Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج حریرچی، صبح شنبه با حضور در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه سیما، گفت: در این روزها و به دنبال تعطیلی‌های دو هفته‌ای در شهرهای قرمز، شاهد کاهش موارد مراجعه سرپایی، بستری و مرگ و میر بیماران کرونایی هستیم.

وی با عنوان این مطلب که مرگ و میر بیماران کرونایی روند نزولی گرفته است، افزود: در این مسیر، اجرای طرح شهید سلیمانی می‌تواند منجر به تداوم این وضعیت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حریرچی ادامه داد: محدودیت‌های هوشمند و قرنطینه افراد مبتلا و حمایت از گروه‌های در معرض خطر و…، با کمک گروه‌های جهادی، در طرح شهید سلیمانی گنجانده شده است.

وی در ارتباط با وضعیت مدافعان سلامت در این روزها، گفت: واقعیت این است که خستگی کادر درمان یک خستگی مزمن و البته روحی و روانی است، چون در مواجهه با بیماران و فوتی‌ها هستند.

معاون کل وزارت بهداشت، تاکید کرد: هر کدام از مرگ‌های کرونایی یک ترادژی غم انگیز برای کادر درمان است.

حریرچی در ارتباط با تعیین تکلیف محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد، گفت: هر دوشنبه در خصوص وضعیت شهرهای زرد، نارنجی و قرمز، تصمیم گیری می‌شود.

وی با اشاره به سهم بالای انتقال بیماری از درون خانه‌ها، افزود: اگر ۱۰ درصد خانوارها شب نشینی‌های دورهمی داشته باشند جمعیتی بالغ بر و میلیون و چهار صد هزار نفر می‌شود که بسیار خطرناک است.

حریرچی در ارتباط با معیار تعیین شهرهای قرمز کرونایی، گفت: اگر هر شهری به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت روزانه ۱۰ بیمار کرونایی داشته باشد که بستری شوند، آن شهر قرمز تلقی می‌شود.

وی با عنوان این مطلب که نگران پیک زمستانه هستیم، ادامه داد: شواهدی از شروع موج جدید بیماری در مناطق سرد را داریم. زیرا، عامل اصلی انتقال ویروس، فضاهای سربسته است.

حریرچی با گلایه از سلبریتی ها و هنرمندان مشهور که در این روزهای سخت آن طور که باید و شاید در بین مردم حضور ندارند، گفت: در این روزهای سخت که مردم بیش از پیش به آرامش روحی و روانی نیاز دارند، انتظار داشتیم که هنرمندان و افراد سلبریتی، بیشتر با مردم گفتگو و ارتباط برقرار می‌کردند. زیرا، افراد مشهور هر آنچه را دارند، از مردم است. بنابراین، تا جایی که ممکن است از هنر خود برای آرامش مردم در این روزها کمک بگیرند.

کد خبر 5087753

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا ایرج حریرچی پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی ایدز کووید 19 آمار کرونا سیما سادات لاری دیابت واکسن آنفلوانزا ستاد ملی مقابله با کرونا معلولان معلولین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی علیرضا رئیسی سازمان غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۷۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قم میزبان اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی می‌شود

رئیس شورای شهر قم گفت: شورای اسلامی شهر قم، ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت، میزبان اجلاس رؤسای شورای استان‌ها خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محسن محرری امروز در نشست خبری رؤسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم در آستانه روز شوراها که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: شورای اسلامی شهر قم در شش دوره فعال با ترکیب نیروهای متعهد، انقلابی و متخصص در راستای رضایت شهروندان تلاش کرده تا عملکرد شایسته‌ای داشته باشد. 

وی ارتباط بیشتر با رسانه‌ها و مردم را رویکرد شورای اسلامی شهر دانست و افزود: تلاش شده است تا در عرصه‌های مختلفی چون مساجد، مجامع عمومی، مجالس و هیئت‌ها و همچنین ملاقات‌های مردمی این ارتباط چهره به چهره حفظ شود و اعضای شورا نیز متعهد و موظف به ارتباط با رسانه‌ها هستند.  

رئیس شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر اینکه نگاه برنامه‌ای در شورا اسلامی شهر حاکم است، تصریح کرد: دقت در تنظیم بودجه به‌طوری بوده که بودجه با رعایت روند رشد منطقی تعرفه که از تورم عقب نماند و فشاری هم به مردم وارد نشود و در این سال‌ها عملکرد بودجه منطبق با بودجه مصوب است.  

وی طرح‌های نیمه‌تمام را از اولویت‌های شورای اسلامی شهر دانست و تأکید کرد: تعدادی از پروژه‌های نیمه‌تمام در هسته مرکزی شهر تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

محرری با بیان اینکه توازن در مناطق از هدف‌های مهم است، گفت: توازن درآمد و توزیع بودجه در مناطق شهری متناسب با نیاز هر محله با توجه به درآمد کلی شهرداری به شکل مناسب و متوازن انجام می‌شود.

 رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه 124 جلسه رسمی در دوره ششم برگزار شده است، عنوان کرد: در طول این مدت 820 مورد لوایح و 78 طرح مورد بررسی قرار گرفته است.  

وی از برگزاری هفتاد و یکمین اجلاسیه مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهر مراکز شهرها در ایام دهه کرامت خبر داد و گفت: شورای اسلامی شهر قم، 26 و 27 اردیبهشت، میزبان اجلاس رؤسای شورای استان‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • مدیران ارتباط خود با مردم را تقویت کنند
  • قم میزبان اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی می‌شود
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • گلایه مردم از وضعیت نامناسب آسفالت بلوار صنم بلاغی پلدشت 
  • ۱۲۸ هزار درخواست مردم استان سمنان در سفر رییس‌جمهور ثبت شد
  • گلایه‌مندی مردم گلپایگان از افزایش قیمت اجاره مسکن
  • شهر خلاق، فرصتی برای مشارکت مردم
  • رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند
  • طرح سلامت خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار خانوار اجرا می‌شود