Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-18@02:17:37 GMT

کاهش خطر ریزش موی سر با دو مکمل غذایی

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۹۷۱۵

کاهش خطر ریزش موی سر با دو مکمل غذایی

 به نقل از اکسپرس، امروزه بسیاری از مردم از ریزش موی سر خود شکایت دارند. این ریزش می‌تواند مقطعی و کم و یا بلند مدت و شدید باشد. ریزش مو می‌تواند به دلیل عوامل مختلفی همچون افزایش سن، استرس، کاهش وزن، و حتی کمبود آهن باشد. با این حال، همواره راهکار‌های ساده‌ای برای جلوگیری از ریزش مو وجود دارد. متخصصان انگلیسی به تازگی روشی موثر را برای جلوگیری از ریزش مو و نیز رشد مجدد موی سر مطرح کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، متخصصان انگلیسی می‌گویند مصرف مکمل‌های غذایی می‌تواند خطر از دست دادن موی سر را کاهش دهند. یکی از این مکمل‌های غذایی تاثیر گذار در جلوگیری از ریزش مو ویتامین آ (A) است.

کلاریسا لنهر، متخصص زیبایی در این رابطه می‌گوید: ویتامین آ یک ماده مغذی و لازم برای حفظ سلامت موی سر است. این ویتامین به بدن کمک می‌کند تا سبوم (sebum) تولید کند. سبوم یک نوع چربی است که از غدد سبوم پوست ترشح می‌شود. این ماده برای ضدآب کردن پوست و موی پستانداران ترشح شده و در هر یک سانتی متر مربع سر حدود ۴۰۰ تا ۹۰۰ غده تولید آن وجود دارد.

چربی ترشح شده از غدد سبوم نقش تعیین کننده‌ای در زیبایی و سلامت پوست دارد. ترشح کم آن باعث خشکی پوست و ترشح بیش از اندازه آن می‌تواند عوارضی همچون جوش یا آکنه داشته باشد.

متخصصان می‌گویند در صورت مصرف مکمل ویتامین آ، دوز‌های پایین آن را انتخاب کنید، زیرا زیاده روی در مصرف ویتامین آ می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد. برخی مطالعات نشان داده است زیاده روی در مصرف ویتامین آ باعث ریزش مو می‌شود. مصرف دوز بالای ویتامین آ، باعث تولید بیش از اندازه سبوم شده و پوست را چرب می‌کند. همین چربی بیش از اندازه پوست سر می‌تواند ریزش مو را تشدید کند. از این رو، اهمیت دارد تعادلی در مصرف ویتامین آ حاصل شود.

متخصصان می‌گویند یکی دیگر از مکمل‌های غذایی که می‌تواند خطر ریزش مو را کاهش دهد، آهن است. بخصوص زنان به دلیل قاعدگی و از دست دادن ماهانه خون نیازمند توجه بیشتر به مصرف آهن هستند.

آهن در تولید سلول‌های قرمز خون مورد استفاده قرار می‌گیرد که مسئول انتقال اکسیژن در بدن هستند. این گلبول‌ها به موی سر اکسیژن رسانی کرده و به رشد آن‌ها کمک می‌کنند. با کمبود گلبول‌های قرمز و در نتیجه کاهش خون رسانی به پوست سر، خطر ریزش مو افزایش می‌یابد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ریزش موی سر ویتامین آ سلامت پوست ریزش موی سر ویتامین آ سلامت پوست پارسی خبر سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۹۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواد غذایی مفید برای تسکین درد مزمن

اگر شما هم در میان بیش از ۲۰ درصد بزرگسالانی هستید که دارای درد‌های مزمن مانند آرتریت، میگرن یا کمردرد هستند، ممکن است غذا خوردن برایتان بیشتر شبیه به یک کار طاقت فرسا باشد تا لذت‌بخش و همیشه نگران باشید که برخی غذا‌ها به طور ناخودآگاه ناراحتی شما را تشدید کنند.

خبر خوب این است که تحقیقات نشان می‌دهد ایجاد تغییرات استراتژیک در رژیم غذایی، رفع کمبود‌های تغذیه‌ای و مصرف مکمل‌های مبتنی بر دانش پزشکی می‌تواند التهاب در بدن را به میزان قابل توجهی کاهش و درد را تسکین دهد.

دردناک، کسل کننده، سوزناک، تیز تنها برخی از کلماتی است که افراد برای توصیف درد خود استفاده می‌کنند.

وضعیت فرد مبتلا به درد مزمن ممکن است بعضی روز‌ها عالی باشد، بعضی روز‌ها بد. این واقعیتی است که بسیاری از مبتلایان به این عارضه با آن مواجه هستند. احتمال دارد علائم و نشانه‌ها همیشه قابل مشاهده نباشند و ممکن است نبردی درونی باشد که در پشت دندان قروچه و لبخند‌های اجباری پنهان شده است.

