Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارکستر سمفونیک ملی سوریه با همکاری مشترک رایزنی فرهنگی ایران و وزیر فرهنگ سوریه در اولین سالگرد شهادت شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اشعار مقاومت را می‌نوازد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در اولین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی ارکستر سمفونیک ملی سوریه اشعار مقاومت را می‌نوازد. 

ارکستر سمفونیک ملی سوریه با همکاری مشترک رایزنی فرهنگی ایران و وزیر فرهنگ سوریه در اولین سالگرد شهادت شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اشعار مقاومت را می‌نوازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 علیرضا فدوی سرپرست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه به همراه ترکابادی، سفیر کشورمان با خانم «لبانه مشوح» وزیر فرهنگ سوریه دیدار کرد.

در این دیدار که اولین ملاقات رسمی اعضای سفارت و رایزنی فرهنگی کشورمان با وزیر فرهنگ جدید سوریه بود، ۲ طرف بر گسترش و ارتقای روابط فرهنگی همسنگ روابط عالی سیاسی تأکید کردند.

ترکابادی سفیر کشورمان در سوریه در سخنانی، از عزم کشورش بر ارتقای روابط فرهنگی بین دو ملت و دولت دوست و برادر ایران و سوریه یاد کرد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای گسترش همکاری‌های فرهنگی، علمی و هنری موجود بین دو کشور در تمامی زمینه‌ها از جمله برگزاری مشترک همایش‌ها و نمایشگاه‌ها، روزهای فرهنگی و سینمایی، دوره‌های آموزشی و مهارت افزایی، موسیقی اعلام کرد.

سفیر کشورمان با توجه به فرا رسیدن ایام اولین سالگرد شهادت شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، به برنامه‌های پیشنهادی مشترک در بزرگداشت شهید والامقام در پایتخت و سایر استان‌های سوریه از جمله لاذقیه، حمص، حلب، حما و دیرالزور در طول یک هفته از آغاز مراسم، اشاره کرد.

ترکابادی با بیان اینکه در سال ‌جاری، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به علت محدودیت‎‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود، از وزارت فرهنگ سوریه و ناشران سوری جهت مشارکت در این رویداد فرهنگی دعوت به عمل آورد.

وی همچنین آمادگی کشورمان را برای انتقال تجربیات برگزاری متفاوت نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال را اعلام کرد.

لبانه مشوح از اهتمام جمهوری اسلامی ایران به روابط فرهنگی دو کشور تشکر و قدردانی کرد و  در تایید سخنان سفیر ایران از اراده موجود در مجموعه وزارت فرهنگ سوریه و خواست قلبی‌اش برای گسترش بیش از پیش همکاری‌های فرهنگی و هنری بین دو کشور هم‌سنگر و برادر سوریه و ایران سخن گفت.

وزیر فرهنگ سوریه اظهار امیدواری کرد تبادلات فرهنگی بین دو کشور هم‌پا و هم‌سنگ روابط عالی سیاسی رشد و گسترش یابند. البته  دو کشور دارای ظرفیت‌های تمدنی و فرهنگی بسیار گسترده و بی بدیلی هستند و فضا و فرصت‌های بی‌نهایتی برای ارتباطات فرهنگی به ویژه در سطح مردمی و موسسات و سازمان‌های فرهنگی و هنری وجود دارد.

مشوح با اشاره به محنت‌های جنگ خانمان‌سوز نظام سلطه علیه مردم و کشور سوریه بیان داشت که جامعه فرهنگی سوری در این برهه از زمان بیش از پیش نیازمند تعامل و حمایت از سوی  جمهوری اسلامی ایران به ویژه در زمینه‌های برگزاری کارگاه‌های آموزشی هنری و فعالیت‌های فرهنگی دوجانبه است.

 

کنسرت آنلاین ۵۵ هزار تومانی «بابک جهانبخش»

بابک جهانبخش با انتشار ویدئویی در فضای مجازی گفته است: «سلام داریم آماده می‌شیم برای یک شب خاطره‌انگیز و فقط قسمت بدش اینجاست که شما در اینجا نیستید. ولی ما شما رو اینجا حس می‌کنیم. شما رو به دیدن کنسرت «احساس» دعوت می‌کنم»

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته این کنسرت آنلاین ساعت ۲۰ و ۲۲:۳۰ روز چهارشنبه ۲۶ آذرماه و ساعت ۱۷ روز پنجشنبه ۲۷ آذرماه از طریق یکی از سامانه‌های فروش اینترنتی بلیت در معرض دید مخاطبان قرار خواهد گرفت. این در حالی است که قیمت تعیین شده برای تهیه بلیت ۵۵ هزار تومان معین شده است.

براساس شرایطی که برای برگزاری کنسرت اعلام شده، پس از خرید شماره بلیت برای مخاطب پیامک شده و خریداران بلیت می‌توانند به تماشای کنسرت در روز و ساعت مقرر بنشینند. البته با هر بلیت فقط از طریق یک دستگاه می‌توان کنسرت را مشاهده کرد. ضمن اینکه امکان تماشای اجرا هم در داخل و هم در خارج از ایران وجود دارد.

