Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمدجواد حق‌شناس» رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای‌شهر تهران درباره بررسی نامگذاری معابر و خیابان‌های تهران بنا به درخواست انجمن خانه شاعران گفت: «این انجمن از حدود یک سال و نیم پیش به دلیل استقرار در منطقه ۳ درخواست توجه ویژه به شاعران معاصر و تغییر نام برخی از معابر منتهی به آن را داشتند که این پیشنهاد به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مرحله نخست نام ۱۴ شاعر بزرگ در کوچه‌ها پلاک‌کوبی شد. امسال نیز در مرحله دوم با تصویب اعضای شورای‌شهر نام ۱۱ شاعر دیگر بر روی معابر نقش می‌بندد.» حق‌شناس افزود: «معبرهای خیابان کلاهدوز به‌ترتیب از شقایق به خسرو احتشامی، شماره یکم به م‌ـ آزاد، شماره دوم به شیون فومنی، نیلوفر به م‌ـ موید، گلچین به گلچین گیلانی، یاس به مظاهر مصفا، پوریا به ابوالحسن ورزی، پروانه به پرویز ناتل خانلری، فاطمی به پژمان بختیاری، امین به هادی رنجبر و گیتی به احمدرضا احمدی پلاک‌کوبی خواهد شد.»
حق‌شناس درباره تغییر نام تعدادی از خیابان‌ها گفت: «تهران بیش از ۶۷ هزار معبر دارد که اسامی ۲۱ هزار معبر یکبار استفاده شده است. نام‌های یکتای شهر و اسم شهدا تغییر نخواهد کرد. به همین دلیل در محدوده خیابان کلاهدوز و خانه شاعران ۲ معبر به نام شهداست که تغییر نخواهد کرد. اما در شرایط خاص مثلاً اگر نام شهیدی چندین بار تکرار شده باشد آن معبر با تغییر نام اصلاح خواهد شد. در منطقه ۲ اسم شهید مطهری روی ۲ معبر در بلوار دریا به فاصله ۳۰۰ متری تکرار شده بود؛ یکی از اسامی حذف شد و به نام رئیسعلی دلواری، رهبر قیام جنوب تغییر کرد.» 

کد خبر 569558 برچسب‌ها فرهنگ شعر و شاعر محله منطقه ۳ همشهری محله شورای شهر پایتخت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فرهنگ شعر و شاعر محله منطقه ۳ همشهری محله شورای شهر پایتخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۸۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت شورای اسلامی شهر بیرجند با ۲ نرخی شدن تعرفه آب

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند از موافقت شورا با دو نرخی شدن تعرفه آب شور و شیرین در داخل و خارج از محدوده شهر خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین مهدی عبدالرزاق‌نژاد در جلسه علنی شورای شهر بیرجند از موافقت حداکثری اعضای شورا با به کارگیری مشاور برای آغاز عملیات اجرایی پارک آبی خبر داد و اظهار داشت: مجموعه پارک آبی در زمینی به مساحت 28 هزار متر مربع احداث خواهد شد که در این پروژه 20 هزار مترمربع به شهربازی و 8 هزار مترمربع به پارک آبی اختصاص خواهد یافت.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به حضور مدیر سرمایه‌گذاری شهرداری در جلسه شورا و ایراد توضیحاتی درباره به‌کارگیری مشاور برای احداث مجموعه پارک آبی خاطرنشان کرد: اعضای شورا با اکثریت آرا با این مسئله موافقت کردند.

عبدالرزاق‌نژاد با اشاره به مکاتبه رئیس شورای اسلامی شهرستان بیرجند با شورای شهر مبنی بر وجود تناقض فیمابین شرکت آب و فاضلاب و شهرداری بیرجند در زمینه مسیرهای حفاری خاطرنشان کرد: رضا حسنی‌صفت به عنوان نماینده شورا برای بازدید و حل مشکل مورد درخواست از شوی شورا انتخاب شد.

وی با اشاره به بیان مصوبات شورای همتا در زمینه ساماندهی و کاهش تصادفات درون شهری، هوشمندسازی و نصب سامانه‌های ثبت تخلف در نقاط مختلف سطح شهر توسط شهرداری یادآور شد: مقرر شد شهرداری برنامه عملیاتی تحت عنوان بازدارندگی را به شورای همتا ارائه کند.

پیشنهادات اولین جلسه کمیسیون بودجه در سال 1403

رئیس کمیسیون بودجه و امور مالی شورای اسلامی شهر بیرجند در ادامه جلسه به بیان پیشنهادات اولین جلسه کمیسیون بودجه در سال جاری پرداخت.

عباس سروری اظهار داشت: در زمینه تعرفه پیشنهادی شهرداری درباره گل و گیاه، کمیسیون با تمام ردیف‌ها جز یک مورد موافقت کرد.

وی از موافقت شورا با دو نرخی شدن تعرفه آب شور و شیرین در داخل و خارج از محدوده شهر خبر داد و افزود: با توجه به مکاتبه صنوف آلاینده مبنی بر ادامه سیاست‌های تشویقی و تخفیفات تا پایان سال 1403 کمیسیون خواستار گزارشی از اجرایی شدن مصوبه شورا در این زمینه شد تا درباره ادامه تخفیفات اعلام نظر شود.

رئیس کمیسیون بودجه و امور مالی شورای اسلامی شهر بیرجند بیان کرد: درخواست شهرداری درباره به کارگیری مشاور در مجموعه پارک آبی نیز در کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت که با توضیحات مدیر سرمایه‌گذاری شهرداری با این امر موافقت شد.

تأکید شورا بر مخالفت با بازگشایی خیابان عدل

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند نیز در حاشیه جلسه شورای شهر گفت: شورای شهر همواره بر تعریض خیابان ارتش و بازگشایی خیابان‌های معلم و عدل یا به طور همزمان یا ابتدا خیابان معلم و سپس خیابان عدل اصرار ورزیده لیکن متأسفانه شهردار بیرجند به تاکید شورا توجهی نکرده است.

عبدالرزاق‌نژاد اظهار داشت: با توجه به سوالات مکرر شهروندان در زمینه اعلام نظر شورای اسلامی شهر بیرجند پیرامون احداث بلوار در محل پادگان 04 به استحضار می‌رساند، چنانکه قبلا هم اطلاع‌رسانی شده شورای شهر همواره بر تعریض خیابان ارتش و بازگشایی خیابان‌های معلم و عدل یا به طور همزمان یا ابتدا معلم و سپس عدل تأکید ورزیده لیکن شهردار بیرجند بدون توجه به این مسئله، بلواری در محل پادگان بیرجند احداث کرده که با مخالفت شورای اسلامی شهر، شورای ترافیک و مخالفت شهروندان مواجه شده است، لذا بدین جهت شورای اسلامی شهر بیرجند هیچ مسئولیتی در رابطه با این اقدام شهرداری برعهده نمی‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با توجه به گلایه‌مندی برخی از شهروندان در زمینه بهسازی پیاده روی خیابان طالقانی که قبل از عید نوروز آغاز شده و تاکنون نیز ادامه داشته، اذعان داشت: این اقدام عبور و مرور را برای شهروندان مشکل کرده و جلوه نازیبایی را ایجاد کرده است.

وی یادآور شد: در رابطه با هزینه‌کرد درباره استفاده از سنگ‌های کارشده در این محدوده نیز برای شورا ابهاماتی وجود دارد که شهرداری باید در این رابطه پاسخگو باشد.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • شب شعر «به یاد کمال» با حضور شاعران کشوری در منطقه ۳ اصفهان
  • ضرب‌وشتم دستفروشان‌گرگانی ادامه دارد/ ماموران سدمعبر نیازمند دوره‌های کنترل خشم
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شاعر معاصر زنده یاد استاد علی نظمی تبریزی
  • آغاز لایروبی رودخانه‌های شهر رشت
  • تحقق نهضت آسفالت در ساوه/ ۷۱۴ هزار مترمربع آسفالت شد
  • پاکستان نام یکی از خیابان‌ها را به «ایران» تغییر داد
  • نام یکی از خیابان‌های اسلام‌آباد به «ایران» تغییر یافت
  • پاکستان نام یکی از خیابان‌های اسلام‌آباد را به «ایران» تغییر داد
  • یکی از معابر اصلی پردیس به نام «سپاه» نامگذاری شد
  • موافقت شورای اسلامی شهر بیرجند با ۲ نرخی شدن تعرفه آب