Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ادامه روند اخراج مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا، امروز چندین نفر از مشاوران این وزاتخانه حکم اخراج خود را در قالب یک ایمیل دریافت کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پالیتیکو، کاخ سفید روز جمعه با ارسال ایمیلی به چندین نفر از اعضای هیأت کسب‌وکارهای دفاعی که از گروه‌های مشاور وزارت دفاع آمریکا به شمار می‌رود، به آنها اطلاع داد که از این پس عضو این کمیته مشاوره‌ای نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس اظهارات 3 نفر از اعضای کمیته مذکور، رابط کاخ سفید با وزارت دفاع آمریکا ساعتی پیش طی ایمیلی کوتاه به آنها اعلام کرده است: «اگر شما این ایمیل را دریافت می‌کنید، عضویت شما در هیأت کسب‌وکارهای دفاعی منقضی شده یا به پایان رسیده است.»

روند تغییرات گسترده در وزارت دفاع آمریکا که از حدود 4 هفته قبل با برکناری «مارک اسپر» وزیر دفاع این کشور آغاز شده و پس از آن چندین مقام بلندپایه این وزارتخانه از کار برکنار و یا مجبور به استعفا شده‌اند.

وزیر دفاع آمریکا برکنار شدواکنش نانسی پلوسی به برکناری وزیر دفاع آمریکا توسط ترامپیک مقام دیگر پنتاگون استعفا کردادامه آشفتگی در پنتاگون؛ کیسینجر و آلبرایت اخراج شدندانتقاد شدید بولتون از اقدامات ترامپ در پنتاگونمدیر سابق سیا: ترامپ در حال تسویه حساب با مقام‌های پنتاگون استوفاداران ترامپ پست‌های کلیدی پنتاگون را به دست می‌گیرنداستعفای چند مقام ارشد پنتاگون به دنبال برکناری اسپراستعفای مشاور ارشد پنتاگون یک روز پس از برکناری وزیر دفاع

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کاخ سفید دونالد ترامپ افول هژمونی آمریکا نظامیان آمریکایی اخبار آمریکا پنتاگون کاخ سفید دونالد ترامپ افول هژمونی آمریکا نظامیان آمریکایی اخبار آمریکا پنتاگون وزارت دفاع آمریکا وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۶۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود

 روزنامه آمریکایی پولیتیکو به نقل از سه دیپلمات مستقر در واشنگتن نوشت: وزیر خارجه آمریکا در سفری برنامه ریزی شده هفته آینده ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) راهی چین خواهد شد.

به گزارش مهر، سه مقام مسئول دولتی آمریکا که نخواستند نامشان فاش شود به پولیتیکو اعلام کردند آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در حال برنامه ریزی برای سفر به چین طی هفته آتی است.

بر پایه این گزارش، سایت خبری آمریکایی «پولیتیکو» روز چهارشنبه به نقل از سه دیپلمات مستقر در واشنگتن اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) راهی چین خواهد شد.

به نوشته پولیتیکو، بلینکن قصد دارد در سفر چهار روزه خود طی هفته آینده (۲۳ آوریل) به چین با مقامات عالی رتبه این کشور دیدار و در رابطه با طیف گسترده‌ای از مسائل به رایزنی و مذاکره بپردازد.

در همین ارتباط، این نشریه آمریکایی گزارش داد که پیشتر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه برای نخستین بار و پس از گذشت ماه‌ها از آخرین نشست دو طرف در نوامبر ۲۰۲۲ با ژنرال «دونگ جون»، همتای چینی خود از طریق ویدئو کنفرانس به صورت مشروح و طولانی درباره مسئله حق حاکمیت جزیره تایوان و احترام به حاکمیت ارضی چین و همکاری نظامی بر مبنای احترام متقابل به گفت‌وگو و رایزنی پرداخته است.

پیش از این، وزارت دفاع چین با صدور بیانیه‌ای از درخواست وزیر دفاع آمریکا برای نشستی با وزیر دفاع چین از طریق ویدئو کنفرانس خبر داده بود.

گفتنی است تنش‌ها در دریای چین جنوبی میان نیروی دریایی چین و نیروی دریایی آمریکا و متحدانش، وضعیت جزیره تایوان، و نیز مناسبات اقتصادی دو جانبه از جمله مهمترین محورهایی است که امکان رایزنی میان مقامات دو طرف درباره آن وجود دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مشاور ترامپ: فشار تجاری بر چین ادامه می یابد تاکید آمریکا و چین بر همکاری درباره کره‌شمالی

دیگر خبرها

  • بایدن : تحریم‌ ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند
  • پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود
  • اذعان پنتاگون به توانمندی نظامی ایران درپاسخ به اسرائیل
  • پنتاگون درباره پاسخ تنبیهی ایران ضد رژیم صهیونیستی چه گفت؟
  • روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • پولیتیکو: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • پولیتیکو: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • پنتاگون: کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد
  • سالیوان: تحریم‌های جدیدی در زمینه موشک‌ها وضع می‌کنیم