Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: با ایجاد کارگروه مشترک اوقاف و میراث فرهنگی در راستای احیای ابنیه تاریخی، مذهبی و فرهنگی موقوفه گام های اساسی برداشته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «روح الله سلیمانی فرد» صبح امروز (شنبه 15 آذر) در کارگروه مشترک وقف و میراث فرهنگی استان گلستان اظهار کرد: هم افزایی خوبی بین سازمان اوقاف و امور خیریه با دستگاه های اجرایی در دوره اخیر ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: براساس اسناد بالادستی و وزارت میراث فرهنگی و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه منعقد شده است  در تلاش هستیم در راستای این تفاهم نامه در زمینه احیای بناهای مذهبی، تاریخی و گردشگری موقوفه گام برداریم.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد افزود: معاون اوقاف در سفر به استان گلستان تاکید کردند که گلستان یکی از استان های پیشگام در حوزه احیای بافت تاریخی بوده و اقدامات مشترک از جمله بازآفرینی شهری و توجه اساسی به احیای ابنیه فرهنگی و معنوی و بقاع متبرکه صورت گرفته است.

 

وی تاکید کرد: گرچه از نظر اعتباری مشکلاتی در سنوات اخیر وجود دارد و دوره سختی را سپری می کنیم و تنگناهایی را شاهد هستیم ولی با همدلی در استان اقدامات را پیش می بریم و در این دوره نیز کارهای خوبی انجام شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ابراز داشت: در ابتدای راه هستیم و به کارهای انجام شده اکتفا نخواهیم کرد و اختلافات سلیقه ای و حقوقی وجود دارد که در کارگروه های مشترک برطرف می شود و نقشه راهی تشکیل می دهیم تا بتوانیم در راستای حل مشکلات و احیای بافت تاریخی گام برداریم.

 

حجت الاسلام سیلمانی فرد افزود: گردشگری مذهبی بخش عمده گردشگری استان را شامل می شود و آثار تاریخی مذهبی و فرهنگی فصل مشترک اوقاف و امور خیریه با میراث فرهنگی و صنایع دستی به شمار می رود.

 

وی یادآور شد: از نگاه مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و معاون اقتصادی استانداری گلستان برای حمایت و پیگیری این موضوعات تشکر می کنم.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: حجت الاسلام سلیمانی فرد مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان سلیمانی فرد میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اوقاف میراث فرهنگی اوقاف و امور خیریه میراث فرهنگی حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۸۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس


داوود عسکرپور در گفتگو با خبرنگار ایسنا از برگزاری دومین کارگروه منطقه‌ای ادارات کل ثبت اسناد و املاک و اوقاف و امور خیریه استان فارس در سال جاری خبر داد و گفت: در این نشست مباحثی پیرامون اختلافات اراضی بین منابع طبیعی و اوقاف فارس مطرح شد.

وی از رفع اختلاف و تعیین تکلیف ۳۰ پلاک از اراضی استان فارس به وسعت ۷۲۸ هکتار فی مابین منابع طبیعی و اوقاف و امور خیریه از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: این اراضی که شامل اماکن مذهبی، اراضی زراعی و بافت مسکونی است، متعلق به شهرستان‌های ممسنی، رستم، مُهر، ارسنجان، فیروزآباد، بوانات و مرودشت است.

 معاون حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس بیان کرد: در اجرای آئین‌نامه اجرایی ماده ۲۱ مصوب هیئت وزیران موضوع قانون ابطال این اراضی متعلق به رقبات موقوفه اعلام شد.

 عسکرپور تصریح کرد: دومین کارگروه ادارات کل ثبت و اوقاف و امور خییه استان فارس به میزبانی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس و با حضور مدیران کل، روسا، معاونین و کارشناسان دودستگاه، ادارات نواحی شیراز و شهرستان‌های بیضاء و سپیدان برگزار شد.

 وی در پایان هدف از برگزاری این جلسات را بررسی عملکرد ادارات در خصوص صدور اسناد مالکیت موقوفات و تسهیل در امور ارباب رجوع عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • جومونگ در جزیره، آشوراده چوسان شد/ دستور رییس‌جمهور وتو می‌شود؟
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان جوان حمایت می‌کند
  • تشریح دستاورد‌های وقف در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف برگزار می شود