Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@23:30:19 GMT

کاهش تشنگی بوشهری‌ها

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۹۴۹۴

کاهش تشنگی بوشهری‌ها

به گزارش ایرنا، بوشهر از استان‌های گرم و خشک کشور  دارای ۳۸ شهر و ۶۲۴ روستا با یک میلیون و ۲۵۱هزار و ۲۹۱ نفر  جمعیت است که ۷۰ درصد جمعیت آن شهری و ۳۰ درصد روستایی است و در زمان حاضر ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال آب، سه هزار و ۷۶ کیلومتر مترشبکه توزیع، ۳۰۰ هزار مترمکعب مخزن ذخیره و ۳۰ ایستگاه پمپاژ کار آبرسانی به مردم شهرهای این استان را برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 از دیرباز تاکنون بخش عمده آب مورد نیاز ساکنان استان بوشهر از منابع خارج از این استان شامل ۵۳ درصد از خط آبرسانی سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد و ۲۶ درصد خط آبرسانی از چشمه ساسان شهرستان کازرون استان فارس تامین می‌شده‌است و ۸ درصد آن را ۲ سایت آب شیرین کن بوشهر و کنگان و ۱۳ درصد را ۱۴۱ حلقه چاه در این استان تامین می‌کند.

کاهش شدید منابع آبی براثر خشکسالی متوالی بیش از ۱۰ ساله و بارندگی‌های کم در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویر احمد که بیش از ۸۰ درصد آب آشامیدنی استان بوشهر از طریق خط لوله از این استان‌ها تامین می‌شود، باعث شده تا میزان آب انتقالی به بوشهر به میزان قابل توجهی کاهش یابد به نحوی که در سال ۹۷ این امر سبب بروز مشکلات زیادی برای مردم شد و مسئولان را بر آن داشت با اجرای طرح‌های آبرسانی مساله را چاره کنند.

در این ارتباط حل مشکل کم آبی استان بوشهر و جلوگیری از تکرار شدن مشکلات تابستان ۹۷، مسئولان این استان را برآن داشت تا با اجرای طرح‌های مختلف آبرسانی از جمله نوسازی و بهسازی شبکه، کف شکنی چاه‌ها، افزایش ظرفیت آب شیرین کن‌ بوشهر به ۲۲هزار و ۵۰۰ مترمکعب، احداث ۱۵۰ هزار مترمکعب آب‌شیرین کن دست به کار شوند و کاری کنند تا به گفته عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر وابستگی آبی این استان  به استان‌های همجوار کاهش ‌یابد.

برازجان پس از تنش آبی سال ۹۷ 

سال ۹۷ با تنش آبی شدید برای بوشهر همراه بود طوریکه مردم این استان داغ ترین تابستان را با سختی و مشکلات ناشی از بی آبی زیاد پشت سر گذاشتند، مردم در برخی از شهرها مانند برازجان دشتستان روزها و هفته‌ها با بی آبی روبرو بودند و همین امر باعث تجمع خیابانی پی در پی و  راه‌بندان در برخی از مناطق این استان شده بود.

ایجاد مخزن‌های زمینی از جمله آب انبار، حجیم‌تر کردن مخازن ذخیره هوایی، خرید پمپ‌های مکنده قوی، حفر چاه در منزل، جداکردن آب آشامیدنی با دیگر مصارف روزمره و خرید آب از تانکرهای سیار از جمله اقداماتی بود که بوشهری‌ها بویژه در برازجان برای کمتر کردن تبعات کم آبی به کار می‌بستند.این قطعی مکرر آب و بی آبی برخی مناطق شهری و روستایی، مردم استان بوشهر را به زحمت انداخت و مسئولان را با مشکلات زیادی روبرو کرد به نحوی که تلاش شد تدبیری در این زمینه اندیشیده شود و برآیند آن طرح‌های آبرسانی بود که اجرای آن آغاز شد.

برطرف کردن مشکل آبرسانی مردم استان بوشهر بویژه در برازجان اولویت نخست مدیریت ارشد این استان شد و با حفر چاه، کف شکنی چاه‌های قدیمی و تعریف آب شیرین کن‌های کوچک تلاش شد این مشکل مهم و حیاتی مردم برطرف شود.

 مشکل کم آبی تابستان ۹۷ در شهر برازجان طوری بود که به گفته یکی از ساکنان این شهر "مردم برازجان تابستان خشک و بی آب ۹۷ را فراموش نخواهند کرد".

آسیه حسینی افزود: نوبت بندی، قطع آب به صورت محدود و کمی فشار آب همواره از جمله مسائل و مشکلات مردم استان بوشهر بود اما سال ۹۷ به دلیل خشکسالی‌های پی در پی و کم آبی استان‌های همجوار باعث شد مشکلات کم آبی در این استان شکل دیگری به خود بگیرد و گاهی قطعی آب تا چند روز ادامه می‌یافت.

وی ادامه داد: با اجرای طرح‌های موقت آبرسانی، مردم برازجان تابستان ۹۷ را هرچند با نگرانی اما امیدوار به تحقق وعده‌های مسئولان برای حل این مشکل تاریخی در تابستان‌های آینده پشت سر گذاشتند.   

این شهروند برازجانی یادآور شد: سرانجام با همت برنامه ریزان و اجرای طرح‌های موثر آبرسانی، شرایط در تابستان ۹۸ و ۹۹ به گونه‌ای رقم خورد که با وجود صرف هزینه زیاد برای احداث آب انبار و چاه در خانه‌ها حتی یک بار هم نیاز به استفاده از آب جمع آوری شده در این مخازن پیدا نشد.

وی گفت: قطعی آب در محله‌های بالا دست از مشکلات مردم در مناطقی از شهر برازجان بود که با گام‌های موثر مسئولان در ۲ تابستان گذشته با وجود افزایش مصرف آب به دلیل شیوع ویروس کرونا، باز هم مردم با مشکل کم آبی و یا قطعی آب روبرو نشدند.

حذف جیره‌بندی ۴۰ ساله آب از محله‌های‌جنوبی بوشهر 

شبکه آب بندر بوشهر چند پاره با فرسودگی و قدمت بالا است و خیلی از مناطق این شهر به دلیل هدر رفت آب و برخی مناطق به دلیل مشکل مهندسی و طراحی شبکه با مشکلاتی روبرو بودند که با به روز کردن نقشه‌های آن تلاش شد آب آن به پایداری برسد.

همچنین بوشهر تنها مرکز استانی است که تا سال گذشته نیز آب در آن به صورت نوبت بندی تامین می‌شد اما اکنون با نوسازی شبکه آبرسانی و افزایش ظرفیت تولید از آب شیرین کن، پس از ۴۰ سال جیره بندی و نوبت بندی آب از محله‌های جنوبی این شهر شامل دواس، خواجه‌ها، بهمنی، مخ بلند و میر علمدار رخت بربست و به این وسیله آب ۷۵ درصد مناطق جنوبی این شهر که دارای ۶۰ هزار نفر جمعیت است، شبانه روزی شد.

همچنین با اصلاح و بازسازی خطوط انتقال، شبکه و انشعاب در مناطق کمتر برخوردار شامل تنگک‌ها، سرتل، امامزاده و محله‌های جبری و بهبهانی‌ وضعیت آبرسانی در این مناطق نیز که در برخی از آنها با تانکر آبرسانی می‌شد، بهبود یافت و افت فشار برطرف شده‌ است.

به گفته مسئولان افزون براین برای مرکز شهر بوشهر نیز ۲ پروژه با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان تعریف شده‌است که با اجرای آنها از محل اعتبارات ملی انتظار می‌رود مردم تابستان آینده کمترین مشکل را داشته باشند.

یکی از ساکنان تنگک‌های بوشهر با بیان اینکه یکسال و اندی است که مردم این منطقه از تامین آب با تانکر آبرسانی سیار رهایی یافتند ادامه داد: ساکنان تنگک‌ها همیشه با قطعی طولانی آب روبرو بودند و در بیشتر روزهای تابستان به دلیل قطعی پی در پی آب و گرمی هوا مجبور بودند از تانکرهای آبرسانی، آب مورد نیاز خود را تامین کنند.

پیمان شجاعی افزود: اصلاح، نوسازی شبکه‌ها و بازسازی خطوط انتقال باعث شد تابستان امسال به طور کلی قطعی آب نداشته باشیم  و مردم ساکن در محله‌های تنگک‌های بوشهر برای نخستین بار تابستانی بدون مشکل در زمینه آبرسانی را تجربه کردند.

وی ادامه داد: انجام کارهای زیرساختی در بخش آبرسانی بویژه در مناطق جنوبی استان بوشهر باعث برچیده شدن بشکه‌های آب در خانه‌ها شد و امروز مردم براساس برنامه آب آشامیدنی سالم در اختیار دارند.

راه اندازی نخستین آب‌شیرین کن روستایی کشور در بوشهر

در کنار اجرای طرح‌های آبرسانی، احداث آب‌ شیرین‌کن‌ و استفاده از آب دریا یکی از اقدام‌های موثر دولت تدبیر و امید برای کاهش وابستگی آب بوشهر به خارج از این استان و پایداری منابع داخلی آن است و در این ارتباط در زمان حاضر ۲۲هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب از آب شیرین کن‌ها در این استان تولید و ۱۵۰ هزار مترمکعب آب شیرین کن در قالب ۱۴ سایت در دست اجراست.

براین اساس در بیست و یکمین هفته پویش الف - ب ایران، همزمان با سپری شدن آخرین روزهای گرم تابستان، نخستین آب شیرین کن روستایی کشور با ظرفیت تولید ۶۰۰ متر مکعب در منطقه نوار ساحلی شهرستان دشتی مورد بهره‌برداری قرار گرفت که آب مورد نیاز چهار روستای زیارت، گلستان، کبگان و لاور ساحلی را تامین می‌کند.

به گفته فرماندار دشتی این روستاها با وجود اینکه در کنار دریا قرار داشتند اما تا پیش از این، آب آنها از فاصله ۷۰ کیلومتری از طریق چاه و خط کوثر تامین می‌شد و فرسودگی خط لوله و مشکل کم آبی همواره مردم این روستاها را آزار می‌داد.

عبدالله نادری ادامه داد، با وجود شرایط سخت اقتصادی کشور اما مشکل و تنگناهای مربوط به کم آبی مردم به ویژه در روستاها و مناطق دور افتاده از دید دولت پنهان نمانده و سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد ریالی برای اجرای سایت آب شیرین کن لاور ساحلی گواهی بر این ادعا است.

قطع ۲۴۰۰ انشعاب غیر مجاز و بهبود آب تنگستان 

 احداث خانه باغ‌ها پدیده‌ای است که در یک دهه اخیر برای عده‌ای برای تفریح و سپری کردن تعطیلات آخر هفته و برگزاری دورهمی‌ها و برخی مراسم در حاشیه روستاهای استان بوشهر رواج یافته‌است، این باغ ویلاها که دارای درختان زیاد و استخر و غیره هستند، هر کدام بخش قابل توجه سهمیه آب روستاها را می‌بلعند و روستائیان را تشنه می‌کنند.

بیشترین تجمع این خانه باغ‌ها در استان بوشهر شهرستان‌های تنگستان و گناوه است که با قطع ۲ هزار و ۴۰۰ انشعاب غیر مجاز و خانه باغ و افزایش سهمیه ورودی آب گامی مهم در راستای برطرف کردن مشکل کم آبی این مناطق  به دنبال داشت.

به گفته مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر آبیاری خانه‌باغ‌ها وظیفه این شرکت نیست؛ وظیفه آب و فاضلاب استان تامین آب آشامیدنی و بهداشتی در محدوده قانونی شهرها و روستاها است این درحالی است که در برخی مناطق استان از جمله گورکات تنگستان، گناوه، دیلم، دشتستان و عسلویه برخی‌ها اقدام به احداث خانه باغ می‌کنند.

با توجه به اینکه آب‌های زیرزمینی و شیرین در استان بوشهر وجود ندارد احداث خانه باغ غیر اقتصادی و غیر منطقی است چون با همه اقدام‌های انجام شده هنوز بسیاری از مردم در دسترسی به آب با مشکل روبرو هستند و با قطع انشعاب‌های غیر مجاز امروز آب بسیاری از روستاها به پایداری رسیده و سرانه آب به ۲ برابر افزایش یافته هرچند با توجه به وجود پنج تا ۱۰ هزار انشعاب غیر مجاز آب، اقدام‌های اصلاحی همچنان ادامه دارد.

حسین دهداری از اهالی دلوار تنگستان با تقدیر از اقدام مسئولان در قطع انشعاب خانه باغ‌ها می‌گوید: مصرف آب خانه باغ‌ها نسبت به اهالی روستا بسیار بالا است و قطع این انشعاب‌های غیر مجاز تاثیر بسزایی در تامین سهم آب روستائیان این منطقه در تابستان گذشته داشت

هزینه ۹۹۰ میلیارد تومانی برای کاهش عطش دیرینه بوشهری‌ها

 با وجود همه مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها دولت تدبیر و امید در هفت سال اخیر، ۹۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبرسانی و کاستن از تشنگی دیرینه مردم شهرها و روستاهای استان خشک، گرم و کم آب بوشهر هزینه کرده‌است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در باره فعالیت این شرکت برای برطرف کردن مشکلات کم آبی این استان گفت: از این میزان ۷۹۰ میلیارد تومان برای احداث یکهزار و ۷۳۰ کیلومتر شبکه توزیع و انتقال، ۱۱۶ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب و حفر و تجهیز ۱۸۰ حلقه چاه هزینه شده‌است.

عبدالحمید حمزه پور ادامه داد: همچنین در این مدت دولت ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای خرید تضمینی آب مورد نیاز مردم بوشهر و کنگان از ۲ آب‌شیرین کن فعال در این شهرستان‌ها تخصیص داده‌است.

احداث ۱۰ مجمتع آبرسانی روستایی در استان بوشهر 

با تلاش انجام شده در زمان حاضر ۱۰ مجتمع آبرسانی روستایی با زیر پوشش داشتن ۲۱۶ روستا و ۱۰۶هزار و ۷۴۲ نفر  جمعیت در روستاهای استان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در دست اجرا است و تاکنون ۱۲۲ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه‌ها هزینه شده و برای تکمیل این مجتمع‌ها ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

حمزه پور ادامه داد: با این میزان اعتبار تاکنون ۷۱۳ کیلومتر خط انتقال، شبکه توزیع، ۲۰هزار مترمکعب مخزن ذخیره و پنج ایستگاه پمپاژ اجرا و احداث و افزون براین هفت پروژه آبرسانی در روستاهای این استان با اعتبار ۱۶ میلیارد ۸۰۰ میلیون تومان اجرا شده‌ است.

۵۵۷ کیلومتر نوسازی شبکه آبرسانی استان بوشهر 

وی گفت: با توجه به شرایط خاص استان بوشهر در عرصه تامین آب آشامیدنی، برای حل  این مشکل در شهرهای بوشهر، برازجان و جم با همکاری پنج شرکت آب و فاضلاب از استان‌های فارس، آذربایجان شرقی، اصفهان، مشهد و تهران کار نوسازی ۵۷ کیلومتر از شبکه و خطوط انتقال این شهرها با ۳۶میلیارد تومان اعتبار انجام و منجر به پایداری آبرسانی شده‌است.

به گفته حمزه پورتامین آب آشامیدنی مورد نیاز مردم روستایی از مشکلات مهم و اساسی این استان بود طوریکه در سال ۹۷ نوار ساحلی شهرستان تنگستان با چالش جدی روبرو شد در این ارتباط بیش از ۵۰۰ کیلومتر شبکه توزیع آب در دولت تدبیر و امید در حوزه روستایی این شهرستان اصلاح و نوسازی شد.

مشارکت یکهزار میلیارد تومانی بخش خصوصی برای شیرین سازی آب دریا در بوشهر 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: در زمان حاضر حدود ۸۰ درصد آب آشامیدنی این استان از استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد و تنها ۲۰ درصد آن از منابع داخلی تامین می‌شود و به غیر از آب شور دریا هیچ منبع آب شیرین دیگری ندارد.

به گفته حمزه پور احداث آب‌ شیرین‌کن‌ و استفاده از آب دریا یکی از اقدام‌های موثر دولت تدبیر و امید در کاهش وابستگی و پایداری منابع داخلی آب استان بوشهر است در همین ارتباط مجوز احداث ۱۳ آب شیرین کن با ظرفیت ۱۲۰ هزار مترمکعب و سرمایه‌گذاری یکهزار میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی گرفته شد که بخشی در دست اجرا و بخشی دیگر نیز در حال برگزاری مناقصه است.

وی تاکید کرد: با راه‌اندازی این آب شیرین کن‌ها ظرفیت داخلی آب استان از ۲۰ به ۴۰ درصد افزایش می‌یابد و به این وسیله در ۲ سال آینده آب آشامیدنی استان بوشهر به پایداری می‌رسد.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: احداث آب شیرین کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر با ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در منطقه سرتل و در کنار سواحل این بندر در دست اجراست و با توجه به پیشرفت ۷۰ درصدی آن انتظار می‌رود سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

حمزه پور یادآور شد: همچنین آب شیرین‌کن سیراف با ۲۸ هزار مترمکعب با هدف تامین آب شهر جم، روستاهای اطراف، بخش مرکزی و شهرک‌های پتروشیمی در دست اجرا است و تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: خط انتقال آب از آب شیرین کن سیراف به جم نیز با مشارکت شرکت نفت نیز با پیشرفت فیزیکی قابل توجه در دست اجرا است که به دلیل نوسان‌های ارزی تلاش می‌شود به صورت اضطراری و با استفاده از منابع آبی که در اختیار است به صورت فاز اضطراری این خط مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اضافه کرد: در زمان حاضر حاضر نیز ۲ سایت آب شیرین کن در شهرهای بوشهر و کنگان با ظرفیت ۳۲ هزار مترمکعب در شبانه روز در مدار تولید است که از این میزان ۱۲هزار و ۵۰۰ مترمکعب آن سال گذشته وارد مدار شده‌است.

وی بیان کرد: همچنین نخستین آب‌شیرین‌کن روستایی با ۶۰۰ هزار مترمکعب ظرفیت و ۱۰ میلیارد تومان اعتبار احداث و با بهره‌برداری از آن مشکل چهار روستای ساحلی شهرستان دشتی برطرف می‌شود.

 مدیرعامل شبکه آب و فاضلاب استان بوشهرگفت: در زمان حاضر ۳۵۰ هزار مترمکعب آب در شهر و روستاهای استان بوشهر توزیع می‌شود که از این میزان آب ۳۰۰ هزار مشترک درحوزه شهری و ۱۰۰ هزار مشترک در حوزه روستایی استفاده می‌کنند که طبق سرانه سهم هر نفر روزانه ۲۰۰ تا ۲۳۰ لیتر آب در شهرها و ۱۴۰ لیتر در روستاها تعیین شده اما این سهمیه در شهرها ۲ برابر و در روستاها تا سه برابر است که نوع مصرف، قدیمی بودن شبکه و انشعاب‌های غیر مجاز سرانه مصرف را افزایش داده‌است.

وی حفر و تجهیز  ۱۱ حلقه چاه و انتقال آب از چاه‌های محلی به مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی شهر برازجان به طول ۵.۵کیلومتر با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، طرح بهسازی بستر و احداث مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی شبانکاره با ۱۷ میلیارد تومان، اجرای خط انتقال آب مخزن روستای قلعه سفید به طول ۴.۵کیلومتر و ۶ میلیارد  و ۲۰۰ میلیون تومان، نوسازی و توسعه شبکه فرسوده شهر دالکی به طول ۲۰ کیلومتر و ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، ایستگاه پمپاژ و اجرای ۱.۹ کیلومتر خط انتقال آب شیرین کن عسلویه با ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و احداث مخزن ۲ هزار مترمکعبی شهر ریز با اعتبار  ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را از جمله دیگر پروژه‌های این استان عنوان کرد.

کارنامه وزارت نیرو در استان بوشهر درخشان است

استاندار بوشهر گفت: از سال‌های گذشته تاکنون بخش عمده  آب شرب و مصرفی مردم این استان از استان‌های همجوار تامین می‌شود که با اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید بویژه در ۲ سال اخیر انتظار می‌رود تا پایان این دولت ۵۰ درصد آب مورد نیاز این استان از منابع داخلی تامین شود.

 عبدالکریم گراوند افزود: همکاری و تلاش وزارت نیرو برای برطرف کردن مشکل آبرسانی این استان قابل تقدیر است و کارنامه پرافتخاری در این استان دارد که موجب امیدواری مردم شده‌است.  

