Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن استقبال از تفاهمات اعلامی کویت در خلیج فارس، عنوان کرد: امیدواریم این آشتی به ثبات و توسعه سیاسی و اقتصادی ملت‌های منطقه کمک کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (جمعه) در حمایت از تفاهمات اخیر در خلیج فارس در توئیتی نوشت: از تفاهمات اعلامی کویت در خلیج فارس استقبال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سیاست دیرینه ایران دیپلماسی، روابط مبتنی بر حسن همجواری و گفت‌وگوی منطقه‌ای است.

رئیس دستگاه دیپلماسی عنوان کرد: امیدواریم این آشتی به ثبات و توسعه سیاسی و اقتصادی همه ملت‌های منطقه کمک کند.

به گزارش فارس، «احمد الناصر المحمد الصباح» وزیر خارجه کویت، امروز (جمعه) در بیانیه‌ای به بحران قطر با چهار کشور عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر پرداخت و گفت: «در راستای ادامه تلاش‌ها برای آشتی [کشور‌های حاشیه] خلیج [فارس] گفتگو‌های مثمرثمر اخیرا صورت گرفت. تمام طرف‌هایی که در گفت و‌گوی آشتی مشارکت کردند، پافشاری خود برای ثبات [کشور‌های حاشیه] خلیج [فارس] را ابراز داشتند».

وزیر خارجه کویت در بخش پایانی این بیانیه از «جرد کوشنر» مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا که به به‌تازگی به غرب آسیا سفر کرده است، تشکر کرد.

بعد از این بیانیه، وزیر خارجه قطر در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «بیانیه کشور کویت، گامی مهم به سوی حل بحران [کشور‌های حاشیه] خلیج [فارس] است».

وزیر خارجه قطر در ادامه همچنین از آمریکا و کویت برای میانجیگری در این مسئله تشکر و قدردانی کرد و گفت: «تأکید می‌کنیم که اولویت ما مصلحت و امنیت مردم خلیج [فارس] و منطقه بوده و خواهد بود».

این تفاهم با استقبال عربستان نیز مواجه شد. «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی از تلاش‌های کویت برای پایان دادن به بحران رابطه کشور‌های عربی خلیج فارس تقدیر کرد و در حساب توئیتری خود نوشت: «به تلاش‌های دولت برادر کویت برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها در باره بحران [کشورهای] خلیج [فارس] به دید تقدیر نگاه و از تلاش‌های آمریکا در این ارتباط تشکر می‌کنیم».

او همچنین گفت که کشورش امیدوار است این تلاش‌ها به دلیل خیر و مصلحتی که برای منطقه دارد، به ثمر برسد.

گفتنی است، چهار کشور عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین از پنجم ژوئن ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند و ضمن محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور، ۱۳ شرط از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس را برای از سرگیری این روابط تعیین کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمد جواد ظریف خلیج فارس توسعه سیاسی ایران و کویت توسعه اقتصادی محاصره قطر تحریم قطر خلیج فارس وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۵۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تعصب حسام نواب صفوی به خاک ایران و خلیج فارس

261 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885000

دیگر خبرها

  • انتقاد جالب وزیر امور خارجه مولداوی: بودجه دفاعی این کشور از رئال مادرید کم تر است!
  • انتقاد به سبک وزیر فوتبالی؛ بودجه دفاعی این کشور از رئال مادرید کم‌تر است!
  • ایتالیا: حضور ناتو در اوکراین، سرآغاز جنگ جهانی سوم است
  • خلیج فارس به یک مساله هویتی برای ایرانیان تبدیل شده است
  • جزئیات تازه از تفاهمات عراق و ترکیه درباره مقابله با «پ.ک.ک»
  • درج نام «خلیج فارس» در تصویر اکانت رسمی ناسا از زمین (عکس)
  • (عکس) تصویر اکانت رسمی ناسا با استفاده از نام «خلیج فارس»
  • ببینید | تعصب حسام نواب صفوی به خاک ایران و خلیج فارس
  • وزیر امور خارجه جدید پاکستان به کابل دعوت شد
  • ۹۵ درصد از شرکت‌های غربی هنوز در روسیه هستند