Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@19:43:35 GMT

تصویب 5 طرح گردشگری با اشتغالزایی برای 50 نفر

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۶۷۵۸

تصویب 5 طرح گردشگری با اشتغالزایی برای 50 نفر

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از تصویب پنج طرح گردشگری در کمیسیون فنی برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری استان خبر داد و گفت: این موضوع در توسعه استان موثر خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: این طرح‌ها شامل یک اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان طارم، یک مجتمع گردشگری در شهرستان خدابنده، یک سفره‌خانه سنتی در شهرستان خدابنده، یک مرکز اقامتی و پذیرایی واقع در مجتمع‌های گردشگری در شهرستان ماهنشان و یک اقامتگاه سنتی در شهرستان سلطانیه در سطح استان با پیش‌بینی حجم سرمایه‌گذاری 230 میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این طرح‌ها با ایجاد زمینه اشتغال برای 50 نفر طبق ضوابط و قوانین مصوب در شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت در کمیسیون فنی برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری استان بررسی و مورد تصویب قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان ادامه داد: با توجه به رویکرد اداره‌کل استان در توسعه پایدار گردشگری، راه‌اندازی تأسیسات گردشگری با هدف ایجاد اشتغال‌زایی، تقویت زیرساخت‌های اقامتی و پذیرایی و رونق اقتصادی جوامع محلی در اولویت‌ قرار می‌گیرند.

وی با مثبت ارزیابی کردن اجرای طرح‌های گردشگری گفت: میراث فرهنگی به عنوان هدف اصلی در بازدیدهای گردشگری فرهنگی‏ شامل عادات محلی، آداب مربوط، سبک‌های معماری و موسیقی، زبانهای محلی و ارزش‌های دینی، معنوی و تبلور عینی ادیان در چارچوب مناسک و مکان‌های مقدس است.‏

ارجمند تاکید کرد:‏ میراث فرهنگی حافظه جمعی یک ملت بوده که در مناطق مختلف فرهنگی در قالب پدیده‌‏ها، مکان‌ها و رویدادها قابل بازدید است که خود در رابطه با فرهنگ و پهنه جغرافیایی،‌ گونه فرهنگی را شکل می‌دهد، از همین رو اجرای طرح‌های گردشگری در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری میراث فرهنگی اشتغال اشتغالزایی امیر ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان زنجان میراث فرهنگی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۶۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز

البرز- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با اشاره به ثبت ۴۱ اثر از استان البرز در فهرست میراث ناملموس، همکاری مردم برای شناسایی و معرفی آیین‌ها و رسوم مناطق مختلف استان و ثبت آن‌ها را بسیار مؤثر و مهم عنوان کرد.
رحیم خاکی اظهار کرد: استان البرز با دارا بودن فرهنگ و پیشینه غنی مانند سایر استان‌ها دارای رسوم و آیین‌های خاصی است که به‌خصوص  در روستاهای شهرستان‌های البرز هنوز برخی از آن‌ها پابرجا مانده است.
مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان البرز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: آنچه به ارزشمندتر شدن موجودیت فعلی یک سرزمین کمک می‌کند آگاهی از تاریخ و پیشینه فرهنگی و اجتماعی مردمان آن سرزمین و انتقال آن به آیندگان است.
او افزود: اداره کل میراث‌ فرهنگی استان البرز با تلاشی مضاعف توانسته به حفظ و معرفی بسیاری از آیین‌ها و میراث ناملموس این استان کمک کند.  منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد
  • مشکلات بازاریان زنجانی به رئیس دادگستری چه بود؟
  • «اخلاقی» سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان شد
  • روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • چهارمین جشنواره ریواس در ریوش برگزار شد
  • لزوم توجه به طرح‌های فناورانه برای توسعه گردشگری زنجان