Web Analytics Made Easy - Statcounter

میدانی در شهر مهاباد اردستان به نام شهید فخری‌زاده نامگذاری شد، کریدور گردشگری کویر - کوهستان شمال اصفهان را توسعه می‌دهد، توسعه صنعت هسته‌ای برای ادامه راه شهید فخری‌زاده ضروری است، رسانه‌ها زمینه نشاط و امید را در جامعه زنده کنند، ۹۸ درصد کاشانی‌های متقاضی کار در سابک شاغل شدند، طرح زیرگذر کاشان ۴۵ درصد پیشرفت دارد و ۲۶۳ بیمار حاد تنفسی در کاشان و آران و بیدگل بستری هستند نیز از جمله مهمترین اخبار هفته گذشته در شهرستان‌های شمالی اصفهان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

میدانی در شهر مهاباد اردستان به نام شهید فخری‌زاده نامگذاری شد

رییس شورای اسلامی شهر مهاباد از توابع شهرستان اردستان گفت: بر اساس تصمیم شورای اسلامی و شهرداری یک میدان این شهر به نام شهید محسن فخری‌زاده دانشمند برجسته‌ هسته‌ای نامگذاری شد.

محمد فایضی مهابادی در گفت و گو با ایرنا افزود: ️در راستای ارج نهادن به مقام والای شهید فخری‌زاده که مورد ترور ناجوانمردانه و نفرت‌انگیز عوامل مزدور و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی قرار گرفت، ابتدا قرار شد یکی از میدان‌های شهدا و آب‌نما به نام وی تغییر یابد.

وی تصریح کرد: با بررسی‌های بیشتر، میدان شهدا یا شهرداری واقع در بلوار شهید سلیمانی و مسیر گلزار شهدای مهاباد که بزرگتر از میدان ‌آب‌نماست به نام این شهید والامقام مزین شد.

ترور شهید فخری‌زاده نشان از خفت و ترس از قدرت ایران اسلامی دارد

جمعی از مسوولان شمال اصفهان با صدور پیام‌های جداگانه‌ ترور دانشمند برجسته شهید محسن فخری‌زاده مهابادی را محکوم کردند و گفتند: این اقدام تروریستی توسط استکبار جهانی نشان از خواری، خفت و ترس آنان از قدرت ایران اسلامی دارد.

جمعی از ائمه جمعه، فرمانداران، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسوولان شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، اردستان و نطنز در پیام‌های خود با محکوم کردن این اقدام وقیح، رژیم غاصب صهیونیستی را عامل ترور شهید فخری‌زاده دانستند.

کریدور گردشگری کویر - کوهستان شمال اصفهان را توسعه می‌دهد

فرماندار آران و بیدگل گفت: گردشگری نقش عمده‌ای در توسعه پایدار شمال استان اصفهان دارد و همکاری مدیران شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل و نطنز برای فعال کردن کریدور گردشگری کویر - کوهستان این مهم را محقق می‌کند.

اسماعیل بایبوردی که به همراه بخشدار مرکزی شهرستان آران و بیدگل در نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در کاشان حضور یافته بود افزود: کریدور گردشگری کویر - کوهستان می‌تواند به صورت مشترک اجرا شود در این راستا مذاکره‌هایی بین مدیران شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل و نطنز در جریان است.

وی بیان کرد: منطقه شمال استان اصفهان طبیعتی چهار فصل دارد و در صورت برنامه‌ریزی می‌تواند به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری کشور مطرح و مقصد گردشگران داخلی و خارجی شود.

توسعه صنعت هسته‌ای برای ادامه راه شهید فخری‌زاده ضروری است

بسیج مجتمع غنی‌سازی شهید مصطفی احمدی روشن نطنز با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: اتخاذ تدبیرهای عملیاتی برای سرعت در توسعه صنعت هسته‌ای و تداوم مستحکم راه شهید محسن فخری‌زاده در این صنعت راهبردی از هر زمانی ضروری‌تر شده است.

در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: بار دیگر بسیجیان و سربازان ولایت در سنگر مقدس غنی‌سازی ایران اسلامی با امام خامنه‌ای عزیز تجدید عهد می‌کنیم که تا آخرین نفس از هرگونه تلاش و مجاهدت در طی طریق شهیدان عزیزمان که مسیر تحقق آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی است، دریغ نورزیده و در این راه روشن تا پای جان ایستادگی نماییم.

رسانه‌ها زمینه نشاط و امید را در جامعه زنده کنند

نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه کاشان گفت: رسانه‌ها باید با تهیه، تولید و انتشار اخبار زمینه نشاط و امید را در مردم زنده کنند.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در دیدار مسوول جدید و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) این شهرستان افزود: برجسته کردن خبرهای حاشیه‌ای و منفی زمینه یاس و ناامیدی را در بین مردم فراهم می‌کند.

