Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (جمعه) هشدار داد: تولید و توزیع واکسن کروناویروس به منظور مقابله با همه گیری بیماری کووید-۱۹ به خودی خود موجب ریشه کن شدن این بیماری مرگبار نمی‌شود.

بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت این باور اشتباه است که با تولید و توزیع واکسن، بحران شیوع کروناویروس به اتمام می‌رسد.

دکتر "مایکل رایان" رئیس بخش فوریت‌های سازمان جهانی بهداشت در کنفرانس خبری مجازی تاکید کرد: واکسن برابر با صفر شدن بیماری کووید-۱۹ نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با تولید واکسن و اقدام به واکسیناسیون ابزاری مهم و قدرتمند به مجموعه ابزاری که در اختیار ما قرار دارد اضافه می‌شود اما واکسن‌ها به خودی خود نمی‌توانند موجب ریشه کن شدن بیماری شوند.

همچنین "تدروس آدهانوم" دبیر کل سازمان جهانی بهداشت گفته است که پیشرفت‌های بدست آمده در زمینه تولید واکسن امیدبخش است و اکنون می‌توان روزنه امیدی که در انتهای مسیر پیش رو وجود دارد، مشاهده کرد. هرچند این نگرانی وجود دارد که افراد تصور کنند همه گیری بیماری کووید-۱۹ رو به پایان است.

وی اظهار کرد: در بسیاری از مناطق شاهد انتقال گسترده ویروس هستیم که موجب شده فشار مضاعفی به بیمارستان‌ها، بخش مراقبت‌های ویژه و کادر درمان وارد شود.

به گزارش مدیکال اکسپرس، تاکنون بیش از ۶۶ میلیون نفر در جهان به کروناویروس آلوده شده و بیش از ۱.۵ میلیون نفر از آنان جان خود را از دست داده‌اند.

۴۷۲۳۲

کد خبر 1462861

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن سازمان بهداشت جهانی سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۹۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مسئول کانون بسیج جامعه کشاورزی خمینی‌شهر با اشاره به اجرای طرح رایگان واکسیناسیون علیه بیماری نیوکاسل در طیور بومی این شهرستان گفت: این بیماری با علائم پیچش گردن، بی‌حالی و در برخی موارد علائم عصبی و تنفسی و خِرخِر گلو همراه است و در صورت شیوع نوعی بیماری مهلک با تلفات بالا و شیوع سریع است و این بیماری نه‌تن‌ها باعث از بین رفتن طیور منطقه می‌شودو تهدیدی جدی برای مرغداری‌ها که به‌عنوان بنگاه‌های اقتصادی مهم مطرح هستند، است

الهه شیروی هدف از اجرای این طرح را جلوگیری انتقال ویروس از طیور بومی به طیور صنعتی و افزایش سطح ایمنی طیور بومی دانست و افزود: این نوع واکسن که متفاوت با سایر واکسن‌ها از نظر مقاومت در برابر حرارت و سهولت استفاده آن به جهت ریختن در ظرف آبخوری آنها است، در اختیار مرغداران قرار گرفته و تاکنون ۳۰ هزار و ۱۵۶ قطعه پرنده خانگی از جمله اردک، کبوتر، غاز و سایر ماکیان واکسینه شدند.


این طرح تا پایان فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد و بین محله‌های مختلف کوشک، قلعه امیریه، اصغرآباد و درچه نیز توزیع شده است.

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • سازمان بهداشت جهانی باردیگر خواستار حمایت از بیمارستان‌های غزه شد
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • ایران مرجع بهداشت منطقه است
  • ایران برای سازمان بهداشت جهانی یک کشور مرجع است