Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حوالی دو هفته پیش برخی رسانه ها‌ی خارجی از سفر سردارقاانی به عراق خبر دادند و البته مدعی شدند هدف این سفر دیدار با سران گروه‌های مقاومت بوده است.

این رسانه‌ها همچنین گفتند در این سفر که به درخواست مصطفی کاظمی صورت پذیرفته سردار قاآنی از رهبران گروه‌های مقاومت درخواست کرده است تا برضد منافع آمریکا تا ترک کاخ سفید از سوی ترامپ اقدامی صورت ندهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به منظور حصول اطلاع درخصوص اهداف و دلایل این سفر و همچنین ارزیابی ادعا‌های رسانه‌های خارجی خبرنگار العالم در عراق گفتگوی زیر را با ایرج مسجدی سفیر ایران در بغداد صورت داده است.

در ذیل بخش‌های مهم این گفتگو آمده است؛

* سردار قاانی درسفر اخیر به عراق هم با نخست وزیر هم رییس جمهور و دیگر مقامات عراقی دیدار کرد

* همه گروه‌ها و احزاب سیاسی و همچنین گروه‌های مقاومت با ایران روابط مثبتی دارند

* ایران در امور داخلی احزاب و گروه‌های عراقی مداخله نمی‌کند، اما این گروه‌ها علاقمند به مشورت با ایران هستند

* اقدامات ایران در عراق در راستای تقویت دولت و تشویق گروه‌ها و جریانات سیاسی به وحدت است

* گروه‌های مقاومت به شدت با آمریکایی‌ها مشکل دارند

* این ترامپ است که به بقیه بهانه می‌دهد ترامپ نباید کسی را تهدید کند و اقدامات تحریک آمیز انجام دهد

* اگر آن‌ها علیه جریانات مقاومت اقداماتی انجام دهند، قطعا مقاومت از خود عکس العمل نشان می‌دهند

فرمانده نیروی قدس سپاه سردار حاج اسماعیل قاآنی دو هفته پیش به عراق سفر کرده وبا مقامات عالیرتبه عراقی دیدار کرد، سردار قاآنی باچه شخصیت‌های دیدار داشت؟ محور صحبت‌های دو جانبه در جریان سفر به عراق چه بود؟

مسجدی: جناب آقای سردار قاآنی بعد از شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی مسئول این پرونده و این کار شدند و نماینده جمهوری اسلامی ایران شدند در مراودات با عراق رسما، ایشون همون ماموریت‌های گذشته و روابط گذشته رو انجام می‌دهند و فرقی نکرده ویا تاثیری نداشته در روابط دو کشور بعد از شهادت سردار عزیز شهید سلیمانی.

آقای قاآنی هم با هماهنگی مسئولین عراقی تشریف می‌آورند بغداد وبا مسئولین مختلف مانند آقای رئیس جمهور، آقای نخست وزیر و مقامات سیاسی و حزبی وشخصیت‌های گوناگون دیدار می‌کنند، در همین سفر اخیر هم ایشون با تعداد زیادی از مقامات عراقی ملاقات داشتند.

حتی با نخست وزیر؟

مسجدی: بله هم با رئیس الوزراء هم با آقای رئیس جمهور هم با تعدادی از مسئولین دیگه، طبیعتا محور بحث‌های ایشون همکاری دو کشوره و پیگیری خیلی از مسائلی که وجود داره، هم بحث‌های سیاسی می‌کنند هم بحث‌های امنیتی می‌کنند در رابطه با تقویت روابط امنیتی دو کشور، هم بحث‌های پیگیری بعضی از پرونده‌های اقتصادی و تاکید بر این موضوع، البته طبیعی است که سردار قاآنی خیلی وارد جزئیات پرونده‌ها نشوند، اما به عنوان اینکه ایشون مسئول روابط بین دو کشور و نماینده جمهوری اسلامی در این موضوع هست تمام نیاز‌هایی که بین دو کشور و روابطی که بین دو کشور هست رو با مقامات عراقی مشورت می‌کنند و بحث می‌کنند.

گفته می‌شود که سردار قاآنی با فرماندهان مقاومت در عراق دیدار داشته و از آن‌ها در خواست کرده با ایجاد آتش بس از هدف قرار دادن نیرو‌های آمریکایی در مدت زمان باقی مانده دولت ترامپ خودداری کنند، این صحبت‌ها چقدر دقیق هستند؟

مسجدی: تمامی گروه‌ها واحزاب که در عراق تشکیلات و سازمان، دفتر یا نمایندگی دارند و رهبری دارند و فرقی نمی‌کند چه گروه‌های سیاسی باشند چه اون چیزی که معروف شده به گروه‌های مقاومت، این‌ها روابط مثبتی را با جمهوری اسلامی دارند وکسی این را منکر نیست، اما همیشه سیاست‌های جمهوری اسلامی مبتنی بر دو – سه موضوع می‌باشد وجناب آقای سردار قاآنی هم کاملا به این موضوع تاکید دارند.

مسئله اول عدم دخالت در شوون این گروههاست یعنی به هیچ وجه ایران در کار این‌ها دخالت نمی‌کند، ولی علاقه‌مند اند با ما مشورت کنند ونظر جمهوری اسلامی و آقای قاآنی را بدانند، ما دیدگاه‌ها و نظرات آن‌ها را بدانیم، این خیلی طبیعیه که اتفاق می‌افتد.

مسئله دوم تقویت دولت است یعنی به هیچ وجه اقدامات جمهوری اسلامی و مذاکرات سردار عزیز آقای قاآنی خدایی نکرده در راستای تضعیف دولت نیست بلکه در جهت تقویت دولت وهمکاری با دولت عراق است علتش هم ملاقات با خود آقای نخست وزیر در راس این برنامه‌ها وجود دارد، به یک معنا جمهوری اسلامی جنبه مشورتی اش و جنبه مذاکراتش به نوعی ایجاد یک وفاق و یک همکاری و یک روابط صمیمی بین جناح‌های مختلف هست، بین اکراد و شیعیان، بین اهل سنت و شیعیان، بین شیعیان و دیگران، تشویق به وحدت و همکاری، این علاقه مندی است که در کشور ما وجود دارد و جناب آقای قاآنی موید و موکد هستند روی این مواضع.

بیشتر بخوانید

پشت پرده شایعه شهادت فرماندهان ایرانی چیست؟

در جریان این مشورت‌ها ایا ایران مشورتی مبنی برایجاد آتش بس در مدت زمان باقی مانده دولت ترامپ به گروه‌های مقاومت عراقی تقدیم کرده است؟ در خصوص دیدار با مصطفی الکاظمی آیا تلاش‌هایی برای نزدیک‌تر شدن دیدگاه‌ها بین رهبران مقاومت و دولت مصطفی الکاظمی صورت گرفته است؟

مسجدی: ببینید جریانات مقاومت در عراق بعد از شهادت شهید سلیمانی وشهید ابو مهدی المهندس به شدت ناراحتند از آمریکایی‌ها و این رو یک جنایت بزرگی در حق ملت عراق، درحق حشد الشعبی عراق و مردم عراق می‌دانند، بنا بر این به شدت ناراحتند، خواست آن‌ها ها هم کاملا مشخصه و عنوان می‌کنند، چیز پنهانی نیست و آن این هست که نیرو‌های آمریکایی باید از این کشور خارج بشوند، این مواضع آنهاست.

ما به عنوان جمهوری اسلامی و موضع رسمی و قطعی ما که بار‌ها اعلام کردیم خروج نیرو‌های آمریکایی از کل منطقه است، اصلا بحث عراق نیست، یا دخالت در شوون کشور‌ها نیست، نظر جمهوری اسلامی است.

ایران معقتقد است که امنیت منطقه باید توسط کشور‌های منطقه تامین بشه، منطقه که می‌گوییم شامل عراق و غیر عراق هست، اما اینکه چه وضعیتی به وجود بیاد و چه اتفاقی بیافتد، آمریکایی‌ها بروند یا نرود و چگونه بروند این بستگی به دولت‌های منطقه دارد، مواضع ما کاملا روشن هست، ما حضور نیرو‌های آمریکایی رو باعث شر منطقه می‌دانیم و باعث دخالت آن‌ها در امور منطقه می‌دانیم، باعث نا آمنی در منطقه می‌دانیم، حضور آمریکایی‌ها رو باعث بهانه می‌دانیم دست دیگران، این خیلی موضع رسمی وروشنی است که ایران همیشه بیان کرده است.

