Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ، به یک روزنامه صهیونیست خبر داد ، دلیل حضور بنیامین نتانیاهو در عربستان کمک و حمایت از ولیعهد برای دوره حضور دولت بایدن بوده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، جان برینان مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا)،به روزنامه عبری زبان هاآرتص خبر داد ، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان برای مصون داشتن خود از برنامه های احتمالی دولت بایدن به دیدار نتانیاهو رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

به گفته این مسئول سابق امنیتی آمریکا، پیش از این تمام دیدارهای انجام شده میان ریاض و تل آویو در میان شخصیت هایی انجام می شد که در آن زمان بخشی از ساختار حاکم دو طرف به شمار نمی رفتند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی تاکید کرد نشست های مستقیم و رو در رو میان مسئولین سرویس های اطلاعاتی دو طرف برگزار شده است که من هم از آن مطلع هستم.

واکنش نتانیاهو به اخبار مربوط به سفر به عربستان

وی در ادامه به هاآرتص گفت : به نظر من هدف اصلی از برگزاری نشست اخیر (بین محمد بن سلمان و بنیامین نتانیاهو) کمک به محمد بن سلمان برای دفاع از خود در مقابل اقداماتی است که ممکن است دولت بایدن انجام دهد ، من فکر می کنم بن سلمان به دنبال یافتن راه هایی برای حفاظت از خود در مقابل اتهام هایی همچون قتل فجیع جمال خاشقی است در حالی که او تلاش دارد خود را به عنوان رهبر بالفعل و حقیقی پادشاهی عربستان معرفی کند.

این در حالی است که الکس فیشمن تحلیلگر ارشد روزنامه یدیعوت احارانوت در گزارشی که امروز جمعه منتشر شد خبر داد  محمد بن سلمان از افشای دیدارش با بنیامین نتانیاهو به شدت عصبانی است و این عصبانیت به حدی رسید که اجازه نداد رئیس موساد سفر برنامه ریزی شده خود را به عربستان انجام دهد.

فیشمن به نقل از منابع سیاسی اسرائیلی خبر داد یوسی کوهن رئیس موساد شخصیت عالی رتبه بود که در سایه عصبانیت محمد بن سلمان اجازه سفر به عربستان را پیدا نکرد.

به نوشته این روزنامه عبری زبان، محمد بن سلمان از فخر فروشی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و بقیه مسئولین اسرائیلی از حضور در نئوم عربستان و دیدار با محمد بن سلمان به شدت عصبانی شد.‎
 انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بن سلمان بنیامین نتانیاهو اسرائیل بن سلمان بنیامین نتانیاهو اسرائیل بنیامین نتانیاهو محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۵۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ کشف گورهای جمعی در بیمارستان ناصر؛ افشای ابعاد تازه از جنایات صهیونیست‌ها

کشف گورهای دسته‌جمعی در محوطه بیمارستان ناصر در غزه بار دیگر ثابت کرد که جنایات وحشیانه و بی‌وقفه اشغالگران در سایه سکوت جامعه جهانی در برابر نقض صریح قوانین بین‌المللی توسط این رژیم و نسل‌کشی همه‌جانبه کابینه نتانیاهو و ارتش جنایتکار صهیونیستی علیه ملت فلسطین پایانی ندارد.

دریافت 36 MB

خبرنگار: مریم همتی / مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: امین نصراللهی

دیگر خبرها

  • اعتراضات دانشجویی؛ واقعیت آمریکا بدون روتوش
  • ویدیو/ کشف گورهای جمعی در بیمارستان ناصر؛ افشای ابعاد تازه از جنایات صهیونیست‌ها
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: بدترین نخست‌وزیر، برو!