حدود ۲۴۳ کیلوگرم ‌مواد مخدر در اردستان کشف شد

فرمانده انتظامی اردستان از کشف ۲۴۲ کیلو و ۸۰۰ گرم مواد مخدر شامل ۱۲۶ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک و ۱۱۶ کیلوگرم تفاله تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ غلامرضا هاشمی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار موادمخدر شامگاه دوشنبه با هماهنگی مقام قضایی و با همکاری مشترک ماموران ویژه عملیات شرق تهران، پلیس اطلاعات و امنیت‌ خراسانی جنوبی، فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، پلیس عملیات ویژه سمنان و پلیس مبارزه بامواد مخدر اردستان و نایین در یکی از محورهای شهرستان اردستان کشف شد.

۹۸ درصد کاشانی‌های متقاضی کار در سابک شاغل شدند

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان گفت: از مجموع ۱۲۵ متقاضی ثبت‌نام شده سامانه اشتغال بازار کار (سابک) در آبان ماه، ۱۲۲ نفر در واحدهای صنعتی و تولیدی به کار گرفته شدند که نشان از اشتغال حدود ۹۸ درصد ثبت‌نامی‌ها در این سامانه است.

مسعود خاندایی با دعوت از افراد جویای کار به ثبت‌نام در سامانه اشتغال بازار کار (سابک) افزود: به منظور ساماندهی و اثربخشی به موقع درخواست‌های شغلی شهروندان و با پیگیری‌های به‌عمل آمده از سوی فرمانداری و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، سامانه سابک برای تشخیص و شناسایی متقاضیان واقعی شغل، رفع معضل‌ بیکاری و ایجاد پل ارتباطی بین کارفرمایان و کارجویان راه‌اندازی شده است.

وضعیت کرونایی کاشان و آران و بیدگل نارنجی شد

همکاری مردم و تلاش مسوولان در اجرای مناسب محدودیت‌های کرونایی در کاشان و آران بیدگل در شمال استان اصفهان، این شهرستان‌ها را از فهرست قرمز خارج و به نارنجی تبدیل کرد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پرشکی با انتشار فهرست شهرستان‌های قرمز که شامل تمدید یک هفته‌ای محدودیت‌های خاص کرونایی هستند، اعلام کرد نام کاشان و آران و بیدگل از در این فهرست نیست، در حالی که پیش از این وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان‌ها قرمز بود.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

محدودیت‌های کرونایی شمار فوتی‌ها را در اصفهان کاهش داد

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: رعایت محدودیت‌های کرونایی اخیر از سوی مردم، کاهش ابتلا و فوت ناشی از بیماری کووید ۱۹ را در این استان به همراه داشته است.

ایوب درویشی در نشست مشترک ستاد مقابله با کرونای شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل افزود: کاهش شمار ابتلا و فوتی‌های بیماری کووید ۱۹ نتیجه اعمال محدودیت‌های کرونایی بود که جای خوشحالی دارد.

وی با قدردانی از همراهی مردم در رعایت محدودیت‌ها و کمک به کاهش آمار کرونایی‌ها ادامه داد: مردم ‌با درایت و هوشمندی این محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها را رعایت کردند تا امروز شاهد کاهش بیماری کووید ۱۹ باشیم.

طرح زیرگذر کاشان ۴۵ درصد پیشرفت دارد

فرماندار ویژه کاشان گفت: طرح زیرگذر این شهر نزدیک به ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و همه دستگاه‌های اجرایی باید برای تسریع در بهره‌برداری از این طرح مهم همکاری لازم را با شهرداری انجام دهند.

علی‌اکبر مرتضایی در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح زیرگذر شهر کاشان در گفت‌وگو با خبرنگاران از این طرح به عنوان ملی و کلان در کشور نام برد و افزود: فرمانداری شهرستان برای سرعت بخشیدن در اجرای این طرح آماده هرگونه همکاری با شهرداری کاشان است.

شکارچی متخلف منطقه قمصر و برزک کاشان به دام افتاد

داستان عمومی و انقلاب کاشان گفت: یکی از شکارچیان متخلف منطقه حفاظت شده قمصر و برزک کاشان به دام قانون گرفتار شد.

روح‌الله دهقانی افزود: با رصد اطلاعاتی به‌عمل آمده و تلاش ماموران انتظامی کلانتری برزک و اداره حفاظت محیط زیست کاشان، شکارچی حرفه‌ای حیات وحش برزک شناسایی، دستگیر و با قرار قانونی روانه زندان شد.

وی توضیح داد: در تحقیق‌های انجام شده از این شکارچی مستنداتی از شکار ۳۰ راس کل، بز، قوچ و میش وحشی و زنده‌گیری یک راس بزغاله به‌دست آمده است.

۲۶۳ بیمار حاد تنفسی در کاشان و آران و بیدگل بستری هستند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اعلام کرد: ۲۶۳ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌ها و مرکزهای درمانی کاشان و آران و بیدگل بستری هستند.

