Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@21:58:00 GMT

شهید سلیمانی خط قرمزی بود که آمریکا از آن عبور کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۶۴۵۹

شهید سلیمانی خط قرمزی بود که آمریکا از آن عبور کرد

عادل عبدالمهدی نخست وزیر سابق عراق در اولین گفتگوی رسانه‌ای خود پس از استعفا به صراحت گفت که «شهید قاسم سلیمانی» خط قرمزی بود که آمریکا از آن عبور کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر سابق عراق در اولین گفتگوی رسانه‌ای خود پس از استعفاء تأکید کرد که «شهید سلیمانی» خط قرمزی بود که آمریکا از آن عبور کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: «شهید سلیمانی -خدا رحمتش کند- همواره [یک هدف] مکشوف بود و به راحتی می‌شد او را هدف قرار داد. ولی تصمیمی از سوی آمریکایی‌ها در این سطحی که در فرودگاه بغداد اتفاق اقتاد، وجود نداشت. ایران هم خطوط قرمزی داشت و هر دو طرف به خطوط قرمز نزدیک نمی‌شدند. ولی آنچه در دولت من اتفاق اقتاد این بود که دولت آمریکا قواعد رفتارها و روابط را تغییر داد. ما گفتیم که ما بخشی از سیستم تحریم‌ها [علیه ایران] نیستیم و بخشی از [جریانی] که با کشوری وارد رویارویی شده است، هم نیستیم؛ چرا که با آن روابط دیپلماتیک داریم. ما این مسائل را به آمریکا گفتیم».

عبدالمهدی افزود که «آمریکایی‌ها از ما خواستند که یا با آنها باشیم یا مخالف آنها باشیم و ما به آنها گفتیم: "ما نمی‌توانیم علیه شما یا با شما باشیم. " عراق به عنوان یک دولت و یک کشور همیشه یک موقعیت متعادل بین دو طرف دارد».

وی همچنین به صراحت اعلام کرد که آمریکایی‌ها برای شکست نشست پارلمان رای‌گیری در مورد اخراج نیروهای خود، دست به کارهای غیرممکن زدند.

به گفته این مقام پیشین دولت عراق، شیعه در عراق صرفاً یک واژه مذهبی و یا یک اکثریت جمعیتی نیست، بلکه به مثابه ثقل بزرگی در تاریخ، فرهنگ عمومی و سنت‌هاست».

نخست وزیر سابق عراق با اشاره به اینکه این کشور از تظاهرات در ماه اکتبر درس‌های سختی آموخت؛ گفت: «بخشی از آنچه که ما از طریق تظاهرات و از نظر انگیزه‌ها و پیامدها با آن زندگی کردیم یا در آن به سر می‌بریم، کشورهای منطقه عامل آن بودند.

عبدالمهدی همچنین در بخشی دیگر از اظهارات خود به توافقنامه چین و عراق اشاره کرد و اظهار داشت که این توافقنامه زیرساخت کامل برای عراق ایجاد می‌کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۶۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پیامی در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس درباره بازداشت دانشجویان معترض به جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه در دانشگاه‌های این کشور نوشت: گزارش‌های خبری درباره سرکوب و بازداشت گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی توسط پلیس این کشور به دلیل حمایتشان از مردم فلسطین، نقض خشونت‌بار حق رای، آزادی بیان و حقوق بشر است که برای افکار عمومی سراسر جهان نگران‌کننده است.

تجمع دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

کنعانی افزود: ضرورت دارد که دولت آمریکا در عین پایبندی به وظایف حقوق بشری خود، آزادی بیان و تجمعات دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به خواسته‌ها و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگذارد.

بازداشت دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

در ادامه پیام سخنگوی وزارت امور خارجه ایران مطرح شد: نقش اصلی و حمایت‌گرانه دولت آمریکا در نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین با ایجاد فضای خفقان‌آور و فرونشاندن صدای معترضان پاک نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • افتتاح بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • واکنش حماس به سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • هر آنچه که کاربران «تیک تاک» باید درباره ممنوعیت آن در آمریکا بدانند
  • ممنوعیت تیک‌‌تاک در آمریکا تبدیل به قانون شد
  • تغییر بخشی از مسیر‌های اتوبوس شهری پایانه دولت‌آباد
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد