Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر همدان در نامه‌ای به استاندار همدان خواستار ارائه برنامه‌های این نهاد در راستای توسعه کمی پردیس شهید باهنر و مدت زمان عملیاتی شدن آن‌ها شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر همدان در نامه‌ای به سعید شاهرخی، استاندار همدان خواستار نگاه ویژه این نهاد به محیط دانشگاه و ارائه شرحی از عملکرد هیئت امنا تاکنون، برنامه‌های خود در راستای توسعه کمی پردیس شهید باهنر و مدت زمان عملیاتی شدن آن‌ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن نامه به شرح زیر است:

جناب آقای سید سعید شاهرخی، استاندار محترم استان همدان؛ سلام علیکم. با صلوات بر محمد و آل محمد؛ اهمیت دانشگاه فرهنگیان در تربیت افراد برای نقش آفرینی در حرفه‌ی شریف معلمی بر همگان آشکار است. از اهمیت این حرفه‌ی مقدس همین بس که مقام معظم رهبری فرمودند: «معلمان، افسر سپاه پیشرفت کشور هستند»؛ لذا پیشرفت کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی، در گرو تربیت دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان است. حال سوال اینجاست که با وجود ضرورت توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان، مسئولین و نهاد‌های مربوطه تا چه حد به این دانشگاه، که مرکز ثقل اصلی نظام آموزش و پرورش است، اهمیت داده اند؟ با وجود تاکیدات موکد مقام معظم رهبری بر جذب معلم فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان متاسفانه به دلیل کمبود زیر‌ساخت و بی توجهی مسئولین به توسعه کمی این دانشگاه خصوصا در استان همدان، امسال نه تنها ظرفیت پذیرش افزایش نیافت بلکه به طور چشمگیری شاهد کاهش ظرفیت این دانشگاه بودیم.

درصدد بودیم تا حضورا خدمت رسیده و مشکلات عدیده‌ی پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان همدان را به استحضارتان رسانده و پیرامون برنامه‌های حضرتعالی به عنوان رئیس هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان همدان گفتگو کنیم؛ اما علیرغم پیگیری‌ها دفتر شما تا به حال با جلسه حضوری یا مجازی موافقت نکرده است به همین دلیل به ناچار بخشی از مشکلات را به صورت کلی و مکتوبا خدمت تان عرض می‌کنیم.

بر‌اساس منشور حقوق دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، حداقل امکانات رفاهی و آموزشی باید در اختیار دانشجویان دانشگاه فرهنگیان قرار بگیرد و شأن دانشجو معلمان حفظ گردد؛ اما پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان همدان در تحقق حقوق دانشجویان در این منشور، چه میزان موفق عمل کرده است؟! آیا وضعیت رفاهی و خوابگاهی این پردیس، در شان معلمان آینده ایران اسلامی است؟!

لیکن دلیل اصلی که ما را موظف به پیگیری کرد تنها محرومیت این پردیس از نظر رفاهی نیست؛ بلکه دغدغه اصلی مطالبه بر زمین مانده مقام معظم رهبری مبنی بر جذب معلم صرفا از طریق دانشگاه فرهنگیان است که لازمه تحقق این امر مهم توسعه کمی و افزایش ظرفیت پردیس‌های این دانشگاه است.

از جنابعالی خواستاریم به عنوان ریاست هیأت امنای این دانشگاه در استان، ضمن ارائه شرحی از عملکرد هیئت امنا تاکنون، برنامه‌های خود در راستای توسعه کمی پردیس شهید باهنر و مدت زمان عملیاتی شدن آن‌ها را بفرمایید.

البته دانشجویان دغدغه‌مند این پردیس طرح‌ها و پیشنهاداتی نیز دارند که درصورت تمایل جنابعالی حاضر به تعامل و همکاری هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان استانداری همدان توسعه دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان همدان پردیس شهید باهنر راستای توسعه توسعه کمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۰۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه مجلس و دولت به ضروریات دانشگاه فرهنگیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد وحیدی با اشاره به برگزاری هزار و سی‌وششمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش کشور به ریاست وزیر آموزش و پرورش و سایر اعضا، با تأکید بر توجه به جذب هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان و تأمین هزینه‌های بودجه‌ای دانشگاه در جذب آن، هزینه‌های افزایش پذیرش دانشجو و تأمین فضا‌های آموزشی آنها را از جمله موارد ضروری در خصوص دانشگاه فرهنگیان برشمرد.
وی همچنین اجرای کامل احکام رتبه‌بندی برای شاغلان و بازنشسته‌های ۱۴۰۰، پاسخ به مطالبات فرهنگیان، لزوم تقویت بودجه سنواتی آموزش و پرورش، اولویت‌بندی در پرداختی حق‌التدریس ها، امتحانات، کیفیت‌بخشی و سرانه‌ها را مورد تأکید قرار داد.

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد همدان
  • ایجاد نخستین شهرک تخصصی پخش کالا در همدان
  • افزایش صد درصدی پذیرش دانشجو در پردیس خواهران دانشگاه فرهنگیان کرمان
  • تشریح کارکرد کمیته فضای مجازی کنگره ملی شهدای استان
  • بازدید سرزده استاندار از دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی
  • درخشش عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر در مسابقات جهانی ارشمیدوس
  • نشان طلا سهم دانشیار دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • لزوم استفاده از ظرفیت مولدسازی اموال مازاد در راستای تأمین تجهیزات مدارس
  • توجه مجلس و دولت به ضروریات دانشگاه فرهنگیان
  • پیگیری توسعه شهرک و پردیس فناوری در شهرک‌های صنعتی سمنان