Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور جمعه‌شب در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام آخرین وضع رنگ‌بندی کرونایی و چگونگی اعمال محدودیت‌ها در هفتهٔ آتی گفت: با توجه به رنگ‌بندی اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا به‌جز شهرستان میامی که در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته است، سایر شهرستانهای استان در وضعیت رنگ‌بندی نارنجی بوده و محدودیت‌های کرونایی از ۱۵ آذر لغایت ۲۱ آذرماه ۱۳۹۹ نیز بر اساس رنگ جدید اعمال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خجسته پور گفت: بر اساس مقررات و ضوابط اعلام شده از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا در شهرستان میامی با وضعیت رنگ‌بندی زرد، فعالیت مراکز تجاری، بازرگانی و خدماتی شامل گروه‌های یک، دو و سه در طی هفتهٔ آتی مجاز و فعالیت گروه چهار همچنان ممنوع است.

وی اضافه کرد: فعالیت‌های تجاری، بازرگانی و خدماتی در هفت شهرستان دیگر استان با وضعیت رنگ‌بندی نارنجی صرفاً برای گروه‌های شغلی یک و دو مجاز بوده و گروه‌های سه و چهار حق فعالیت در طی هفته آتی را نخواهند داشت.

جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در خصوص فعالیت مراکز آموزشی شامل مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، آموزشگاه‌های خصوصی و حوزه‌های علمیه نیز گفت: فعالیت‌های آموزشی در تمامی هشت شهرستان استان به‌صورت غیرحضوری و مجازی بوده و تمامی این مراکز در تعطیلی کامل خواهند بود.

خجسته پور همچنین گفت: انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شامل نمازهای جمعه، مراسم آئینی و مذهبی در تمامی شهرستانهای استان ممنوع بوده و اقامهٔ نماز جماعت در شهرستان میامی نیز صرفاً به مدت یک ساعت و هم‌زمان با اوقات شرعی در مساجد این شهرستان مجاز است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تشریح وضعیت تردد خودروهای شخصی در استان نیز با ذکر این نکته که تردد خودروهای با پلاک شخصی ۸۶ و ۹۶ به‌عنوان خودروی بومی استان محسوب شده و تردد این خودروها در استان بلامانع است، گفت: تردد خودروها در شهرستان میامی طی ۲۴ ساعت با هیچ محدودیتی همراه نبوده و در سایر شهرستانهای استان با رنگ‌بندی نارنجی ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی شهرهای نارنجی به سایر شهرها ممنوع بوده و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی نیز ممنوع است و مأموران پلیس راهور در صورت مشاهدهٔ هرگونه تخلف با رانندهٔ خاطی برخورد و اعمال قانون خواهند کرد.

وی گفت: تردد ساکنان شهرهای استان با خودروهای شخصی با پلاک غیربومی صرفاً در داخل شهر محل سکونت امکان‌پذیر بوده و در صورت خروج از شهر و قصد بازگشت مجدد به داخل شهر با محدودیت و اعمال قانون همراه است.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در خصوص محدودیت‌های ترددی در ساعت ۲۱ تا ۴ صبح نیز یادآور شد: این قانون با توجه به تراکم جمعیتی شهرهای استان، شامل هیچ‌کدام از شهرهای پرجمعیت نارنجی استان نبوده و لذا تردد در طی ۲۴ ساعت در شهرهای استان آزاد است.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در ادامه با تشریح وضعیت فعالیت بانک‌های استان نیز گفت: فعالیت بانک‌ها بر اساس بخشنامه داخلی که از طریق ادارات مرکزی هر بانک ابلاغ شده صورت می‌گیرد و بر این اساس فعالیت بانک‌ها در طی هفته آینده مشابه هفته اول آذرماه خواهد بود و تمام شعب در مناطق نارنجی با دوسوم پرسنل و در مناطق زرد نیز با ۱۰۰ درصد پرسنل فعال و خدمت‌رسانی خواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا استان سمنان سمنان مدیریت مدیریت مقابله با کرونا شهرستان میامی خودروهای شخصی محدودیت ها رنگ بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۵۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار شکستگی لوله در خیابان میر / محدودیت ترافیکی اعمال شد

به گزارش خبرنگار مهر، منصور شیشه فروش ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه شکستگی لوله در خیابان میر اصفهان اظهار کرد: اخیراً تعداد حوادث شکستگی لوله آب و فاضلاب در این خیابان رو به افزایش است و طی یک هفته سه مورد حادثه در این خیابان گزارش شده است.

وی با بیان اینکه این حادثه امروز در مقطع پایین پل و به علت نشت آب و فرونشست زمین اتفاق افتاده است، تصریح کرد: تیم فنی و حوادث شرکت آب و فاضلاب به محل اعزام و ضمن انجام حفاری و پایش خطوط لوله از لحاظ نشت یابی نسبت به ایمن سازی و پر سازی محل اقدام نمودند و توسط پلیس راهور اقدامات ترافیکی انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه عملیات نشت یابی خطوط لوله آب شرب در محور خیابان فردا هم انجام خواهد شد، اضافه کرد: با توجه به تعدد وقوع حوادث شکستگی شبکه آب درامتداد خط لوله مقرر شد پس از نشت یابی عملیات تعویض خطوط لوله فرسوده آب و فاضلاب انجام شود.

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط فرونشست زمین حوادث شکستگی شبکه‌های آب و فاضلاب طی چند سال اخیر افزایش یافته است، افزود: در سال گذشته بیش از ۳۰ مورد حادثه و در سال جاری تا کنون ۱۲ حادثه گزارش شده است.

شیشه فروش تصریح کرد: از جمله حوادث سال گذشته می‌توان به نشست خیابان و شکستگی شبکه فاضلاب در محور اتوبان شهید آقابابایی و نیز خیابان شهیدان کاظمی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ کیلومتر کیلومتر از شبکه‌های فاضلاب شهر اصفهان فرسوده و ۳۰ کیلومتر از شبکه‌ها در شرایط بحرانی از لحاظ فرسودگی قرار دارد، افزود: ضروری است که وزارت نیرو برای مدیریت و بهبود این شرایط برنامه‌ریزی فوری داشته باشد.

کد خبر 6085285

دیگر خبرها

  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان
  • اعمال محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین
  • هشدار نارنجی هواشناسی با پیش‌بینی سیل در سیستان و بلوچستان
  • محدودیت «تیک‌تاک» در آمریکا احتمالاً هفته آینده به تصویب سنا می‌رسد.
  • قالیباف: تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی موضوع ارز را به صحن می‌آوریم
  • تکرار شکستگی لوله در خیابان میر / محدودیت ترافیکی اعمال شد
  • هشدار نارنجی در استان سمنان صادر شد/ بارش و برودت هوا
  • هفته آینده گزارش جمع‌بندی جلسه ارزی مجلس و دولت در صحن ارائه می‌شود