اجرای زنده کنسرت از پیش از ضبط شده و از طریق سامانه اینترنتی مدنظر به صورت «استریم آنلاین» پخش می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران اولین سالگرد شهادت وزیر فرهنگ سوریه ارکستر سمفونیک رایزنی فرهنگی قاسم سلیمانی شهید سردار دو کشور بین دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۱۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیط کنسرت‌ ارزان می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران، گفت: رزمندگان اسلام افتخار بزرگی آفریدند. انتقام سخت از آستین فرزندان امام و رهبری بیرون آمد و هیمنه رژیم صهیونیستی را فرو ریخت.
وی ادامه داد: این اقدام مایه مباهات همه آزادگان و مستضعفان جهان شد و شکوه و عظمت فرزندان انقلاب را نشان داد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اقدام جدید شورای فرهنگ عمومی، گفت: برای پیشرفت حوزه اقتصاد این حوزه را در شورای فرهنگ عمومی با یک پیوست فرهنگی توام کردیم. این پیوست با هدف لحاظ شدن همه الزامات فرهنگی در پیشرفت‌های اقتصادی تهیه شد که به زودی به صورت عمومی منتشر می‌کنیم.

وی با اشاره به جلسه شورای انقلاب فرهنگی، تصریح کرد: تصویب اولیه سند ملی ثبت پوشش اسلامی ـ ایرانی را داشتیم. این سند از زمان ابلاغ اجرایی می‌شود نتایجش در جامعه قابل مشاهده است. امروز در جلسه دولت با هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر شد برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در موضوع تخصیص یارانه فرهنگی برای نمایشگاه کتاب در سالجاری، با ابعاد گسترده‌تر نسبت به سالهای گذشته انجام شود. همه ساله به دانشجویان، طلاب و اساتید دانشگاه یارانه تخصیص می‌دادیم و از امسال با برنامه‌ای که داریم یارانه فرهنگی به سایر اقشار هم توسعه می‌یابد.

اسماعیلی ادامه داد: مناطق محروم را ویژه خواهیم دید و با استفاده از سامانه‌های فروش برخطی که در اختیارمان قرار گرفته که یک تحول و گام اصلی برای برقراری عدالت فرهنگی است، گام‌های مهمی را بر خواهیم داشت. در خرید برخط فرهنگی همزمان با تهران متقاضیان می‌توانند از اقصی نقاط کشور وارد سامانه برخط شوند و کتابهای مدنظرشان را خریداری کنند. کتاب‌های خریداری شده به صورت رایگان در منازل‌شان تحویل خریداران می‌شود. وی با تشکر از بانک مرکزی و وزارت اقتصاد، گفت: تخصیص ارز مبادله‌ای حجاج خانه خدا انجام شد و ان‌شاءالله ۹۰ هزار زائر از اواخر اردیبهشت ماه به حج اعزام می‌شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کاهش قیمت بلیط کنسرت‌ها، تصریح کرد: با همکاری خوب تهیه‌کنندگان اجراهای صحنه و معاونت هنری وزارتخانه، کنترل و نظارت قوی‌تر پیدا می‌کند تا قیمت بلیط این مراسم‌ها به زیر یک میلیون تومان و حداکثر ۹۰۰ هزار تومان کاهش یابد.

وی با تشریح آخرین اقدامات وزارتخانه تحت امرش برای سند ملی پویانمایی، گفت: با ابلاغ رییس‌جمهور اواخر اسفند ۱۴۰۲ بنیاد ملی پویانمایی را افتتاح کردیم. کارهای توسعه‌ای با مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مساعدت رییس‌جمهور حل شده است. اعضای پیشنهاد برای هیات امنای بنیاد ملی پونمایی را معرفی کردیم و به زودی اعضای هیات مدیره و مدیرعامل آن تعیین می‌شوند. اسماعیلی از دنبال کردن شهر جهانی صنایع خلاقیت فرهنگی سخن گفت و افزود: ایجاد مجموعه‌های شهرک‌های تولید صنایع خلاق فرهنگی را در شهرهای اصفهان، کیش، تهران، مشهد، پرند و تبریز که تاثیر بسزایی در جهش اقتصاد فرهنگ‌بنیاد دارند، دنبال می‌کنیم. آثار خوب آن به زودی برای همه قابل مشاهده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به طرح بازسازی تئاتر شهر، گفت: این پروژه از ابتدای دی ۱۴۰۲ آغاز شده است و حداکثر تا سال آینده حریم تئاتر شهر با ایجاد فضاهای جدید نمایشی خارج از محدوده در اختیار اهالی تئاتر قرار می‌گیرد. ساماندهی دست‌فروش‌ها در این منطقه نیز توسط شهرداری در جریان است. سند هنر نمایشی و تئاتر از قبل از عید نوروز در شورای هنر مطرح شده و ان‌شاءالله به زودی تصویب می‌شود. در بازدید از اداره تئاتر شهر تهران با مخروبه شدن این اداره روبرو بودیم که ان‌شاءالله ۸ پلاتوی جدید تا پایان سالجاری در این اداره در اختیار اهالی تئاتر قرار می‌گیرد.

اسماعیلی از راه‌اندازی موزه تئاتر و همچنین اختصاص بودجه ویژه در قالب قانون برنامه هفتم برای بخش موسیقی خبر داد.

کد خبر 845216 منبع: ایسنا برچسب‌ها كنسرت موسيقى خبر مهم موسیقی - چهره - ساز - آلبوم - اجرا

دیگر خبرها

  • تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها
  • برگزاری ویژه برنامه گرامی‌داشت سالگرد شهادت سید محمد حجازی درسردشت 
  • بلیط کنسرت ارزان می‌شود
  • سردار سلیمانی:‌ حمله به اسرائیل فقط با ذره‌ای از قدرتمان بود
  • اسرائیل یک رژیم جعلی و منفور است
  • ارتقای سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور به یک متر مربع تا پایان برنامه هفتم
  • بلیط کنسرت‌ ارزان می‌شود
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور در برنامه هفتم یک متر مربع تعیین شده است
  • تجدید میثاق ارتشیان کرمان با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
  • برگزاری سومین سالگرد شهادت سردار سید محمد حجازی در خرمشهر + تصاویر