Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@11:30:08 GMT

ایمن سازی نقاط بحرانی خطوط انتقال آب استان

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۱۱۰۵۹

ایمن سازی نقاط بحرانی خطوط انتقال آب استان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی جان صادق پور با اشاره به نقش حیاتی خطوط انتقال آبرسانی 15 خرداد و مجتمع آبرسانی 80 روستا برای تأمین آب مورد نیاز شهر قم و روستاهای اطراف، گفت: با توجه به قرار گرفتن این خطوط در مسیر رودخانه‌های فصلی، نگهداری و ایمن‌سازی آن‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی در همین راستا به بارش‌های اواخر سال 97 و اوایل سال 98 اشاره کرد و یادآور شد: در پی این بارش‌ها، سیلاب‌هایی جاری و منجر به آبشستگی برخی از نقاط خطوط انتقال آبرسانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه شسته شدن خاک اطراف لوله‌های آب، احتمال شکستگی را افزایش می‌دهد، اظهار داشت: 20 نقطه از خط انتقال 15 خرداد در مسیر رودخانه‌های فصلی وجود دارد که سبب آبشستگی اطراف لوله و جاده دسترسی خط انتقال شده است.

وی با اشاره به اولویت‌بندی صورت گرفته در خصوص ایمن‌سازی نقاط بحرانی خطوط انتقال، اذعان داشت: دو نقطه بحرانی از خط 15 خرداد و 5 نقطه بحرانی از خط انتقال مجتمع آبرسانی 80 روستا شناسایی و به منظور ایمن‌سازی این نقاط برنامه‌ریزی لازم انجام شد.

صادق پور اعتبارات ایمن‌سازی نقاط بحرانی و اولویت‌دار خط 15 خرداد و خط مجتمع آبرسانی 80 روستا افزون بر 4 میلیارد و 316 میلیون ریال اعلام و خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی بارش‌های فراوان در پاییز و زمستان سال جاری سعی شد که هر چه سریع‌تر عملیات ایمن‌سازی نقاط بحرانی شروع شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی ایمن‌سازی نقاط اولویت‌دار خط انتقال 15 خرداد از ابتدای مهرماه آغاز و در کمتر از سه ماه به پایان رسید، گفت: سه‌نقطه از نقاط بحرانی و اولویت‌دار خط انتقال مجتمع آبرسانی 80 روستا نیز ایمن‌سازی شد و عملیات اجرایی دو نقطه دیگر نیز تا 10 روز آینده به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/78027

منبع: فارس

کلیدواژه: قم آب فاضلاب روستا مجتمع آبرسانی 80 روستا خطوط انتقال خط انتقال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۱۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گاز همدان از خطوط انتقال به چهار میلیارد و ۱۵۷ میلیون مترمکعب رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مجید الهیاری با اشاره به اجرای ۲۰۲ کیلومتر عملیات شبکه‌گذاری خط تغذیه و توزیع گازرسانی مجموع شهری و روستایی در سال گذشته، افزود: هم‌اینک ۱۰ هزار و ۱۷۸ کیلومتر شبکه‌گذاری خط تغذیه و توزیع گازرسانی انجام شده است.

او افزود: به منظور تامین گاز مشترکان تعرفه‌های مختلف گاز در استان همدان تاکنون تعداد ۶۳ ایستگاه سی. جی. اس، ۳۲ ایستگاه (CGS/TBS) و ۴۳۴ ایستگاه تی. بی. اس احداث شده است.

الهیاری افزود: پارسال تعداد ۳۴۲ اشتراک به متقاضیان صنعتی، کشاورزی، سی‌ان‌جی و نیروگاهی واگذار شد و در مجموع تعداد اشتراک‌پذیری این بخش تاکنون به چهار هزار و ۳۹۹ مشترک رسیده است.

او با اشاره به وجود ۳۳۳ هزار و ۱۵۹ انشعاب فولادی و پلی‌اتیلن شهری و روستایی در سطح این استان، گفت: از این تعداد سه هزار و ۶۰۳ انشعاب در سال گذشته نصب شده که بیشترین آنها در همدان، ملایر، نهاوند و کبودرآهنگ بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به وجود ۳۳۳ هزار و ۱۵۹ انشعاب فولادی و پلی‌اتیلن شهری و روستایی، گفت: از این تعداد سه هزار و ۶۰۳ انشعاب در سال گذشته نصب شده است.

او تصریح کرد: از مجموع انشعابات فولادی و پلی‌اتیلن شهری و روستایی تعداد ۱۴۶ هزار و ۵۱۰ عدد نصب انشعاب فولادی و ۱۸۶ هزار و ۶۴۹ عدد انشعاب پلی‌اتیلن است.

الهیاری گفت: ۹۲ هزار و ۸۸۵ انشعاب فولادی و پلی‌اتیلن شهری و روستایی در همدان، ۵۷ هزار و ۲۱۱ انشعاب در ملایر، ۳۶ هزار و ۵۸۶ در نهاوند، ۳۲ هزار و ۵۶۷ انشعاب در کبودرآهنگ نصب شده که به ترتیب بیشترین تعداد انشعاب را داشتند.

او گفت: ۲۰ هزار و ۸۱۷ عدد انشعاب فولادی و پلی‌اتیلن شهری و روستایی در اسدآباد، ۲۷ هزار و ۶۰۷ عدد انشعاب در بهار، ۲۵ هزار و ۱۹۳ عدد انشعاب در تویسرکان، ۱۹ هزار و ۴۲۵ عدد انشعاب در رزن، ۱۱ هزار و ۱۲۶ عدد انشعاب در فامنین و ۹ هزار و ۶۷۹ عدد انشعاب در درگزین نصب شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: این استان بیش از ۱۰ هزار کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز دارد و در سال ۱۳۹۷ به عنوان نخستین استان سبز کشور همه شهر‌ها و روستا‌های بالای ۲۰ خانوار آن از نعمت گاز برخوردار شدند.

او افزود: ۱۰۰ درصد مناطق شهری و روستایی بالای ۲۰ خانوار استان گازرسانی شده است و ۲۵ روستای کمتر از ۲۰ خانوار نیز در فهرست گازرسانی قرار دارند.

دیگر خبرها

  • رفع ۴۸ نقطه پرتصادف جاده‌های استان اصفهان
  • پیشرفت قابل توجه عملیات خطوط انتقال آب فضای سبز در منطقه ۸ اصفهان
  • رفع ۴۸ نقطه پرتصادف جاده های استان اصفهان در سال ۱۴۰۲
  • اصلاح ۳۲۸ کیلومتر خطوط انتقال شبکه توزیع آب در خراسان شمالی
  • اجراي موفقیت‌آمیز ۲ هزار و ۲۰۰ كیلومتر توپكرانی در نفت و گاز گچساران
  • برداشت گاز همدان از خطوط انتقال به چهار میلیارد و ۱۵۷ میلیون مترمکعب رسید
  • تمهیدات استان یزد برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی
  • امن ترین خطوط هوایی جهان کدامند
  • تمهیدات استان یزد برای مقابله با سیلاب های احتمالی
  • انجام موفقیت‌آمیز ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر توپکرانی در نفت و گاز گچساران