Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسمعلی خدابنده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس از تاریخ ۱۵ تا ۲۰ آذر ماه جاری همانند دو هفته گذشته آموزش درسی به شکل غیرحضوری و از طریق آموزش از راه دور و آموزش مجازی و از طریق شبکه شاد برای دانش‌آموزان خواهد بود.

وی ادامه داد:خدمت‌رسانی به مردم متوقف نخواهد شد و نیروهای اداری در مناطق نارنجی به صورت ۵۰ درصد و در مناطق قرمز با حداقل نیرو در ادارات آموزش و پرورش استان خراسان رضوی حضور خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: هیچ یک از مدارس و آموزشگاه‌های غیر دولتی از این قاعده مستثنی نیستند و در صورت برگزاری کلاس حضوری برخورد لازم با مسوولان آنها انجام خواهد شد.

خدابنده افزود: تمامی مدیران مدارس برای پیگیری استمرار آموزشهای مجازی به نحو مطلوب برنامه ریزی خواهند کرد.

وی روند آموزش از راه دور و مجازی را برای دانش‌آموزان استان خراسان رضوی مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: ۴۰ درصد دانش‌آموزان استان فاقد تجهیزات نوین آموزشی هستند اما تلاش شده از طریق طراحی و توزیع درسنامه‌های مختلف ، لوح‌های فشرده آموزشی و نیز آموزش تلویزیونی این خلاء پر شود.

طی دو هفته گذشته نیز آموزش حضوری در مدارس استان خراسان رضوی تعطیل بود.

استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار دانش آموز است که این تعداد حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور را تشکیل می دهند.

طبق آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون یک میلیون و ۱۶ هزار و ۸۳۵ بیمار قطعی مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده و با فوت ۳۴۷ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۴۹ هزار و ۶۹۵ تن رسید.

برچسب‌ها مدارس ویروس کرونا مشهد خدابنده پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس ویروس کرونا مشهد خدابنده مدارس ویروس کرونا مشهد خدابنده اخبار کنکور استان خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۷۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵ درصد مدارس کشور اتاق بهداشت ندارند | جای خالی ۱۶ هزار مربی سلامت در مدارس

به گزارش جام جم آنلاین، اعظم گودرزی با اشاره به اینکه اقدامات مناسبی در جهت ارتقای سلامت دانش آموزان، کارکنان و والدین در دستور کار قرار گرفته است، افزود: یکی از این برنامه‌ها تربیت و توانمندسازی نیروی انسانی است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم با ایجاد رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان ۷۱۰ دانشجو معلم در این رشته مشغول تحصیل هستند.

به گفته گودرزی این دانشجو معلمان در آینده به  عنوان مراقب سلامت در مدارس کشور مشغول به کار خواهند شد.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: در راستای توانمندسازی نیرو‌های انسانی دوره‌های ضمن خدمت بسیاری در دو سال اخیر برای تمام کارکنان فرهنگی برگزار شده است.

گودرزی یادآور شد: در این دوره‌ها مباحثی مانند محیط زیست، ارتقای سلامت دهان و دندان و کمک‌های اولیه ارائه می‌شود.

به گفته وی بیش از ۵۰۰ هزار نفر از فرهنگیان در این دوره‌ها شرکت کرده و آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند. 

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت ایجاد و تجهیز اتاق بهداشت در مدارس بیان کرد: در حوزه ایجاد و تجهیز اتفاق بهداشت در دولت سیزدهم شاهد رشد حدود ۸.۵ درصدی بوده‌ایم.

وی درباره اینکه چند درصد از مدارس کشور از اتاق بهداشت برخوردار هستند، به جام جم آنلاین گفت: حدود ۱۵ درصد مدارس کشور دارای اتاق بهداشت تجهیز شده هستند.

 مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش درباره تعداد مراقبان سلامت در مدارس کشور نیز به خبرنگار ما گفت: براساس مصوبه هیات وزیران به ازای هر ۴۸۰ دانش آموز باید یک مراقب سلامت فعال باشد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۵۰۰ مراقب سلامت در سطح کشور فعال هستند، عنوان کرد‌: در کشور با کمبود حدود ۱۶ هزار مربی سلامت مواجه هستیم.

گودرزی عنوان کرد: مساله مهم دیگر اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگ سازی و ترویج سبک زندگی سالم است که در این خصوص نیز تشکل دانش آموزی سفیران سلامت فعالیت مناسبی داشته است.

وی بیان کرد: با توجه به کمبود نیروی مراقب سلامت دانش آموزان در دوره‌های آموزشی ۱۶ جلسه‌ای شرکت کرده و در این خصوص آموزش‌های لازم به آن‌ها ارائه می‌شود.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: آمار سفیران سلامت ما اکنون به  بیش از ۴ میلیون نفر رسیده است و این سفیران آموزش‌های لازم را به دیگر دانش آموزان ارائه می‌کنند.

دیگر خبرها

  • آموزش حضوری ارز دیجیتال در تهران
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • ستاد بحران: مدارس زرند فردا تعطیل است
  • پایان هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در خراسان رضوی
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • اجرای نهضت ملی سواد سلامت آموزی در مدارس ۱۰ استان کشور
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها
  • ۸۵ درصد مدارس کشور اتاق بهداشت ندارند | جای خالی ۱۶ هزار مربی سلامت در مدارس