Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@21:29:01 GMT

نکته‌هایی برای نوشتن رزومه برای یک مهندس صنایع

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۹۳۵۷

نکته‌هایی برای نوشتن رزومه برای یک مهندس صنایع

با خواندن مقاله حاضر می‌توانید یاد بگیرید که چگونه رزومه خیره‌کننده‌ای تهیه کنید که شما را برای آگهی‌های استخدام جدید به بهترین گزینه تبدیل کند و در جایگاهی با فاصله زیاد از دیگر متقاضیان قرار دهد. کارفرمایان می‌خواهند ببینند که شما می‌دانید چگونه تجربیات خود را به‌شکلی بیان کنید که برای آنها ارزش ایجاد کند و دستاوردهای خود را به بهترین نحو ممکن به آنها نشان دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاهده جدیدتری آگهی‌های استخدام مهندس صنایع در کاربوم

سؤالات رایج مهندسان صنایع درباره رزومه‌نویسی

۱. چه مهارت‌هایی باید در رزومه ذکر شود؟

پاسخ این سؤال به صنعت هدف و سطح کاری شما وابسته است، اما به‌صورت کلی، بهتر است بر تخصص‌های وابسته به صنعت تمرکز کنید که شما را از دیگر جویندگان کار متمایز می‌کند. مثال‌هایی از این دسته شامل دانش انرژی پایدار و مدیریت منابع انرژی، و دانش روش‌هایی مثل کایزن (Kaizen) و سیستم‌های مدیریت کیفیت کل است.

اگر به‌عنوان مهندس صنایع در بخش تولید کار کرده‌اید، بهتر است از کلمات کلیدی مرتبط با تولید مثل «توسعه خط تولید» و «بهینه‌سازی» استفاده کنید. اگر در صنعت نفت و گاز مشغول بوده‌اید می‌توانید به دانش خود از فرایندها و تجهیزات حفاری، یا دیگر مهارت‌های مرتبطتان اشاره کنید. نکته مهمی که همیشه باید در خاطر داشته باشید این است که مهارت‌هایی که می‌خواهید به آنها اشاره کنید برای کارفرمای شما مفید باشد.

۲. چگونه برای رزومه یک خلاصه (summary) بنویسیم؟

مختصر و مفید و سرراست بنویسید. صلاحیت‌ها و شایستگی‌های خود را در حداکثر دو یا سه جمله، یا به‌صورت بولت پوینت (bullet point)، به شیوه‌ای بنویسید که اعتماد‌به‌نفس در مهارت‌ها و سابقه کاریتان را منتقل کند. در بیانیه خلاصه باید به میزان تجربه کاری، سطح کاری و مهم‌ترین نقاط قوتتان اشاره کنید. بیانیه ارزش قدرتمندی تدوین کنید که شما را به‌عنوان فرد حرفه‌ای و شایسته به خواننده معرفی کند.

برای مشاهده آگهی‌های کار در تهران کلیک کنید

۳. بخش تحصیلات در رزومه را چگونه بنویسیم؟

با توجه به این که مهندسی صنایع رشته بسیار پیچیده‌ای است، ممکن است علاوه بر مدارک کارشناسی و ارشد تعداد زیادی گواهی‌نامه فنی داشته باشید. مناسب‌ترین راه لیست‌کردن آنها درج مدارک دانشگاهی به‌ترتیب زمانی معکوس، از جدید‌ترین به قدیمی‌ترین، است. تاریخ فارغ‌التحصیلی خود را، تنها در صورتی که کمتر از ۵ سال از زمان آن می‌گذرد یا می‌خواهید گپ تحصیلی خود را پوشش دهید، ذکر کنید. نام دانشگاه را نیز ذکر کنید. بعد از مدارک دانشگاهی، گواهی‌نامه‌های خود را به‌ترتیب زمانی معکوس همراه با ذکر نام مؤسسات مربوطه بنویسید.