مریم امیدی روز جمعه با بیان اینکه ۹۳ نفر از مجموع بیماران حاد تنفسی در بخش‌ مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی کاشان و آران و بیدگل تحت درمان هستند، افزود: ۳۰ بیمار ۲۰ تا ۸۶ ساله با علایم کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های این ۲ شهرستان پذیرش و بستری شدند.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا امروز ۱۰۶ هزار و ۹۰۶ نفر به مرکزهای بستری، تشخیص سرپایی و درمانی شهرستان‌های آران و بیدگل و کاشان مراجعه کردند.

نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در شمال استان اصفهان از حدود سال ۶۹ مسوولیت پوشش رویدادهای خبری شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، اردستان و نطنز را با مرکزیت کاشان برعهده دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان واقع شده است.

شهرستان اردستان نیز با بیش از ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان و شهرستان نطنز با ۴۷ هزار نفر جمعیت در فاصله نزدیک به ۱۲۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

برچسب‌ها کرونا نطنز شهید اردستان محسن فخری‌زاده اصفهان کاشان آران وبیدگل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا نطنز شهید اردستان محسن فخری زاده اصفهان کاشان آران وبیدگل کرونا نطنز شهید اردستان محسن فخری زاده اصفهان کاشان آران وبیدگل اخبار کنکور کاشان و آران و بیدگل محدودیت های کرونایی کریدور گردشگری کویر شمال استان اصفهان شهرستان های کاشان شهید فخری زاده محسن فخری زاده جمهوری اسلامی حاد تنفسی شمال اصفهان طرح زیرگذر محدودیت ها شهرستان ها کاشان گفت هزار نفر کووید ۱۹ هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۹۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محورهای شرق وشمال اصفهان دچارآبگرفتگی شد/امدادرسانی همه دستگاه‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، منصور شیشه فروش بعدازظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص بارش‌های ۲۴ ساعت اخیر اظهار کرد: بارش رگباری باران و تگرگ در مناطق شمال و شمال شرق استان از جمله شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نائین، اردستان و نظنز گزارش شد.

وی افزود: این بارش‌ها باعث فعال شدن رودخانه‌های فصلی و بروز سیلاب و رواناب در جاده‌های مواصلاتی شهری و روستایی و نیز آبگرفتگی معایر و تعدادی از منازل مسکونی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه محور بزرگراه نائین – اردستان - کاشان در محدوده مهراندو و ظفرقند شهرستان اردستان، محور کسوج و درمحور اردستان - کاشان زیرگذر زواره دچار آبگرفتگی شده است، تصریح کرد: بارش‌های رگباری در ارتفاعات قمصر و قهرود و فعال شدن رودخانه حیدر کاشان باعث جریان یافتن رواناب و سیلاب و آبگرفتگی در مناطق ۲، ۳و۴ شهر کاشان شده است.

وی ابراز کرد: آبگرفتگی در منطقه فین، بلوار امام رضا بالادست مسکن مهر در محور خرم دشت، روستاهای دره، یزدل، جوینان شهرک صنعتی جعفرآباد محور فرودگاه کاشان و نیز آبگرفتگی جاده ابوزیدآباد شهرستان اران و بیدگل نیز گزارش شده است.

شیشه فروش با بیان اینکه بارش‌های رگباری در روستای ارور، گردنه ملأ احمد و گردنه زنجیرگاه شهرستان نائین باعث آبگرفتگی معابر روستا و ۲ منزل مسکونی شده است، افزود: همچنین جاده انارک نیز دچار آبگرفتگی شده است.

وی با بیان اینکه بارش‌ها همچنان در مناطق شمال و شمال شرق تا فردا صبح ادامه دارد، گفت: در شهر اصفهان و مناطق مرکزی نیز از بعد اظهر امروز تا فردا صبح بارش را خواهیم داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: همچنین بارش‌ها موجب آبگرفتگی در محورهای جاده‌ای ورزنه، هرند، علویجه، بادرود به کاشان و محورهای جاده‌ای روستاهای خنج، اردیب و عروسان شهرستان خور و بیابانک شد.

وی گفت: همچنین جاده بادرود کاشان به صورت موقت مسدود است و تردد در این محور به کندی انجام می‌شود.

شیشه فروش با اشاره به اینکه امدادرسانی در مناطق تحت تأثیر توسط مدیریت بحران فرمانداری‌ها، اداره راهداری، هلال احمر، واحدهای آتش نشانی، پلیس راه، واحدهای خدمات شهری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها انجام می‌شود، گفت: تخلیه آب از منازل و معابر و ایمن سازی راه‌ها، انسداد موقت محورهای سیل گیر در حال انجام است.

کد خبر 6086802

دیگر خبرها

  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • مدارس یحیی آباد آران و بیدگل در اصفهان فردا تعطیل شد
  • امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم
  • آب بردگی ۲ دستگاه کامیون در نائین
  • وقوع سیل در کاشان؛ امدادرسانی ادامه دارد
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • حضور امدادگران در سیل کاشان
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی ادامه دارد
  • محورهای شرق وشمال اصفهان دچارآبگرفتگی شد/امدادرسانی همه دستگاه‌ها