Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@18:02:17 GMT

ماکرون: به اظهارات اردوغان پاسخ نمی‌دهم

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۵۶۷۱

ماکرون: به اظهارات اردوغان پاسخ نمی‌دهم

رئیس جمهور فرانسه روز جمعه گفت که قصد ندارد به اظهارات اخیر رئیس جمهور ترکیه علیه خود پاسخ دهد و به احترام متقابل اعتقاد دارد.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در واکنش به اظهارات «رجب طیب اردوغان» گفت که من به اینگونه اظهارات پاسخی نمی‌دهم و به احترام متقابل اعتقاد دارم.

ماکرون در ادامه سخنانش گفت که رئیس جمهور ترکیه آزادی ملت ترکیه را محدود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه،‌ امروز (جمعه) پس از ترک مسجد «ایاصوفیه» در استانبول در گفت‌وگو با خبرنگاران به امانوئل ماکرون حمله کرد و گفت: «ماکرون برای فرانسه مصیبت است. با ریاست جمهوری ماکرون، فرانسه در مرحله خطرناکی قرار دارد. امیدوارم فرانسه در اسرع وقت از شر ماکرون خلاص شود».

اردوغان همچنین بشدت از تصمیم پارلمان فرانسه مبنی بر درخواست از دولت برای به رسمیت شناختن منطقه قره‌باغ انتقاد کرده و گفته است که این طرح با مسئولیت‌های فرانسه به عنوان یکی از کشورهای مشارکت کننده‌ در گروه «مینسک» (گروه ویژه حل و فصل درگیری در قره‌باغ) تناقض دارد.

مجمع ملی فرانسه بتازگی طرحی را تصویب کرده است که بموجب آن دولت به به رسمیت شناختن منطقه قره باغ فراخوانده می‌شود./ فارس

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۵۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به اینکه جنگ غزه تهدیدی برای تمام منطقه است گفت که روابط تجاری کشورش با رژیم صهیونیستی متوقف شده است.

به گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری با فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهور آلمان که به آنکارا سفر کرده است گفت: نسبت به افزایش فعالیت جریان‌های تندرو در غرب احساس نگرانی می کنیم و از مقامات آلمان انتظار داریم که اقدامات بیشتری علیه گروه‌های تروریستی اتخاذ کنند. ما از مقامات آلمانی در مبارزه با تروریسم انتظار حمایت و همبستگی بیشتری داریم.

طبق گزارش الجزیره، وی تاکید کرد: آنچه در غزه رخ می‌دهد ظلمی است که شبیه ندارد و نتانیاهو امنیت تمام منطقه از جمله مردم خود را تهدید می‌کند و از این طریق می‌خواهد عمر سیاسی خود را طولانی‌تر کند. تنش‌ها میان ایران و اسرائیل نمونه‌ای از خطرات جنگ غزه بر ثبات منطقه بود. نباید جنایت‌هایی که اسرائیل در نوار غزه مرتکب شد را نادیده گرفت.

اردوغان همچنین گفت: برای حفظ روابط تجاری با اسرائیل تلاش نمی‌کنیم و این امر پایان یافت. نوار غزه درحال از بین رفتن است درحالی که غربی‌ها در کنار اسرائیل ایستاده‌اند. در مساله تبادل اسرا تلاش می‌کنیم و امیدواریم در این زمینه توافقی حاصل شود.

رئیس جمهور آلمان مدعی شد که اگر حمله حماس در هفتم اکتبر نبود جنگ کنونی غزه رخ نمی‌داد. او گفت: برای کاهش بحران انسانی در نوار غزه تلاش می‌کنیم. بدون ایجاد چشم‌انداز سیاسی بلند مدت برای فلسطینی‌ها، اسرائیل از امنیت برخودار نخواهد شد.

رئیس‌جمهور آلمان با بیان اینکه برای گسترش روابط با آنکارا تلاش می کنیم خاطرنشان کرد: در بسیاری از پرونده‌های خاورمیانه با ترکیه توافق‌نظر نداریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • ادعای اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  • اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • اردوغان: نتانیاهو مانند هیتلر است
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه
  • اردوغان: عراق یک مرکز تجاری مهم برای ترکیه است
  • اردوغان پس از ۱۳ سال وارد بغداد شد