Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-19@09:58:52 GMT

درخواست پمپئو از دولت بایدن علیه ایران

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۶۱۰۶

درخواست پمپئو از دولت بایدن علیه ایران

فارس نوشت: وزیر خارجه آمریکا با این ادعا که ایران در حال ارسال سیگنال‌هایی برای دنبال بازگشت به گفتگو‌ها برای کاهش تحریم‌هاست از دولت آتی آمریکا خواست تا سیاستی حکیمانه مقابل ایران اتخاذ کند.

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در سخنانی مدعی شد که ایران در حال توسعه تروریسم در جهان است.

وی که در کنفرانس «گفت‌وگوی منامه» صحبت می‌کرد، اضافه کرد: «کارزار فشار حداکثری باعث انزوای سیاسی و اقتصادی ایران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعا‌های خود گفت: «"قاسم سلیمانی" (فرمانده سابق سپاه قدس) را کشتیم تا برای ایران خط قرمز را مشخص کنیم.»

پمپئو اضافه کرد که کشور‌های دیگری به روند سازش با رژیم صهیونیستی خواهند پیوست و مدعی شد که دستاورد‌های دولت آمریکا با شرکایش در خاورمیانه تاریخی بوده است.

وی گفت: «توافق ابراهیم بدون کارزار فشار حداکثری علیه ایران امکان پذیر نبود و این توافق تنها یک توافق صلح نبوده بلکه توافق بین ادیان سه‌گانه بوده است.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعا کرد که ایران ناامیدانه در حال ارسال سیگنال‌هایی برای بازگشت به گفتگو‌ها با هدف کاهش تحریم‌هاست.

پمپئو گفت: «ایران باید از رفتار‌های مخرب خود فاصله گرفته و همانند یک کشور طبیعی رفتار کند و باید با گروه‌های مسلح وابسته به ایران که از کاستی‌های توافق هسته‌ای بوده مقابله کرد.»

وی از دولت «جو بایدن» رئیس جمهور احتمالی بعدی آمریکا خواست تا سیاست‌های حکیمانه‌ای در قبال رفتار تهران اتخاذ کند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت که هم اکنون زمان پایان اختلاف میان کشور‌های حاشیه خلیج فارس رسیده و امیدوار به حل این اختلاف هستیم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کرونا قیمت دلار پمپئو جو بایدن وزیر خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۶۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که ۱۶ فرد و دو نهاد مرتبط با سپاه پاسداران ایران را در واکنش به حمله موشکی و پهپادی به اسرائیل تحریم کرده است.

به گزارش مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری رویترز به نقل از جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید این کشور علیه ایران خبر داد.

رئیس‌جمهور آمریکا در شرح تحریم‌های جدید علیه ایران افزود که این تحریم‌ها فرماندهان و نهادهای مرتبط با سپاه پاسداران ایران را هدف قرار داده است. 

جو بایدن تصریح کرد: آمریکا در خصوص تحریم‌های جدید علیه ایران با کشورهای عضو گروه هفت هماهنگ است و متحدان ما تحریم‌ها و اقدامات بیشتری را علیه برنامه نظامی بی‌ثبات کننده ایران وضع خواهند کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا هم اعلام کرد که ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را در واکنش به حمله ایران به اسرائیل در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. 

این وزارتخانه افزود که پنج شرکت را که برای شرکت فولاد خوزستان مواد اولیه فراهم می‌کردند، تحریم کرده است. 

بر اساس ادعای وزارت خزانه داری آمریکا، نهادها و افرادی که تحریم شده اند، به ایران در زمینه تولید و گسترش برنامه پهپادی کمک می‌کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بیانیه ضد ایرانی جو بایدن
  • آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران
  • امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات وعده صادق علیه اسرائیل به آمریکایی‌ها پیام دادیم؛ گفتیم به دنبال توسعه تنش نیستیم
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند
  • یورونیوز: آمریکا نمی‌تواند تحریم‌های نفتی ایران را تشدید کند
  • هیچ دولتی در کاخ سفید قادر به بستن شیر نفت ایران نیست
  • درخواست وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از ۳۲ کشور برای تحریم برنامه موشکی ایران