Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین ، دکتر مردانی در گفت و گو با برنامه تهران کلینیک رادیو تهران با تشریح این نکته که با وجود تبدیل وضعیت تهران از قرمز به نارنجی بسیاری از مردم شرایط را عادی تلقی می‌کنند، گفت: در هر جامعه‌ای درصدی از مردم همکاری لازم با دستگاه‌های مربوطه ندارند. در کشور فرانسه درصدی از مردم دور هم جمع می‌شوند و ماسک‌ها را آتش می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کشور آمریکا هم بعضا شرایط به همین منوال پیش می‌رود. خوشبختانه در کشور ما این درصد رو به کاهش است و بعضی از مردم به علت عدم آگاهی همکاری لازم با با دستگاه‌های مربوطه ندارند اما این درصد قابل توجه نبوده و قابل بررسی است. همین مساله اهمیت نقش اصحاب رسانه و صدا و سیما را که رسانه رسمی کشور است، بیش از پیش پررنگ می‌کند.

وی در خصوص عامل اصلی شیوع ویروس که پیش‌تر مدارس و آموزشگاه‌ها عنوان کرده بود نیز بیان کرد: همیشه در اپیدمی بیماری‌ها، نخستین مکان‌هایی که باید تعطیل شوند، مدارس و مراکز آموزشی هستند و آخرین مکان برای بازگشایی هم همین مراکز هستند چون عامل اصلی انتقال زنجیره ابتلای ویروس هستند. دانشگاه‌ها با وجود داشتن خوابگاه از بارزترین مکان‌هایی هستند که به راحتی ویروس می‌تواند در آن‌ها منتقل شود. نکته حائز اهمیت این است که تا زمانی هم که نتوان شیوع ویروس را کنترل کرد نمی‌توان نسبت به بازگشایی مراکز آموزشی اقدام کرد. کشور کانادا با برگزاری کلاس‌های مدارس و دانشگاه تا حدی توانسته موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس را کاهش دهد.

دکتر مردانی ضمن ابراز امیدواری نسبت به کشف واکسن ویروس کرونا گفت: در حال حاضر 150 شرکت بزرگ دنیا برای کشف واکسن در حال فعالیت هستند. بسیاری از کشورها هم برای خرید حاضر هستند هزینه‌ها را پرداخت کنند و متقاضی خرید واکسن هستند اما عرضه و تقاضا در حالت تعادل نیست.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: خوشبختانه واکسن‌ها در حال ارزیابی هستند که ارزیابی‌ها هم نشان می‌دهد که بعضی واکسن‌ها 95-90 درصد ایمنی ایجاد می‌کند که همین میزان بارقه‌های امیدی است برای اینکه به زودی واکسن کرونا کشف و در اختیار همه قرار خواهد گرفت. تا آن زمان لازم است مردم کماکان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و از اجرای آن‌ها غافل نشوند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کرونا کووید ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۱۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت «قرمز» هوا در اهواز

آفتاب‌‌نیوز :

شهریار عسکری اظهار کرد: بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ساعت ۱۱ امروز (۳ اردیبهشت‌ماه) شاخص کیفیت هوا بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه نیوساید اهواز ۱۵۲ میکروگرم بر مترمکعب بوده بنابراین هوای این شهر در وضعیت «ناسالم» و «قرمز» بوده است.

وی افزود: همچنین در این مدت هوای سوسنگرد، ماهشهر، هندیجان و خرمشهر در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» و «نارنجی» بوده است.

عسکری گفت: طبق شاخص میکرون ۲.۵ اندیمشک، مسجدسلیمان و شادگان در وضعیت «قابل قبول» بوده و هوای هیچکدام از شهرهای خوزستان در وضعیت «پاک» نبوده است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز
  • تاکید کرملین بر عدم تغییر روند درگیری نظامی در اوکراین
  • وضعیت «قرمز» هوا در اهواز
  • آقای رئیسی! قرار نبود مشکل بورس و دلار یک هفته ای حل شود؟/مقاومت در برابر تغییر وزرای اقتصادی دولت به قیمت بدترشدن معیشت مردم
  • وضعیت قرمز بازار گوشت
  • زمان تغییر آغاز شده است / تحلیل «المیادین» از وضعیت ایران در منطقه پس از عملیات «وعده صادق»
  • دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند
  • آخرین وضعیت تردد کامیون ها در گمرک مرزی آستارا | تردد به حالت عادی برگشت