Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-23@01:07:09 GMT

دارویی برای رفع عوارض شدید کرونا

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۶۶۸۲

دارویی برای رفع عوارض شدید کرونا

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، این مطلب در مطلب منتشره در نشریه !EurekAlert اعلام شده است.

۳۳ بیمار مبتلا به ویروس کووید ۱۹ که از هیپوکسی رنج می‌بردند و به تهویه مکانیکی ریه (ALV) نیاز داشتند، در مطالعات دانشمندان شرکت داشتند.

مشخص شد که ایمونوگلوبولین، که به صورت وریدی به بیماران تزریق می‌شود، به طور قابل توجهی از شدت هیپوکسی کاسته و مدت زمان بستری در بیمارستان و نیاز به تهویه مکانیکی ریه‌ها را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم اکنون یک مطالعه بزرگتر و تحت کنترل با استفاده از دارونما در حال انجام است. هدف اصلی این آزمایش این است که تعیین کند آیا دوز‌های بالای ایمونوگلوبولین قادر به کاهش و یا جلوگیری از بدتر شدن عملکرد تنفسی در بیماران مبتلا به عوارض ناشی از ابتلا به ویروس کرونا هستند یا نه.

علاوه بر این، این آزمایش معلوم خواهد کرد که آیا این دارو با بهبود عملکرد ریه و تعامل مناسب با عوامل متابولیکی، بر سلامت بیماران تا چه حد تأثیر می‌گذارد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ایمونوگلوبولین کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۶۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح خزعلی درباره منتفی شدن ذکر نام مادر روی کارت ملی

به گزارش خبرآنلاین، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره اینکه چرا اسم پدر و مادر از کارت ملی حذف می‌شود و چه چیزی جایگزین آن می‌ شود؛ اظهار داشت: اسم پدر و مادر در ظاهر حذف شده ولی در واقع هم اسم پدر و مادر و هم سایر مشخصات وجود دارد.

انسیه خزعلی در گفت و گو با ایرنا درباره اینکه چه تلاشی برای آوردن اسم مادر در کارت ملی انجام شده است، خاطر نشان کرد: در جلسه‌ای که ۲ سال پیش با رئیس جمهور داشتیم برخی از بانوان درخواست نوشتن نام مادر روی کارت ملی و در کنار نام پدر را مطرح کردند و رئیس جمهور هم از این مطلب استقبال کردند و ما هم پیگیر مطلب در کمیسیون‌های مختلف دولت شدیم.

وی افزود: در نهایت در کمیسیون اصلی، نماینده ثبت احوال اعلام کرد که قرار است کارت‌ها تغییر کند و در کارت‌های جدید نام پدر و مادر نخواهد بود، لذا مطلب به دلیل عدم موضوعیت از دستور خارج شد.

خزعلی در پاسخ به این پرسش که چرا اسم پدر و مادر حذف می‌شود و چه چیزی جایگزین آن می‌ شود، تاکید کرد: در ظاهر حذف شده ولی در واقع هم اسم پدر و مادر و هم سایر مشخصات وجود دارد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: ظاهراً سیاست این است که اطلاعات حداقلی در روی کارت آورده شود و به جای آن بارکدی در روی کارت آورده شود که مشخصات شناسنامه‌ای فرد صاحب کارت از جمله مشخصات پدر و مادر او از طریق بارکد قابل رویت است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897414

دیگر خبرها

  • ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی/ جدول افزایش قیمت نسخه‌ها
  • ساخت انگشت مصنوعی انعطاف‌پذیر بدون اتصال مکانیکی
  • نازک ترین ساعت مکانیکی جهان + ویدئو | عملکردش را ببینید
  • (تصاویر) از سلاخی مار تا تصادف دلخراش ایمپالا
  • درمان رایگان بیماران هپاتیت C؟
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران
  • روزنه امید برای بیماران مبتلا به سرطان خون
  • داروخانه‌های منتخب برای ارایه خدمات دارویی به بیماران اوتیسم
  • توضیح خزعلی درباره منتفی شدن ذکر نام مادر روی کارت ملی