Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز ‌شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، با بیان اینکه اکنون 7 شهرستان با وضعیت قرمز شدید داریم که باید برای آنها اقدامات فوری انجام گیرد، گفت: شرایط تهران نیز نارنجی اما لب مرز است و برای اینکه بار دیگر شرایط قرمز نشود، همه مردم و نیروهای اجرایی باید تلاش کنند تا دستورالعمل ها و مقررات به خوبی اجرا گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس جمهور با تاکید بر اینکه "به امید واکسن نباید مراقبت ها کاهش یابد"، گفت: برای بیماریابی، باید تعداد آزمایش ها توسعه یابد و بزودی به رقم آزمایش روزانه یکصد هزار می رسیم.

وی با اشاره به برگزار شدن چهل و هفتمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: این ستاد تاکنون 420 مصوبه برای مقابله با کرونا داشته که این مصوبات به 35 دستگاه اجرایی ابلاغ شده و طبق گزارش های رسیده، 85 درصد مصوبات اجرایی و عملیاتی شده است و خوشبختانه با همکاری خوب مردم شاهد آثار مثبت مصوبات هستیم.

روحانی با تأکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین پرهیز از ترددهای غیرمجاز و سفرهای غیرضرور، گفت: تا زمانی که مردم حس کنند این بیماری همچنان خطرناک و مسری است و باید به همراه خانواده و بستگان پروتکل‌ها را به صورت کامل رعایت کنند در مقابله با بیماری پیشرفت می‌‌کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه قبل از اعمال محدودیت‌های جدید آمار مرگ و میر به روزانه حدود 500 نفر رسیده بود، گفت: پیش‌بینی‌ها نیز نشان دهنده شرایط بدتری بود، اما خوشبختانه با اعمال محدودیت‌های شدید در 2 هفته گذشته شاهد کاهش چشمگیر آمار فوتی‌ها هستیم. اما باید توجه داشته باشیم که اگر دوباره تجمع‌ها و ترددهای غیرضرور از سر گرفته شود، با وجود بهبود شرایط حتماً در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

روحانی افزود: این وضعیت را امروز در اروپا شاهدیم که با کاهش محدودیت‌ها و آغاز دوباره تجمع‌ها و ترددها بحران در این کشورها تشدید شد به همین خاطر ضروری است که رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از ترددهای غیرضرور را همچنان در دستور کار داشته باشیم.

رئیس جمهور در ادامه بار دیگر بر افزایش آزمایش‌ها برای شناسایی بیماران و بیماریابی تأکید کرد و گفت: با تلاش‌های انجام شده رقم انجام تست در روز به 100 هزار رسیده و بیماریابی بسیار بهتر شده است.

روحانی با تأکید بر اینکه مبتلایان باید حتماً دوره قرنطینه را به صورت کامل رعایت کنند، گفت: برخورد با کسانی که دوره قرنطینه را نقض می‌کنند باید با قاطعیت انجام شود و این باعث تأسف است که شاهد تردد افراد مبتلا در سطح شهر و حتی تلاش آنها برای سوار شدن به هواپیما، قطار و یا اتوبوس باشیم.

رئیس جمهور در ادامه با قدردانی از همه کسانی که برای اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا و اعمال محدودیت‌ها تلاش کردند، اعم از وزارتخانه های بهداشت و کشور، قرارگاه عملیاتی کرونا، کمیته های تخصصی، نیروی انتظامی و بسیج و اتحادیه‌ها و اصناف، گفت: خواهش من این است که وقتی پروتکلی الزامی می‌شود و مصوبه‌ای در ستاد تصویب و ابلاغ می‌شود، مسئولین برای اجرای آن پیش‌قدم شوند زیرا وظیفه و مسئولیت ما مسئولین برای اجرا از مردم عادی بیشتر و بالاتر است و اگر مسئولان رعایت نکنند این موجب می‌شود که مردم احساس کنند که رعایت اجرای مصوبات ضروری نیست.

