Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک ردیف بودجه عجیب در وزارت امور خارجه وجود دارد که مربوط به هزینه‌های خارج از کشور است که تقریباً ده‌ها برابر بودجه اصلی وزارت خارجه است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، دولت طی هفته گذشته بودجه سال 1400 کشور را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد. حسن روحانی غایب جلسه تقدیم بودجه و معاون پارلمانی رئیس جمهور بدون هیچ گونه تشریفات معمول یعنی دفاع از بودجه سالانه را تقدیم بهارستان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از ردیف‌های بودجه سال آینده مربوط به وزارت امور خارجه است. مجموع بودجه مربوط به وزارت امورخارجه در جمع هزینه‌ای و تملک سرمایه‌ای 840 میلیارد و 200 میلیون تومان است.

همچنین ردیف بودجه‌ای برای همکارهای بين اقتصادی همكاری‌های این وزارت خانه درنظر گرفته شده است که 10 میلیارد تومان است و دو میلیارد تومان هم سهميه حق عضويت وكمك دولت ايران بابت مخارج سازمان ملل متحد و ساير سازمان‌های بين‌المللی و تعهدات اختصاص یافته است.

گفتنی است؛ مرکز آموزش بین‌الملل وزارت امور خارجه هم 3 میلیارد و 700 میلیون تومان برای سال بعد بودجه از سوی دولت دریافت خواهد کرد.

ولی یکی از نکات مهم و پُر ابهام بودجه وزارت امور خارجه که عدد بسیار بالایی هم هست مربوط به ردیف «هزینه خارج‌های از کشور» است.

احتمالاً زیاد این موضوع مربوط به حقوق، هزینه و نگهداری سفارت‌خانه‌ها، سفرا و کارکنان آنها در خارج از کشور است. احتمال مأموریت و سفر دیپلماتیک هم از این ردیف بودجه دریافت می‌شود.

مجموع ردیف بودجه هزینه‌ای وزارت امور خارجه از این موضوع در سال آینده 3 هزار میلیارد و 691 میلیون است و بودجه تملک سرمایه‌ای آن هم 448 میلیون تومان است. این مقدار بودجه از هزینه‌های خارج از کشور تقریباً 12 برابر بودجه اصلی وزارت امور خارجه است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت امور خارجه بودجه بودجه 1400 وزارت امور خارجه ردیف بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۸۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۱۲ میلیاردی قاچاقچی سوخت در سیرجان وصول شد

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان میری، صبح دوشنبه به خبرنگاران گفت: پرونده حمل ۲۹ هزار لیتر نفتگاز به ارزش هفت میلیارد و ۷۵ میلیون ریال خارج از ضوابط تعیینی دولت در شعبه بدوی رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان سیرجان رسیدگی شد.

وی، افزود: شعبه بدوی پس از بررسی و با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط فرآورده کشف شده، متخلف ردیف اول را به پرداخت ۱۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۲ برابر ارزش سوخت‌های کشف شده محکوم کرد.

وی تصریح کرد: این شعبه هفت میلیارد و ۷۵ میلیون ریال معادل ارزش سوخت‌های کشف شده به جای ارزش وسیله نقلیه به جریمه اضافه و متخلف ردیف اول را جمعاً به پرداخت ۲۱ میلیارد و ۲۲۶ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کرمان با بیان اینکه شعبه بدوی همچنین متخلف ردیف دوم را به پرداخت ۱۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد افزود: با قطعی شدن حکم و پیگیری شعبه اجرای احکام ۱۲ میلیارد و ۷۳۵ میلیون ریال جریمه وصول شد.

ارسلان میری، یادآور شد: مأموران پلیس آگاهی شهرستان سیرجان این محموله قاچاق را کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر 6084970

دیگر خبرها

  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • گره تخصیص بودجه برای «رفع فقر سه دهک اول» باز نشد!؟
  • واکنش رضا نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • واکنش نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به حادثه اصفهان
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود
  • جریمه ۱۲ میلیاردی قاچاقچی سوخت در سیرجان وصول شد
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: ایران در پیشبرد اهداف جهانی مربوط به زمین پاک تلاش جدی دارد