Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@22:35:09 GMT

حضرت موسی (ع) چگونه قبص روح شد؟

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۷۱۸۸

حضرت موسی (ع) چگونه قبص روح شد؟

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از قدس آنلاین، مصطفی لعل شاطری: حضرت موسی (ع) پسر عمران پسر یصهر پسر قاهث پسر لاوی پسر یعقوب (ع)، بنا به روایتی از حضرت امام حسن (ع) در سن دویست و چهل سالگی از دنیا رفته است، اما به شیوه ای منحصر به فرد!
در چند حدیث معتبر از حضرت امام جعفر صادق (ع) نقل شده است که ایشان فرموده اند: چون مدت عمر حضرت موسی (ع) به پایان رسید، ملک موت به نزد آن حضرت آمد و فرمود: السلام علیک ای کلیم خدا؛ و موسی جواب داد: و علیک السلام؛ کیستی تو؟
گفت: من ملک موتم و موسی پرسید: برای چه آمده ای؟
گفت: آمده ام که روح تو را قبض کنم و موسی پرسید از چه ناحیه ای می خواهی روح مرا قبض کنی؟
گفت: از دهان و موسی گفت: چگونه از دهان مرا قبض روح می کنی، در حالی که با این دهان با پروردگار خود سخن گفته ام؟
گفت: پس از دست های تو قبض روح می کنم و موسی پرسید: چگونه از دست های من قبض روح می کنی، در حالی که با این دست ها تورات را برداشته ام؟
گفت: پس از پاهای تو و موسی گفت: با این پاها به کوه طور رفته ام و با خدا مناجات کرده ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گفت: پس از دیده های تو و موسی گفت: با این چشمان پیوسته با امید به سوی پروردگار خود نظر کرده ام.
گفت: پس از گوش های تو و موسی گفت: به این گوش ها کلام پروردگار خود را شنیده ام.

پس خداوند به ملک الموت وحی نمود که قبض روح او انجام نده تا خود او اراده کند، و در پی آن ملک الموت از نزد موسی (ع) دور شد و موسی (ع) بعد از آن مدتی زنده ماند و از قوم خود غایب شد و در ایام غیبت خود به مردی رسید که مشغول کندن قبری بود، موسی (ع) پس از دیدن او گفت: می خواهی که تو را در کندن این قبل کمک نمایم؟ آن مرد پاسخ داد: بلی. پس موسی (ع) به یاری او پرداخت تا قبر را کندند و لحد آن را درست کردند.
پس آن قبرکن تصمیم گرفت که در قبر بخوابد تا ببیند آن قبر درست کنده شده است یا خیر و در این بین موسی (ع) گفت: من این کار را انجام می دهم!

چون حضرت موسی (ع) در قبر قرار گرفت، خداوند پرده از مقابل چشم او برداشت تا جای خود را در بهشت دید، پس گفت: پروردگارا! مرا به سوی خود قبض کن. پس ملک الموت در همانجا قبض روح مطهر او نمود و در همان قبر ملائکه او را دفن نمودند و خاک بر روی او ریختند. پس منادی از آسمان ندا کرد که: مُرد موسی کلیم خدا، و کدام زنده است که نمی میرد؟! و به این سبب است که قبر حضرت موسی (ع) معروف نمی باشد و بنی اسرائیل مکان قبر آن حضرت را نمی دانند، همچنین امام صادق (ع) می فرمایند: شب بیست و یکم رمضان شبی است که اوصیای پیغمبران در این شب از دنیا رفته اند، و در این شب عیسی (ع) را به آسمان بردند و در این شب موسی (ع) از دنیا رفته است.



منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: حضرت موسی قبض روح ملک الموت موسی گفت حضرت موسی قبض روح ام گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۷۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنان رهبر انقلاب درباره حمزه سید الشهدا + فیلم

به مناسبت ۱۵ شوال، سالروز شهادت حضرت حمزه (ع)، عموی  پیامبر اکرم (ص) سخنان رهبر معظم انقلاب درخصوص ویژگی‌های حمزه سید الشهدا منتشر شده است.

لقب سیدالشهداء نخستین بار از سوی رسول خدا (ص) به حضرت حمزه بن عبدالمطلب پس از شهادتش در جنگ اُحد داده شده‌است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • اجرای موسی عصمتی میلیونی شد+فیلم
  • قرار نیست مسئولیت استانداری کرمان را بپذیرم/ حضور در شورای هماهنگی را ترجیح می‌دهم
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • سخنان رهبر انقلاب درباره حمزه سید الشهدا + فیلم
  • تعویض پرچم حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) + فیلم
  • فیلم/ حال و هوای شب رحلت حضرت عبدالعظیم(ع) در حرم آن حضرت
  • اینفوگرافیک/ تو را است معجزه در کف / مواردی که در قرآن معجزه عصای حضرت موسی
  • عکس | تو را است معجزه در کف...
  • فیلم| حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت رضا(ع)