Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، مردی از ایالت مریلند آمریکا پس از سرقت بودجه‌های اختصاص داده شده توسط دولت واشنگتن برای پروژه‌های بازسازی آموزشی در افغانستان، به خاطر مطرح کردن ادعای دروغ گناهکار شناخته شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دادگستری آمریکا در این بیانیه گفت: اویتایو فاگبنرو ۶۲ ساله از شهر الیکات واقع در ایالت مریلند به خاطر مطرح کردن ادعای دروغ گناهکار شناخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دادگستری آمریکا افزود: دولت آمریکا به این متهم سه کمک هزینه مالی برای ساخت مراکز رسانه‌ای در دانشگاه‌های افغانستان داده بود و بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ میلادی برای بخشی از کارهای این پروژه نزدیک به ۶.۹ میلیون دلار پیش پرداخت دریافت کرده بود.

فاگبنرو اعتراف کرد که وی نزدیک به ۱.۳۸ میلیون دلار از بودجه‌های اختصاص داده شده توسط وزارت امور خارجه را از طریق حساب‌های بانکی در افغانستان برای اشخاصی که آنها را می‌شناخته و شرکت‌هایی که در آمریکا و دیگر کشورها تحت کنترل داشته که همگی خارج از افغانستان بودند، ارسال کرده است. حدود ۷۷۵ هزار دلار از این مبلغ برای اقوام، دوستان و شرکت‌هایی که هیچ ارتباطی با این پروژه نداشتند، فرستاده شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: فاگبنرو همچنین اعتراف کرد که در دسامبر ۲۰۱۲ میلادی سندی را درخصوص یکی از این بودجه‌های اختصاص داده شده در وزارت امور خارجه آمریکا تنظیم کرد که در آن اطمینان داده بود که کل این بودجه‌های وزارت امورخارجه را به طور مناسب هزینه کرده و برای تکمیل پروژه به بودجه بیشتری نیاز دارد. او اذعان کرد که این اظهارت همگی دروغ بودند. فاگبنرو اذعان کرد که در نتیجه کلاهبردی‌های او وزارت امور خارجه حدود ۷۷۵ هزار دلار متضرر شده است.

دادگاه منطقه‌ای آمریکا در واشنگتن قرار است ۱۲ فوریه ۲۰۲۱ میلادی حکم این متهم را صادر کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۹۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند

وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با جمعی از شخصیت‌های علمی و فرهنگی افغان مقیم خارج از آنها خواست بدون نگرانی در بازسازی افغانستان سهم بگیرند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با 12 نفر از شخصیت‌های علمی و فرهنگی افغان مقیم کشورهای مختلف اروپایی، درباره مسائل افغانستان تبادل نظر کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه حکومت طالبان، متقی در این دیدار در مورد دستاوردهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هیئت حاکمه افغانستان طی دو و نیم سال گذشته صحبت کرد و گفت مردم افغانستان پس از حدود چهار و نیم دهه جنگ و ناامنی، شاهد یک نظام اسلامی، امنیت سراسری و خوشی‌های است که سال‌ها در آرزو آن بودند، ولی تجربه نکرده بودند.

وزیر خارجه طالبان افزود: افغانستان خانه مشترک همه افغان‌ها است و هر افغان می‌تواند بدون نگرانی در بازسازی این کشور و ‌پیشرفت و ترقی افغانستان و تحکیم پایه‌های نظام اسلامی سهم داشته باشند.

طالبان: افغانستان برای سرمایه گذاری کشور امنی استجذب 10 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری طی سال گذشته در افغانستانافغانستان: از هر نوع سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی حمایت می‌کنیم

وی از افغان‌های مقیم خارج نیز خواست تا در ترقی و شکوفایی این کشور مشارکت کنند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده، حاضران در این دیدار نیز اعلام کردند اجتماعات مختلف مردمی مقیم کشورهای خارجی از تحول نظام و ثبات افغانستان حمایت می‌کنند و تاکید دارند هیچ گزینه جایگزینی جز حمایت از نظام کنونی این کشور وجود ندارد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند
  • زورگیری در بزرگراه صدر تکرار شد | ۳ زورگیر خشن چطور گوشی راننده را سرقت کردند
  • خبر مهم از زورگیران اتوبان صدر / برای بازسازی به صحنهٔ جرم آمدند
  • جزئیات جدید از زورگیری اتوبان صدر | متهمان اعتراف کردند | تیراندازی از سمت ما نبود
  • بازسازی صحنه زورگیری در بزرگراه صدر تهران
  • لحظه بازسازی صحنه سرقت خشن بزرگراه صدر + ویدئو | تصویر متهمان
  • ترکیه: پیام‌هایی میان ایران و آمریکا منتقل کردیم
  • اعلام آمادگی چین برای بازسازی افغانستان
  • سفیر پیشین آمریکا به جرم جاسوسی برای کوبا محکوم شد
  • تازه ترین اعتراف آمریکایی ها درباره قدرت موشکی ایران