Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@17:12:34 GMT

دلنوشته هنرمندان برای شهید فخری‌زاده

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۶۶۴۸

دلنوشته هنرمندان برای شهید فخری‌زاده

گروه فرهنگی/ «تویی که نمی‌شناختمت» دل نوشته‌ای که جمعی ازهنرمندان در فراغ شهید فخری‌زاده و به پاس حق‌گرایی و تلاش‌های مجدانه و بی‌ادعای علمی‌اش منتشر کردند تا قدردان این مجاهد بی‌نام و نشان داخلی اما شناخته شده بین‌المللی شوند.


به‌گزارش ایلنا، شهید محسن فخری‌زاده، سرداری از خطه قم که پس‌از سال‌ها مجاهدت علمی در کشور، هفتم آذر در برنامه‌ای از پیش تعیین شده توسط تروریست‌های بین‌المللی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما دراین دل‌نوشته‌ امضای هنرمندانی همچون ابراهیم حاتمی‌کیا، کمال تبریزی، مجید مجیدی، همایون اسعدیان، منوچهر محمدی، پرویز پرستویی، رسول صدرعاملی، مجتبی راعی، نرگس آبیار و دیگر چهره‌های هنری  به یادگار ثبت شده است تا سندی باشد بر مظلومیت ایران و خون‌هایی که ناجوانمردانه از دانشمندان ایرانی ریخته شد.
محمدحسین عطارچیان، از هنرمندان عرصه خوشنویسی، معتقد است: ترور این دانشمند اقدامی ناجوانمردانه است. چراکه دشمنان چشم دیدن پیشرفت کشور را ندارند. پس اقدام به ترور دانشمندان ما می‌کنند. اما نمی‌دانند که این اقدامات نتیجه‌ای ندارد و ما مسیر پیشرفت را با قدرت ادامه می‌دهیم.
هوشنگ توکلی (بازیگر) نیز می‌گوید: ترور در کل اقدامی غیر انسانی و مذموم است. هر فردی در هر شرایط و مکانی از این کره خاکی این اقدام را انجام دهد، مرتکب اقدامی پلید شده است. اما ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان که انسانی بزرگ و تأثیرگذار بود نیز از این قاعده جدا نیست. بخشی از دفاع کشور برعهده این شهید بود و این ترور بخشیده شدنی نیست.
حسین فخیمی (هنرمند پیشکسوت عرصه هنرهای تجسمی) نیز این اقدام را محکوم کرده و بیان می‌کند: ترور عملی ناپسند و اشتباه است و نشان از ضعف و ناتوانی دارد. افرادی که دست به ترور می‌زنند توانایی گفت‌وگو ندارند. ترور دانشمند کشورمان شهید فخری‌زاده نیز نشان می‌دهد، دارند از انسانیت دور می‌شوند، این کار اشتباه را محکوم می‌کنیم.
 همچنین خسرو روشن می‌گوید: دشمنان شب از لانه خارج می‌شوند و به شکار می‌روند. با این اقدام نخبگان کشور ما را از بین می‌برند و داغ دارمان می‌کنند. آنها کورکورانه دانشمندان ما را از بین می‌برند. چه می‌توان گفت جز اینکه ابراز تأسف کرد. این داغ را در سینه دارم. آنها سال‌هاست که این اقدامات را انجام می‌دهند از شهادت بهشتی تا سردار سلیمانی و اکنون شهادت فخری‌زاده. همه ما داغ‌دار هستیم.
 آهنگساز پیشکسوت کشور او که با نوای سازش همگان خاطره داریم نیز تأسف خود را از این اتفاق اعلام کرد. حسن ریاحی می‌گوید: این ترور اتفاق ناپسند بود و آن را محکوم می‌کنیم.
راضیه تجار (نویسنده) نیز تأکید می‌کند: مخالفت خود را با این موضوع اعلام می‌کنم و جای تأسف دارد. شخصیت‌هایی مانند فخری‌زاده باید پوشش امنیتی بالا داشته باشند. از دست دادن آن فاجعه‌ای بزرگ و عمیق است. قطعاً او شاگردانی را تربیت کرده، اما هیچ جایگزینی برای این شهید وجود ندارد.
اسفندیار قره‌باغی نیز معتقد است: آدم‌کشی عملی غیر انسانی است. دشمنان ما که دم از تمدن می‌زنند باید به خودشان بیایند. آنچه مسلم است شهید فخری‌زاده فردی نظامی و سرباز کشور بود که تمام دنیا او را می‌شناختند.
