین بازار در سه ماه پایانی سال کدام است؟ گفت: اگر حوادث غیرمترقبه سیاسی اتفاق نیفتد و یا عوامل سیاسی زیاد بر عوامل اقتصادی تاثیرگذار نباشد، پیش بینی میشود بازار سرمایه نسبت با باقی بازارها از سوددهی بالاتری برخوردار است. اما طبیعتا ورود و سرمایه گذاری در بازار سرمایه باید آگاهانه و با دانش باشد.

۲۲۳۲۲۳

کد خبر 1462740

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بورس تهران سازمان بورس و اوراق بهادار بورس بازار سرمایه پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۵۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان ایران یک هفته کمی استراحت می کند!

طبق جدیدترین نقشه هواشناسی، از امروز (۸ فروردین ۱۴۰۳) برای یک هفته آینده در بسیاری از نقاط استان های نیمه شمالی ، شمال شرقی و مرکز کشور شاهد بارش های رگباری خواهیم بود.

به گزارش مشرق، برای یک هفته آینده در بسیاری از نقاط استان های نیمه شمالی ، شمال شرقی و مرکز کشور شاهد بارش های رگباری خواهیم بود.

بارش ها در اغلب نقاط پراکنده بوده و نسبت به هفته گذشته شاهد شرایط جوی آرام تری خواهیم بود و انتظار بارش خاصی در سایر نقاط کشور نداریم.

فعلا یک موج برای اوایل هفته آینده دیده شده است که البته جزییات آن هنوز مشخص نیست و باید کمی صبر کنیم.

در سایر نقاط کشور نیز مثل غرب و جنوب کشور انتظار بارش خاصی نمی رود.

منبع: جماران

دیگر خبرها

  • آسمان ایران یک هفته کمی استراحت می کند!
  • بورس مثبت بسته شد
  • پیش بینی بورس در بهار ۱۴۰۳| بورس سبزپوش می‌شود؟
  • افزایش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل/ حقیقی‌ها نقدینگی تزریق بازار سهام کردند
  • شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید
  • بازار سرمایه کاهشی شد
  • خروج ۶۱ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌های بازار سهام در روز منفی شاخص کل بورس
  • سرریز سرمایه حقیقی به بورس؛ پیش بینی بازار سهام
  • رکورد فرار سرمایه از بورس شکسته شد
  • کارشناس بازار سرمایه: رکورد فرار سرمایه از بورس شکسته شد