اغلب ممکن است درد مزمن به عنوان نشانه‌ای از یک مشکل بزرگتر نادیده گرفته شود یا به دلیل اینکه تهدید کننده زندگی نیست جدی گرفته نشود. با این حال، بار درد مزمن نه تنها فردی نیست، بلکه اجتماعی هم هست.

نتایج مطالعات نشان می‌دهد افراد مبتلا به درد مزمن ممکن است در انجام زندگی روزمره و فعالیت‌ها مشکل داشته باشند و همچنین از وضعیت سلامت ضعیف تری برخوردار باشند. همچنین ممکن است مجبور باشند با ناامنی شغلی یا بیکاری دست و پنجه نرم کنند.

در ادامه به این می‌پردازیم که چگونه یک رژیم غذایی ضد التهابی می‌تواند متحد قدرتمندی در مبارزه با درد‌های مداوم باشد.

التهاب، پاسخ سیستم ایمنی بدن شما به آسیب است که باعث تحریک گلبول‌های سفید و پروتئین‌ها می‌شود تا از شما در برابر مهاجمان خارجی محافظت کند و آسیب را ترمیم کند. هنگامی که التهاب به دلیل اختلالات خود ایمنی، جراحات، استرس یا شرایطی مانند چاقی، مزمن می‌شود می‌تواند به طور مداوم مسیر‌های درد را فعال کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که کاهش نشانگر‌های التهابی می‌تواند شدت درد مزمن را کاهش دهد.

رژیم غذایی برای کاهش التهاب

برخی از رژیم‌های غذایی ممکن است به کاهش التهاب کمک کند که در ادامه به نقل از «وب ام دی» به چند نکته در این زمینه خواهیم پرداخت.

آنتی اکسیدان‌ها را فراموش نکنید. این ترکیبات در میوه ها، سبزیجات، چای، ادویه جات و مکمل‌هایی مانند کورکومین یافت می‌شوند. آنها به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد آسیب رسان به سلول کمک می‌کنند.

مصرف اسید‌های چرب امگا ۳ را افزایش دهید. این مواد در ماهی‌های چرب، گردو و کتان یافت می‌شوند.

کربوهیدرات‌های تصفیه شده، قند‌ها و چربی‌های اشباع شده را کاهش دهید. اینها می‌توانند قند خون را بالا برده و التهاب را افزایش دهند.

گوشت فرآوری شده و گوشت قرمز را نیز محدود کنید. اینها حاوی چربی‌های اشباع التهابی هستند.

هیدراته بمانید. روزانه ۲ تا ۳ لیتر آب مصرف کنید.

الکل نخورید. الکل می‌تواند پاسخ‌های التهابی را تحریک و تشدید کند.

انواع میوه و سبزیجات مصرف کنید.

همچنین کمبود برخی مواد مغذی می‌تواند درد شما را افزایش دهد. کمبود برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌تواند باعث شود که التهاب شما کنترل نشود.

- ویتامین D: این ویتامین برای سلامت استخوان و عضلات شما ضروری است. سطوح پایین ویتامین D با درد اسکلتی عضلانی مرتبط است.

- منیزیم: منیزیم برای ساخت بیش از ۳۰۰ نوع آنزیم مورد نیاز است. کمبود منیزیم با میگرن، اسپاسم عضلانی و فیبرومیالژیا مرتبط است.

- ویتامین‌های گروه B: اینها به سلامت و عملکرد اعصاب شما کمک می‌کنند. کمبود این ویتامین‌ها با درد عصبی و نوروپاتی مرتبط است.

- ویتامین C: این آنتی اکسیدان قوی با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند.

با دنبال کردن یک رژیم غذایی ضد التهابی، رفع کمبود‌های تغذیه‌ای و مصرف مکمل‌های هدفمند، ممکن است بتوانید التهاب خود را به طور طبیعی کاهش دهید و به طور بالقوه از درد مزمن خلاص شوید.

با پزشک یا متخصص تغذیه خود همکاری کنید تا یک رژیم غذایی مناسب برای مبارزه با درد برای خود انتخاب کنید. غذا خوردن می‌تواند به یک لذت واقعی تبدیل شود تا اینکه یک منبع نگرانی و ناراحتی باشد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی کلينيک

دیگر خبرها

  • ۶ ریزمغذی موثر در جلوگیری از ریزش مو
  • مواد غذایی مفید برای تسکین درد مزمن
  • چند ماده غذایی مفید برای تسکین درد مزمن
  • رفع کلسیم از بدن یکی از مضرات مصرف زیاد نمک
  • کدام مواد غذایی برای سلامت مو مفیدند؟
  • مواد غذایی که برای سلامت مو مفیدند
  • کدام ویتامین باعث کاهش خطر ابتلا به نقرس میشود؟
  • چاشنی پرطرفداری که استخوان‌ها را نابود می‌کند
  • چهار خاصیت شگفت انگیز آب گوجه فرنگی
  • چهار خاصیت شگفت‌انگیز آب گوجه‌فرنگی