اسماعیل آذر (استاد ادبیات فارسی) نیز این اقدام را ناپسند خواند، او می‌گوید: از پشت خنجر زدن به هر کس در اسلام محکوم است. ترور نیز از نظر انسانی ناجوانمردانه است و از نظر هر جوانمردی اقدامی باطل است. شهید فخری‌زاده نیز در داخل زیاد شناخته شده نبود اما اقدامات تأثیرگذاری انجام داده بود.
رضا بنفشه‌خواه هم معتقد است: این‌که یکی از دانشمندان کشور را با ترور از دست دادیم غم انگیز است و جای تأسف بسیار دارد.
انسیه شاه حسینی (نویسنده و کارگردان سینما) با بیان اینکه این اقدام من را تحت تأثیر قرار داد، می‌گوید: من فقط می‌توانم به این جمله امام خمینی(ره) بسنده کنم که «بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شود» این ترور را باید از کثیف‌ترین اقدامات انسانی بدانیم.
عباس بابویهی (کارگردان سینما) نیز ضمن محکوم کردن این اقدام بیان می‌کند: این شهید مظهر تبلور اراده ملی در مبارزه با کشورهای حامی تروریسم است و این اقدام ناپسند به هیچ عنوان در هیچ جای دنیا پذیرفته نیست. پرویز بیگی حبیب‌آبادی (شاعر و نویسنده) می‌گوید: با این ترور یک شخص ترور نشد، بلکه باید گفت بخشی از علم را ترور کردند. ترور این دانشمند اقدام کثیفی بود.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شهید فخری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۶۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین اجلاسیه ۴ هزار شهید گلستان برگزار می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ؛  دکتر علی محمد زنگانه در نخستین جلسه برنامه‌ریزی دومین کنگره ۴ هزار شهید استان گفت: براساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته دومین اجلاسیه ۴ هزار شهید گلستان در نیمه دوم سال آینده برگزار خواهد شد. وی افزود: ستاد برگزاری این مراسم با رمز یا فاطمه الزهرا سلام الله علیه آغاز بکار کرد.   استاندار گلستان تصریح کرد: ۴ هزار شهید استان گلستان بزرگترین نماد وحدت سرزمین برادری در کشور هستند و سرمایه معنوی ما محسوب می‌شوند.   دکتر زنگانه بیان داشت: دومین اجلاسیه ۴ هزار شهید استان با اجرای حداقل ۲۵۰ برنامه تاکنون پیش بینی شده است.   وی همچنین با اشاره به اجرای تمهیدات لازم برای تاسیس دبیرخانه دائمی این کنگره در استان خاطر نشان کرد: برای حفظ انسجام در برگزاری و پایداری دستاوردهای چنین برنامه‌های شاخصی، استان گلستان نیز با استفاده از ظرفیت های گوناگون نسبت به تأسیس ساختمان دبیرخانه دائمی کنگره ۴ هزار شهید اقدام کند.   استاندار گلستان گفت: طی نامه‌ای با امضا حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده معزز ولی فقیه در استان و اینجانب درخصوص دیدار عمومی مردم استان گلستان با مقام معظم رهبری مدظله العالی به مناسبت واقعه تاریخی قیام ۵ آذر گرگان اقدام شده است.   گفتنی است اولین اجلاسیه ۴ هزار شهید استان ۱۵ آذر ۱۳۹۵ با سخنرانی ریاست مجلس شورای اسلامی برگزار شده بود.

 

دیگر خبرها

  • پدر شهید «جعفر نعمت زاده» دیار حق را لبیک گفت
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز
  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • از دلنوشته غم‌انگیز آقای پژوهشگر تا قصه یک پل موسیقایی در روسیه!
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • دومین اجلاسیه ۴ هزار شهید گلستان برگزار می‌شود
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • روایتی از زندگی نخستین شهید ترور پس از انقلاب