در رابطه با داخل عراق قطعا توصیه ما بر این است که تمام جریانات سیاسی، گروه‌های مقاومتی، اقلیم کردستان با دولت عراق دست در دست هم بدهند و همکاری کنند و خدمت کنند به مردم عراق، اگر اختلاف نظر بین این‌ها هست خیلی به جمهوری اسلامی ارتباط ندارد، من مثال بزنم، در خود گروه‌های سیاسی شیعه مگر اختلاف نیست؟ در گروه‌های کردی مگر اختلاف نیست؟ مگر بین اقلیم وبغداد بعضی اختلافات وجود ندارد؟ این‌ها خیلی طبیعیه که وجود دارد.

اگر بعضی تصور کنند که به این اختلافات ما دامن می‌زنیم یا مثلا گروه‌های مقاومت رو تشدید می‌کنیم به اختلاف یا حتی تشدید می‌کنیم به مواضع اون‌ها این صحت نداره، آن‌ها خودشان صاحب عقیده و رای هستند و صاحب نظر هستند.

گروه‌های مقاومت به شدت با آمریکایی‌ها مشکل دارند، مشکل آن‌ها در این است که آمریکایی‌ها باید از این کشور بیرون بروند چرا؟ به خاطر اینکه فرمانده ما ابو مهدی المهندس را شهید کردند، به خاطر اینکه مهمان ما حاج قاسم را شهید کردند، به خاطر اینکه وجودشان تهدیدی است برای ما، بعضی مواقع پیام‌ها واطلاعاتی را که به آن‌ها می‌رسد که آمریکایی‌ها این‌ها را مورد شناسایی قرار می‌دهند یا مورد تهدید قرار می‌دهند باعث نگرانی در بین آن‌ها می‌شود.

برخی درباره مهلت باقی مانده ترامپ در کاخ سفید سخن می‌گویند، برخی درباره ضرورت بهانه ندادن به ترامپ در این مدت می‌گویند تا نتواند آب را گل آلود کرده و از وضعیت امنیتی کنونی عراق سوءاستفاده کند.

مسجدی: ترامپ به بقیه بهانه می‌دهد ترامپ نباید کسی را تهدید کند و اقدامات تحریک آمیز انجام دهد اگر این اتفاق نیفته طبیعی است که نه جمهوری اسلامی ایران و نه هیچ کس دیگر بنای بر این ندارد که اقداماتی علیه آمریکا انجام دهد، موضع ما کاملا مشخص است، چه در این زمان و بعد از این بستگی به شرایط، مواضع و اقدامات آمریکایی‌ها دارد، آمریکایی‌ها اقدام به ترور در داخل عراق انجام دادند و سردار سلیمانی، ابومهدی و یارانشان را شهید کردند خوب بعد از این بود که ایران پاسخ داد مگر قبل از ان جمهوری اسلامی اقدامی صورت داده بود؟ اکنون نیز همان است اگر آمریکایی‌ها خطایی ترتیب دهند و علیه ما اقدامی کنند ما قطعا پاسخ قاطع خواهیم داد و اگر آن‌ها علیه جریانات مقاومت اقداماتی انجام دهند، رهبران مقاومت و پایگاه‌های مقاومت را مورد تهدید و حمله قرار دهند انتظار چه باید داشته باشند؟ قطعا مقاومت از خود عکس العمل نشان می‌دهند و از خود دفاع می‌کند که این حق طبیعی هر کسی است که از خودش دفاع کند.

