Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@19:47:46 GMT

برگزاری هفتمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری در یزد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۱۲۲۵۶

برگزاری هفتمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام حسین زارع زاده، با اشاره به فراخوان هفتمین «جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری» ۲۹ مهر ماه همزمان با دهه وقف با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان اوقاف و جمعی از اصحاب وقف برگزار شد، اظهار کرد: شروع ارسال آثار از ابتدای آبان ۱۳۹۹ بود و پایان مهلت ارسال آثار نیز تا پایان فروردین سال آینده است؛ داوری و اعلام نتیجه نیز خرداد سال ۱۴۰۰ انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این جشنواره در هشت بخش خوشنویسی، هنرهای تجسمی، متون ادبی، چندرسانه‌ای، عکس، آثار پژوهشی، خبر و رسانه و فضای مجازی برگزار خواهد شد؛ همچنین دبیرخانه تخصصی هر بخش از این جشنواره با حضور متخصصان مرتبط با رشته های جشنواره در یک اداره کل تشکیل شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد، گفت: دبیرخانه مرکزی جشنواره در اداره ترویج وقف سازمان اوقاف و امور خیریه و دبیرخانه بخش خوشنویسی در قزوین، دبیرخانه بخش هنرهای تجسمی در کردستان، دبیرخانه بخش متون ادبی در هرمزگان، دبیرخانه بخش چندرسانه‌ای در همدان، دبیرخانه بخش عکس در کرمان، دبیرخانه بخش پژوهش در اصفهان، دبیرخانه بخش خبر و رسانه در خراسان جنوبی و دبیرخانه بخش فضای مجازی در تهران تشکیل شده است.

حجت الاسلام زارع‌زاده تصریح کرد: ترویج و گسترش فرهنگ وقف در عرصه‌های مختلف، ترویج فرهنگ وقف در بین اقشار جامعه، جریان‌سازی و احیای موضوع وقف در سطح جامعه، ارتقای سطح کمی و کیفی آثار فرهنگی و هنری و رسانه‌ای در حوزه وقف و همچنین حمایت از پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری و رسانه‌ای وقف را از اهداف برگزاری هفتمین «جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری» برشمرد.

وی با اشاره به این‌که به برگزیدگان هر رشته جوایز نفیسی اهداء خواهد شد، گفت: علاوه بر اهدای جوایز، تمامی آثاری که به بخش نهایی مسابقه راه می‌یابند، گواهی شرکت در جشنواره را دریافت می‌کنند و نمایشگاه‌هایی از آثار برتر جشنواره نیز برگزار خواهد شد.

این جشنواره با هدف حمایت از هنرمندان، فرهیختگان و پژوهشگران مستعد کشور و گسترش فرهنگ وقف و معرفی ثمرات گرانبهای آن و همچنین تولید آثار فاخر در این خصوص، سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اقدام به برگزاری هفتمین «جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری» کرده است.

انتهای پیام/ر

منبع: فارس

کلیدواژه: یزد جشنواره وقف فضای مجازی وقف چشمه همیشه جاری اوقاف و امور خیریه دبیرخانه بخش رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۲۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور کشور‌های اسلامی در جشنواره مد و لباس مداومت

پوریا جلالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در نشست صمیمی با هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر و رسانه که به همت دستیار مردمی‌سازی فرمانداری کنگاور در این شهرستان برگزار شد، گفت : نگاه ما به شهرستان‌ها یک نگاه ویژه است و با توجه به ظرفیت‌های موجود در کنگاور تلاش می‌کنیم که جشنواره‌هایی را به میزبانی این شهرستان برگزار کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه اداره ارشاد پدر معنوی اهالی فرهنگ و هنر و رسانه است، خاطرنشان کرد: ما از آثاری که با ارزش‌ها و فرهنگ جامعه منافات نداشته باشد حمایت می‌کنیم. 

جلالی در ادامه با بیان اینکه کرمانشاه می‌تواند میزبان بزرگترین رخداد‌های بین‌المللی باشد، اذعان داشت: در تلاش هستیم با ایجاد هماهنگی‌های لازم دهه فرهنگ کرمانشاه را در اروپا به میزبانی ایتالیا یا فرانسه برگزار کنیم و در همین راستا همه شهرستان‌های استان نیز حضوری موثر خواهند داشت و آثاری که به مفاهیم مقاومت و اربعین حسینی (ع) اشاره داشته باشند، در این جشنواره بین‌المللی ارائه و آثار برتر تجاری و به صورت انبوه تولید می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • حضور کشور‌های اسلامی در جشنواره مد و لباس مداومت
  • برگزاری نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران»
  • برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خرداد
  • داوران جشنواره ملی طنز و رسانه ( طنز پهلو) معرفی شدند
  • مشهد؛ هفتمین ایستگاه جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد
  • دوازدهمین دور جشنواره ملی گل ارغوان در پروان
  • اختتامیه هفتمین جشنواره مدرسه عشق در رشت
  • بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان برگزار می‌شود
  • داوران جشنواره طنزپهلو معرفی شدند
  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد