Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@20:05:01 GMT

ضرورت همکاری رازی و انیستیتو پاستور

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۹۵۱۰

ضرورت همکاری رازی و انیستیتو پاستور

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، دکتر علیرضا بیگلری، رئیس انیستیتو پاستور ایران، موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی را از بارزترین مصادیق سرآمدی و سربلندی کشور عنوان کرد و گفت: در شرایط کنونی کشور، رازی و پاستور باید بیش از پیش بهم تکیه کنند و در راستای تامین سلامت کشور اهتمام ورزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا بیگلری با بیان این که موسسه رازی یکی از قدیمی ترین موسسات علمی کشور با قدمتی قریب به یک قرن است، افزود: تاثیر و موفقیت موسسه رازی در تحقیق و تولید انواع واکسن ها از بارزترین مصادیق سرآمدی و سربلندی کشور است.

رئیس انیستیتو پاستور ایران افزود: با توجه به سابقه و قدمت دیرین موسسه رازی به طور مسلم در آینده و با توجه بیشتر مسئولین، جایگاه قبلی خود را به دست خواهد آورد و بیش از پیش به افتخارات کشور بدل خواهد شد.

او با اشاره به قدمت یکصد ساله انیستیتو پاستور ایران نیز گفت: با توجه به شرایط کشور و لزوم عدم اتکا به بیگانگان، رازی و پاستور به نوعی تکیه گاه یکدیگر محسوب می شوند و باید بیش از پیش و مستحکم‌تر از قبل در جهت حفظ سلامت کشور و جامعه تلاش کنیم.

انتهای پیام/د.خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: موسسه رازی انیستیتو پاستور انیستیتو پاستور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۹۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کالا از گمرکات آذربایجان‌غربی

خالد جنگجو ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی با اشاره به صدور ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کالا از گمرکات استان، گفت: از مجموع این میزان صادرات یک‌ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار آن مربوط به گمرکات خود استان و ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار نیز مربوط به صادرات سایر گمرکات کشور از گمرکات استان بوده است.

وی با بیان اینکه در استان ۹ گمرک بعنوان مبادی تجاری صادرات و واردات کالا فعالیت می‌کنند، افزود: ارزش این مقدار صادرات در مقایسه به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی کشور‌های ترکیه، آذربایجان و عراق و تعدادی از کشور‌های اروپایی را مقصد صادرات کالا‌های ایرانی از گمرکات استان اعلام کرد.

جنگجو در ادامه به روند ترانزیت کالا از استان هم اشاره و اضافه کرد: در طول پارسال در مجموع ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تن انواع کالا از استان ترانزیت زمینی و ریلی شده که ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن آن مربوط به ترانزیت از گمرکات خود استان و بقیه ترانزیت عبوری سایر گمرکات بوده است.

وی همچنین از توافقات رؤسای گمرکات ایران و ترکیه در راستای توافق ۲ کشور برای تحقق سقف تجارت مشترک دو طرف تا ۳۰ میلیارد دلار هم اشاره کرد و گفت: مقرر شد ۱۲ بند از ۱۹ بند توافقنامه دو طرف برای تسهیل در روانسازی تجارت بزودی عملیاتی شود.

ناظر گمرکات استان تصریح کرد: تجاری‌سازی مرز رازی از مهمترین این توافقات بود که با تکمیل زیرساخت‌ها این رویه امسال عملیاتی می‌شود.

جنگجو در ادامه به تردد مسافر در مرز‌های استان نیز اشاره کرد و افزود: در شش روز اول امسال ۵۵ هزارو ۵۰۰ نفر مسافر و سه‌هزار و ۹۰۰ دستگاه سواری از مرز‌های بازرگان، رازی و سرو تردد کرده‌اند.

وی همچنین با اشاره به برخی از محدویت‌ها در مرز بازرگان بعلت برخی تعمیرات در گمرک و پایانه طرف ترک از مسافران خواست تا مرز‌های رازی و سرو را برای سفر به کشور ترکیه انتخاب کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • توافق ایران و ترکمنستان برای سفر رئیسی به عشق آباد
  • دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان
  • ضرورت همکاری و یکپارچگی پتروشیمی‌ها در اجرای راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • ضرورت توجه به خوشنویسی در کتاب‌های آموزشی
  • رایزنی سفرای ایران و روسیه درباره همکاری‌های دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی
  • ویدیو/ تصویب افزایش جریمه‌های رانندگی در پاستور
  • آمادگی ایران برای تقویت همکاری‌ها با امارات
  • ضرورت توجه به برنامه‌های فرهنگی و تربیتی جهت کاهش وقوع جرم
  • صدور ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کالا از گمرکات آذربایجان‌غربی
  • راه کار موسسه خودکفایی صنعتی کشور با استفاده از ظرفیت و تفکر نخبگان بومی است