وی ادامه داد: با توجه به اجرای پروژه‌های عظیم آبرسانی و سدسازی از سوی وزارت نیرو در این استان، امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ با بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اجرا اتفاق‌هایی مهم دربخش آب بوشهر رخ دهد. 

گراوند اضافه کرد: مردم استان بوشهر در کنار آب‌های نیلگون خلیج فارس قرار داشتند اما از نظر تامین آب در مضیقه بودند و این امر منجر به ترک روستاها شده بود و شهر بوشهر تنها مرکز استانی بود که آب آن به صورت جیره‌بندی در اختیار مردم قرار می‌گرفت و این مساله باعث بروز مشکلاتی برای مردم این استان به عنوان پایخت انرژی کشور شد که با همت وزارت نیرو و حمایت استانداری کار ارزشمندی انجام و این نگرانی برطرف شد.

برچسب‌ها بوشهر کم آبی دولت تدبیر و امید آب شیرین کن آب و فاضلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر کم آبی دولت تدبیر و امید آب شیرین کن آب و فاضلاب بوشهر کم آبی دولت تدبیر و امید آب شیرین کن آب و فاضلاب اخبار کنکور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر میلیارد تومان اعتبار دولت تدبیر و امید مردم استان بوشهر طرح های آبرسانی برطرف کردن مشکل روستاهای استان استان بوشهر استان بوشهر هزار مترمکعبی اجرای طرح میلیون تومان هزار مترمکعب آب مورد نیاز زمان حاضر خط انتقال آب بهره برداری منابع داخلی آب آشامیدنی دست اجرا آب شیرین کن خانه باغ ها مشکل کم آبی شبکه توزیع مترمکعب آب وزارت نیرو حمزه پور غیر مجاز تامین آب احداث آب پروژه ها تنگک ها شبکه آب قطعی آب سال ۹۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۹۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴بازیکن بوشهری به تیم ملی بسکتبال و فوتبال ساحلی دعوت شدند

ایسنا/بوشهر مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: ۴بازیکن بوشهری به اردوهای تیم ملی بسکتبال و فوتبال ساحلی دعوت شدند.

خدیجه آبزن در گفت وگو با خبرنگار ایسنا در بوشهر افزود: چهار بازیکن این استان به اردوی انتخابی تیم ملی بستکبال و فوتبال ساحلی دعوت شدند.

وی اضافه کرد: از سوی فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران "امیرحسین عبیدی" و " محسن ملاح‌زاده" بازیکنان بوشهری به اردوی انتخابی تیم ملی جوانان ۲۰۲۴ دعوت شدند.

وی گفت: این اردو با حضور ۲۰ بازدیکن دعوت شده از روز نهم فروردین در مجموعه ورزشی آزادی برگزار می‌شود.

آبزن تصریح کرد: هم چنین " کیارش باقری" بازیکن برازجانی و "علی بیدمال" بازیکن اهل روستای " درودگاه" دشتستان با نظر " عبدالرئوف بستگانی " مربی تیم ملی فوتبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

رییس روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر یادآور شد: مسابقات ساحلی زیر ۱۹ سال قهرمانی آسیا از تاریخ ۱۲ الی ۱۶ اردیبهشت ماه به میزبانی کشور تایلند برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجتماع مادران و کودکان بوشهری در حمایت از مردم غزه
  • اجتماع کودکان و مادران بوشهری در حمایت از مردم غزه برگزار شد
  • اجتماع مادران و کودکان بوشهری در حمایت از غزه + تصویر
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • اشتغال بوشهری‌ها در پارس‌جنوبی به ۴۲ درصد رسید
  • ۴بازیکن بوشهری به تیم ملی بسکتبال و فوتبال ساحلی دعوت شدند
  • سردار تنگسیری: تامین آب پایدار قشم در اولویت قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی دریایی سپاه است
  • ۲ بازیکن بوشهری به اردوی تیم ملی بسکتبال جوانان دعوت شدند
  • تلاش ها برای تامین آب پایدار جزیره قشم ادامه یابد
  • تنگسیری: تامین آب پایدار قشم در اولویت قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی دریایی سپاه است