منبع: العالم

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس گروه های مقاومت نیرو های آمریکایی گروه های مقاومت جمهوری اسلامی سردار قاآنی آمریکایی ها نخست وزیر دو کشور گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۰۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز هر چه داریم به برکت خون‌های پاک شهداست

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان، سردار ابوالفضل شکارچی عصر امروز در مراسم سی و ششمین سالگرد شهادت سردار قهرمان شهید حسین املاکی در مسجد جامع لنگرود با بیان اینکه سردار شهید املاکی یک افتخار ملی برای همه ملت ایران بویژه مردم گیلان و شهرستان لنگرود است گفت: رهبر معظم انقلاب فداکاری ایشان را ستودند و از این سردار آزاده به عنوان قهرمان یاد کردند.
وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس یاد گرفتیم اگر مقاومت کنیم پیروزیم افزود: از دوران دفاع مقدس تاکنون به همه دشمنان آموختیم که ایران محل جولان هیچ بیگانه‌ای نیست. 
سردار شکارچی با بیان اینکه امروز هر چه داریم به برکت خون پاک شهداست گفت: امروز به برکت ایستادگی، مقاومت و جانفشانی شهدا، ایران اسلامی از کشوری که زمانی مستعمره بود به یک کشور مقتدر تبدیل شده است.
 معاون فرهنگی و جنگ نرم ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه نقطه مقابل تمدن غرب، تمدن اسلامی است افزود: امروز نمونه تمدن غرب را در بی اعتنایی کشور‌های غربی نسبت به تجاوز اسرائیل به غزه می‌بینیم.
سردار شکارچی با بیان اینکه سران برخی از کشور‌های عربی هم نه تنها از غزه حمایت نمی‌کنند بلکه حامی رژیم غاصب صهیونیستی نیز هستند، گفت: شورای امنیت درخصوص نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه، چندین بار قطعنامه صادر کرد که آمریکا نه تنها از این قطعنامه حمایت نکرد بلکه آن را وتو و در واقع از رژیم کودک‌کش صهیونسیتی حمایت کرد.
وی با اشاره به اینکه قدرت ایران اسلامی در میادین نظامی و کشور‌های مقاومت برای دشمنان آشکار شده و آنان می‌دانند در این عرصه دیگر نمی‌توانند با ایران اسلامی وارد جنگ شوند افزود: آنان به جنگ نرم و شناختی روی آورده اند و در این جنگ افکار و اعتقادات جوانان را هدف گرفته اند.
معاون فرهنگی و جنگ نرم ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب ابلاغی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: تمرکز رهبر معظم انقلاب در این بیانیه موضوع جوانان است و بر این اساس همه وظیفه داریم تا مسیر را برای رشد جوانان و آشنا کردن آنان نسبت به آرمان‌های انقلاب هموار کنیم.
سردار شکارچی افزود: انتظار شهدا این است که با برگزاری یادواره‌های شهدا در مسیر معرفی آرمان‌ها و حفظ دستاورد‌های آنان گام برداریم.
همچنین پیش از آغاز مراسم یادواره سردار شهید املاکی، سردار شکارچی، سخنران مراسم سی و ششمین سالگرد شهادت سردار املاکی به همراه سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه قدس گیلان، سرهنگ حسن حبیبی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار محمد عبدالله پور فرمانده سابق سپاه قدس گیلان و جمعی از دیگر مسئولان با حضور در منزل سردار شهید املاکی با خانواده وی دیدار و گفتگو کرد.
سردار شکارچی در این دیدار با اشاره به ایثارگری‌های سردار شهید املاکی، از صبر و مقاومت خانواده این سردار شهید قدردانی کرد.
سردار شکارچی یادآور شد؛ کار و عمل خالصانه شهید املاکی سبب شد تفکر مقاومت و جهاد تا عمق سرزمین‌های اشغالی نفوذ کند و ارتش تا بن دندان مسلح صهیونیست و اذنابش را به زانو در بیاورد.
همچنین در پایان این دیدار، لوح سپاس به همسر سردار شهید املاکی اعطا شد.

دیگر خبرها

  • امروز هر چه داریم به برکت خون‌های پاک شهداست
  • آیین اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در کرمان + تصویر
  • جزئیات مذاکرات محرمانه میان ایران و امریکا برای ایجاد آتش بس در منطقه
  • ۱۲ فروردین تکمیل کننده نهضت و انقلاب امام‌ خمینی راحل می باشد
  • پرچم جمهوری اسلامی ایران در کرمان به اهتزاز درآمد
  • مقام آمریکایی ضد ایران زمین خورد و مرد!
  • سناتور آمریکایی ضد ایران درگذشت/ جو لیبرمن چه می گفت؟
  • سناتور آمریکایی ضد ایران در گذشت
  • روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا
  • رونمایی از یک بلوغ واقعی