Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا زالی با بیان اینکه رتبه ایران در کارهای داوطلبانه نامناسب است از آخرین وضعیت شیوع کرونا در تهران خبر داد.

به گزارش برنا؛ علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در نشستی به مناسبت روز داوطلب گفت:  درس های تلخی در عرصه کرونا داریم و به نظر می رسد باید بازآفرینی مجدد در عرصه انسانی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از این نیاز به همدلی و همگرایی داریم.

او افزود: امروز شاهد همگرایی و رسیدن به نقطه مشترک عاطفی میان مردم هستیم. کرونا بیماری سختی است و  تنها ابعاد جسمی ندارد بلکه اقتصادی، اجتماعی و... هم دارد.

زالی با اشاره به برخی مطالعات تصریح کرد: متاسفانه با حجم بزرگی از اضطراب ها و افسردگی در خصوص شیوع بیماری کرونا در میان شهروندان تهرانی مواجه شدیم.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در خصوص برخی آسیب های ایجاد شده از سوی بیماری کرونا گفت: سوگواری های به هم ریخته، به هم ریختن روابط اجتماعی ، اختلال در امنیت شغلی، در خطر قرار گرفتن شغل های فصلی، خطر آسیب اقتصادی مضاعف برای گروههای فرودست و ... از موارد و ابعاد دیگر کرونا است.

به گفته او مردم نیاز به کمک در این عرصه دارند و کارهای داوطلبانه اهمیت زیادی دارد و امسال روز داوطلب تفاوت زیادی با سال های پیشین دارد.

زالی ادامه داد:  شعار امسال با اشاره به روزهای کرونا "ما می توانیم" است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه باید مردم برای امید آفرینی ترغیب شوند، افزود: علی رغم همه کارهای خوبی که در کشور انجام می شود جایگاه بین المللی ممتازی در خصوص داوطلبانه نداریم و ایران رتبه 70 را دارد. کشورهای هند، آمریکا و اندونزی و نیجریه در اولین ها هستند.  جایگاه ایران در کمک های انسان دوستانه 32 است و در این زمینه موقعیت بهتری داریم.

زالی گفت: کارهای داوطلبانه در کشور ما به صورت تکانه های احساسی است و سازماندهی شده نیست. مردم در سیل و زلزله حرکت خوبی انجام می دهند که پایدار نیست.

او ادامه داد: استمرار کارهای داوطلبانه و تقسیم بندی بر اساس نیاز های مردم و استمرار خدمات داوطلبانه جز نیازها است. گسترش و فرهنگ داوطلبانه باید ترویج پیدا کند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به آسیب شناسی سوم گفت: در کارهای داوطلبانه همپوشانی وجود دارد که خوب نیست.

زالی در پایان با اشاره به آمار کرونا درپایتخت گفت: حدود135 بیمار در تهران در بخش مراقبت ویژه هستند و بستری های استان تهران در مجموع حدود 1500 بیمار است. در حال حاضر 500 بیمار جدید در تهران داریم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زالی کرونا فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران کارهای داوطلبانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۴۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره شهر رمضان برای برنامه‌های دیگر پایتخت الگو است

پرویز سروری نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره جزئیات جشنواره شهر رمضان و اهدافی که در این جشنواره دنبال می‌شد گفت: مشخص است که ما برای تامین نیاز‌های مختلفی که مردم و شهروندان در شهر نیاز دارند، باید تامین امکانات و زمینه‌هایی را انجام دهیم تا بتوانند پاسخ نیازهایشان را دریافت کنند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: ماه مبارک رمضان شاید بزرگترین تاریخ مذهبی ما باشد و الحمدالله شاهد این هستیم که بعد از انقلاب اسلامی نگاه بسیار خوبی به این موضوع شده و تلاش شده پاسخ خوبی به سلایق مختلف مردم داده شود.

سروری در پاسخ به این سوال که آیا جشنواره شهر رمضان از جذابیت ویژه‌ای برخوردار بود گفت: در بوستان لاله و جشنواره شهر رمضان مشاهده کردیم که خلاقیت، نوآوری و تنوع بسیار بالایی وجود داشت و تلاش شده ضمن فضا‌های متنوعی که نیاز‌های مختلف شهروندان را دنبال می‌کند، به جنبه‌های مذهبی توجه ویژه‌ی شود و معنویت، نشاط و شادی کنار یکدیگر جمع شود.

وی با بیان اینکه در جشنواره شهر رمضان معنویت، نشاط و شادی در کنار هم جمع شده و شاهد استقبال خوب مردم از این جشنواره بودیم گفت: شهروندان در ماه مبارک رمضان استقبال خوبی از این برنامه داشتند و فکر می‌کنم این برنامه الگوی مناسبی باشد تا چنین برنامه‌هایی را برای همه مناطق تهران و محلات اجرایی کنیم تا مردم به همراه خانوادهایشان در این برنامه‌ها شرکت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • هشدار موسسه استاندارد در خصوص فروش طلای کم عیار | با این روش از مصنوعات طلا استعلام بگیرید
  • فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود
  • رویداد ویژه ایمنی و حمل و نقل در پایتخت
  • جشنواره شهر رمضان برای برنامه‌های دیگر پایتخت الگو است
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت 
  • یکی از بزرگترین خیابان‌ های پایتخت پاکستان به نام «ایران» مزین شد
  • یکی از بزرگ‌ترین خیابان‌های پایتخت پاکستان به نام «ایران» نام‌گذاری شد