روحانی در پایان گفت: امیدوارم همه کمک و یاری کنیم که هر چه سریع‌تر از این ویروس که برای همه مردم مشکل ایجاد کرده، با کاهش آمار فوت و بستری بیماران و همچنین کمک به کادر درمان، عبور کنیم.
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: مقابله با کرونا محدودیت ها رئیس جمهور ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۰۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید رئیسی بر مقابله بی‌امان با قاچاق سوخت

رئیس‌جمهوری بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی با ستاد مقابله با قاچاق برای مقابله بی‌امان با این معضل اقتصادی و اجرای دقیق قانون ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی با همکاری کل دستگاه‌های مسئول تأکید کرد.

به گزارش شانا به نقل پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، نشست ستاد اقتصادی دولت امروز (سه‌شنبه، ۲۸ فروردین‌ماه) به ریاست سید ابراهیم رئیسی و به‌منظور بررسی تازه‌ترین وضع پیشگیری و مقابله با قاچاق برگزار شد.

در ابتدای این نشست سیدمجید رضوی، دبیر ستاد مبارزه با قاچاق ارز و کالا ضمن ارائه گزارشی از وضع قاچاق کالا و سوخت از مبادی ورودی رسمی و غیررسمی، به دیگر ابعاد این پدیده از جمله حجم بالای گردش مالی قاچاق، استفاده از بسترهای قانونی برای دور زدن قانون، مسیرهای قاچاق کالا و سوخت از خارج به داخل و از داخل به خارج و نقش پشتیبانان مسیر و روند قاچاق پرداخت.

رئیس‌جمهوری پس از شنیدن این گزارش و نقطه نظرهای اعضای ستاد اقتصادی دولت در سخنانی با بیان اینکه مبارزه و مقابله با قاچاق، کمک به تولید و اشتغال در کشور است، بر برنامه‌ریزی هماهنگ همه دستگاه‌های اجرایی نسبت به شناسایی و مسدودسازی زمینه‌های قاچاق و هماهنگی کامل با ستاد مقابله با قاچاق برای مقابله بی‌امان با این معضل اقتصادی تأکید کرد.

رئیسی با اشاره به آثار سوء قاچاق، تبیین ابعاد خسارت‌های قاچاق به زیرساخت اقتصادی کشور را برای مدیران و همه استانداران ضروری دانست و تصریح کرد: مبارزه با قاچاق موضوعی فرادستگاهی است و همه مدیران دولتی موظفند بدون هرگونه تأخیر با بهره‌گیری از قانون موجود و به کارگیری همه ظرفیت‌ها، مقابله قاطع با قاچاق را جزو اولویت‌های کاری خود قرار دهند.

رئیس‌جمهوری در این نشست بر اجرای دقیق و کامل قانون تازه به تصویب رسیده ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری، ملوانی و ته‌لنجی) با همکاری همه دستگاه‌های مسئول و اعمال نظارت جدی بر نوع و حجم کالاهای وارداتی و ثبت اطلاعات آن در سامانه‌های گمرکات کشور تأکید کرد.

دیگر خبرها

  • همکاری مردم و مسوولان سبب عادی شدن شرایط پس از سیل مخرب بلوچستان شد
  • در توزیع مصوبات سفر‌های هیات دولت به فارس عدالت رعایت شده است
  • وظایف فرهنگی۲۳ دستگاه در زمینه حجاب وعفاف
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • تأکید بر اهتمام دستگاه‌های اجرایی در اجرای مصوبات ستاد عفاف و حجاب
  • مسوولان برای مقابله با سیل احتمالی چابهار در آماده باش کامل قرار دارند
  • تاکید استاندار آذربایجان‌غربی بر ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه
  • دستگاه‌های امدادی لامرد برای مقابله با سیلاب در آماده‌باش هستند
  • تأکید رئیسی بر مقابله بی‌امان با قاچاق سوخت
  • رئیسی: همه ظرفیت‌ها برای مقابله با قاچاق به کار گرفته شود