هرگونه آموزشی را که به اهداف کاری شما مرتبط نیست ذکر نکنید. همچنین هر نوع آموزش یا گواهی‌نامه منقضی و منسوخ‌شده را حذف کنید. سعی کنید بخش آموزش و تحصیلات را تا جای ممکن مختصر و مفید نگه دارید.

۴. بهترین راه برای لیست‌کردن گواهی‌نامه‌ها در رزومه چیست؟

همانطور که قبل‌تر به آن اشاره کردیم، گواهی‌نامه‌های شما همیشه باید در بخش تحصیلات شما و بعد از مدارک دانشگاهیتان ذکر شود. اما می‌توانید بعضی از گواهی‌نامه‌هایتان را به صورت عنوان‌های اختصاری بعد از نامتان در عنوان بیاورید.

۵. افتخارات را چگونه در رزومه بیاورم؟

می‌توانید بخشی را به افتخارات اختصاص دهید، اما روش بهتر این است که افتخارات خود را در بخش دستاوردهای مرتبط به هر شغل بیاورید. در رزومه‌های مهندسین صنایع، معمولا در هر شغلی در رزومه چندین دستاورد مرتبط با آن ذکر شده است تا نشان دهد که جوینده کار چقدر تلاش کرده و موفق بوده است. افتخارات شما به این روش در زمینه مرتبط برجسته خواهد شد.

منبع: فارس

کلیدواژه: صنایع صنعت نفت دانش استخدام گواهی نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۹۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی رحماندوست اظهار داشت: از مدت‌ها پیش قطعه شعرهایی تهیه کرده‌ام و به دنبال نشر یک مجموعه از این اشعار هستم، در این مجموعه به ویژه روی انبیا در کربلا کار می‌کنم؛ تقریبا پیامبری نیست که رد پایی در کربلا نداشته باشد.

نویسنده کتاب «رای حلال» گفت: اکنون اثری برای کودک و نوجوان در دست تالیف و نگارش ندارم، اما همچنان در این زمینه علاقه‌مند به نوشتن هستم؛ پس از اتمام مجموعه جدید شعرم به سراغ ادبیات کودک و نوجوان هم خواهم رفت.

رحماندوست در پاسخ به این سوال که آیا ایده جدیدی برای نوشتن درباره و برای کودکان و نوجوانان در زمان حاضر دارید، گفت: برای ارتباط با کودکان باید آنها را به خوبی تحویل گرفت و این که خودمان را به عالم کودکان درآوریم تا احساس نکنند تافته جدابافته‌ای هستند.

وی اظهار داشت: اگر ما کودکان را به گونه‌ای تحویل بگیریم و همبازی آنها شویم، آنقدر صمیمی می‌شوند که ما را در فضاهای فکری، خیالی و بازی خودشان راه می‌دهند. فکر می‌کنم همانند بچه بودن، حرف زدن و رفتار کردن در ارتباط با آنها سخت و نیازمند خلاقیت است.

نویسنده لنگه کفش تصریح کرد: تلاش می‌کنم خلاقیت‌هایی را در آثارم برای کودکان بگنجانم تا با گرفتن ارتباطی درست با کودکان و نوجوانان بتوانم آثاری بی‌نظیر و مطابق با ذائقه و مخاطبان خلق کنم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • روز جهانی لوازم التحریر ۱۴۰۳ + تاریخچه و پوستر World Stationery Day
  • حضور ۴۰۰ مهندس ایرانی برای ساخت یک سد | جزئیات شاهکار مهندسان ایرانی در پروژه اومااویا سریلانکا | ویدئو
  • نویسنده‌ای که سوژه غافلگیرش کرد | در ستایش و نکوهش غافلگیری نویسنده
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • شاید مهندس امنیت اطلاعات  
  • نق‌نق‌‌نویسی داستان اجتماعی نیست
  • مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم
  • معرفی گزینه‌های احتمالی سرمربیگری تیم ملی بسکتبال در جلسه کمیته فنی
  • نایب قهرمانی دانشگاه آزاد یادگار امام(ره) در مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد
  • مالک اینتر: آماده نوشتن تاریخ هستیم