Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@23:08:39 GMT

دستگیری شکارچی حرفه ای حیات وحش برزُک

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۵۹۶۹

دستگیری شکارچی حرفه ای حیات وحش برزُک

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کاشان از دستگیری شکارچی حرفه ای حیات وحش برزُک خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، «روح الله دهقانی آرانی» در گفت و گو با خبرنگاران گفت: طی اقدامات هماهنگ و با رصد اطلاعاتی به عمل آمده و با تلاش ماموران انتظامی کلانتری شهر برزُک و ماموران اداره محیط زیست کاشان، شکارچی حرفه ای حیات وحش برزک، دستگیر و با قرار قانونی عازم زندان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کاشان افزود: در تحقیقات انجام شده از این شکارچی متخلف، مستنداتی از شکار ۳۰  راس کل، بز، قوچ و میش وحشی و همچنین زنده گیری یک راس بزغاله به دست آمد که ابعاد وسیع تخلفات این شکارچی بی رحم را نشان می دهد که به اذعان کارشناسان، این اقدام باعث آسیب رساندن به بهترین زیستگاه های مناطق حفاظت شده قمصر و برزک شده است.

 

دهقانی تصریح کرد: این متخلف علاوه بر مستندات مذکور، شواهدی دال بر خرید و فروش گوشت شکار و سلاح های غیر مجاز و قاچاق به دست آمده است. 

 

وی در ادامه اظهار داشت: مناطق حفاظت شده قمصر و برزک و روستاهای تابعه با وسعت ۶۰ هزار متر مربع  به عنوان یکی از مناطق بسیار مستعد و بسیار ارزشمند برای فعالیت های تحقیقاتی و زیست محیطی است که حراست هر چه بیشتر از این مجموعه، مستلزم همراهی و هم افزایی مسئولین شهرستانی و استانی است که با توجه به محدودیت های نیروی انسانی و امکاناتی محیط زیست کاشان، می طلبد که سازمان های مردم نهاد و دوستداران محیط زیست هم در  بالا بردن سطح آگاهی های عمومی در زمینه حفاظت از محیط زیست طبیعی منطقه وارد میدان شوند تا دیگر شاهد وقوع این جرایم نباشیم.

 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کاشان با هشدار به شکارچیان متخلف گفت: در رسیدگی به پرونده این متهمان هیچ گونه مماشاتی صورت نخواهد گرفت و درخواست اشد مجازات برای متخلفان خواهد شد./

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: دادستان کاشان برزک کاشان حیات وحش اصفهان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۵۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پاکسازی محیط زیست در ملارد برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همایش پاکسازی محیط زیست روز سه شنبه و به مناسبت هفته زمین پاک در ملارد برگزار شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملارد در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این همایش که با همکاری ارگان‌های مختلف و با مشارکت پرشور دانش آموزان، شهروندان و دوستداران محیط زیست انجام شد، افزود: ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست و نهادینه سازی رفتارها و رویکردهای محیط زیستی و همچنین هم افزایی ظرفیت‌های فرهنگی و جلب مشارکت حداکثری آحاد جامعه برای حفاظت و بهره برداری اصولی و توسعه مهارت‌ها برای حفظ محیط زیست بود.

مهناز مدیریان ضمن اشاره به شعار محوری هفته زمین پاک سالجاری «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین»، از همراهی و مشارکت ارزشمند و پرشور شهروندان و همکاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مدیران شهری ملارد به منظور ترویج و اشاعه فرهنگ حفاظت از طبیعت و محیط زیست قدردانی کرد.

کد خبر 6087037

دیگر خبرها

  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • همایش پاکسازی محیط زیست در ملارد برگزار شد
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند