Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سعید نمکی گفت: بحث کرونا و مدیریت کرونا، بحث وزارت بهداشت نیست و توفیق و عدم توفیق هم در مدیریت کرونا به حساب وزارت بهداشت ثبت نخواهد شد. بحث مدیریت کرونا در شرایط تحریم، عزت جمهوری اسلامی است و خدایی نکرده هرگونه لغزش و یا عدم توفیق هم، عدم توفیق جمهوری مظلوم اسلامی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من همواره از این منظر به بحث مدیریت کرونا نگاه کردم.

وی افزود: من از نخستین روزها به بحث کووید-۱۹ در دنیا که اواخر دسامبر و دی ماه سال قبل بود، تمام تپش و ضربان‌های قلبم با فراز و فرودهای این بیماری تنظیم شده بود. روزهای اول با اینکه ما از قبل خودمان را آماده کرده بودیم، این جریان ما را غافلگیر کرده بود. ما به گونه‌ای خودمان را آماده کردیم که فرض کردیم، این نسیم یک طوفان است. برخلاف اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها که فکر کردند این بیماری یک نسیم است، ما آن را به عنوان یک طوفان غیرقابل کنترل تلقی کردیم که این را هم از تجربه دفاع مقدس یاد گرفته و در برابر هجمه این ویروس سنگرآرایی کردیم.

جدیدترین خبرها و رویدادها را در اینستاگرام همشهری آنلاین بخوانید (کلیک کنید)

نمکی ادامه داد: طوفانی که این بیماری در اوج تحریم برای جمهوری اسلامی ایران برپا کرد، قبل از اینکه اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها گرفتارش شوند، فکر کردند که یکی از مواردی که در اوج تحریم، جمهوری اسلامی ایران را در گرفتاری‌های متعدد زمین خواهد زد، کروناست و تمام محاسبات‌شان هم درست بود. زیرا ما ۱.۶ تخت به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت داریم، اما به عنوان مثال فرانسه هفت تخت به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت دارد. ما یک میلیارد یورویی که مقام معظم رهبری فرمودند، حداکثر ۳۰ درصدش را تا انتهای شهریور دریافت کردیم، در حالی که انگلیسیها ۲۲ میلیارد پوند در عرض چهار ماه خرج کردند و آمریکایی‌ها ۱۱۱ میلیارد دلار فقط در چهار ماه در سلامت خرج کردند. اما به لطف خدا و همت همه در کشور، وفاقی در کشور شکل گرفت که فقط در دفاع مقدس دیده‌ایم. البته در دفاع مقدس می‌دانستیم که دشمن از کجا می‌آید و مسیرها مشخص بود، اما در کرونا نمی‌دانستیم فردی که کنارمان نشسته است، می‌توانند بمب ویروس باشد.

وی افزود: روزهای اول می‌دیدم که این بمب ویروسی در گوشه‌های این سرزمین منفجر می‌شود و گرفتار عرصه‌ای گسترده هستیم که از قم به اراک، از اراک به کاشان و سپس به گیلان و ... می‌رود. از طرفی ما مملکتی با گستره چندین کشور اروپایی و با تنوع اقلیمی و فرهنگ بسیار بالا داریم. مدیریت این اقلیم پراکنده بسیار دشوار است.

وزیر بهداشت گفت: در چنین شرایطی خدا تفضل فرمود و بندگان پاکیزه‌اش را مامور کرد که به وزیر بهداشت زنگ بزنند و بگویند که در این شرایط تنها نیستی و این دل من را تسلی می‌داد. اینکه خداوند یک بنده‌ای را قابل بداند که روزهای سخت مملکش را به او بسپارد و دستش را هم بگیرد، یک موهبتی است. بنابراین بحث مدیریت کرونا مدیریت وزارت بهداشت نیست، بلکه بحث مدیریت نظام جمهوری اسلامی است و با این اقدام به بیرون از مرزها سیگنالی دهیم که درست است که با دست بسته در این اقیانوس تحریم رها شدیم، اما خوب شنا کردیم، امتیاز آوردیم، از شما جلو بودیم. همین اکنون هم پنج به یک از آمریکایی‌ها جلو هستیم.

وی ادامه داد: البته من همیشه غصه می‌خورم که حتی یک شهروند در هرکجای دنیا دچار بیماری و مرگ شود؛ حتی در سرزمین‌هایی که رهبرانشان ظالمانه‌ترین شیوه‌ها را بر ما تحمیل می‌کنند و ما را در بدترین شرایط می‌گذارند که همیشه می‌گویم بعد از آنچه بر امام حسین (ع) در کربلا روا داشتند، بر هیچ امتی چنین ظلمی را که امروز به ما می‌کنند، روا نداشتند. در روزهای اول ماسک و لباس را به فلان فرودگاه می‌آوردیم. دل خوش که شب می‌رسد، اما ساعت دو بامداد به من خبر می‌دادند که آمریکایی‌ها اجازه ندادند.

وزیر بهداشت گفت: واکسن آنفلوآنزا را یک ماه و نیم قبل از فرانسه به فرودگاه اسپانیا آوردیم که برای گروه‌های آسیب‌پذیر وارد کنیم، اما آمریکایی‌ها اجازه ندادند. حال آمارهایی که پیش بینی کرده بودند در همه جا درست از آب درآمد به جز جمهوری اسلامی؛ این لطف و مرحمت خداوند است.

نمکی همچنین اظهار کرد: خدا شاهد است که آمدنم به این عرصه فقط فی سبیل الله بود و خیلی تلاش کردم که وارد این عرصه نشوم، اما گفتم خدایا اگر تو مقدر کردی که من گرهی را باز کنم، من تسلیم توام.

وی افزود: به هر حال امروز در نقطه‌ای قرار داریم که یکی از نقاط بسیار حساس تاریخ این مملکت است. اپیدمی کرونا و امواجی مانند آن، هر ۱۵۰ سال یکبار جهان را تهدید می‌کند. امروز در برشی از تاریخ این مملکت هستیم که نسل‌ها برای این قضاوت خواهند کرد. در زمینه واکسن ممکن است که اعتقاد نداشته باشم که واکسن شفای عاجل این بیماری است و ممکن است بگویم رمدسیویر یا فاوی‌پیراویر شفای عاجل بیمار کرونایی نیست، اما با خدا عهد کردم که اجازه ندهم که مردم این سرزمین احساس کنند که امریکایی داشت، اما من نداشتم و فرزندان آینده این نظام روزی نگویند که پدران و مادران ما از بین رفتند، به دلیل اینکه فلان دارو نبود.

وزیر بهداشت ادامه داد: ما در این مملکت دو ماهه رمدسیویر و فاویپیراویر را ساختیم. در عرض ۵۶ روز ونتیلاتور و ماسک را به اندازه‌ای تولید کردیم که می‌توانستیم صادر کنیم. اجازه نداده و نمی‌دهیم که این غرور ملی آسیب ببیند و خواهید دید که در زمینه واکسن هم کاری کارستان خواهیم کرد. اکنون دنیا قبول کرده است که ما یکی از پیشتازان عرصه واکسن‌سازی دنیا هستیم.

نمکی گفت: اعتقاد دارم که این وفاق، این برادری و خواهری هم یک موهبت الهی است. اینکه در این برش از تاریخ خداوند چنین تفاهمی را بین مسئولان ایجاد می‌کند، الهی است و خداوند آن را در دل‌ها قرار داده است. معتقدم وارد صحنه بسیار زیبایی از همکاری بین‌بخشی شده‌ایم. آماری که امروز می‌بینید کاهش یافته است، هنوز دستاورد این وفاق نیست، بلکه دستاوردهای فعالیت‌هایی است که از قبل شروع شده است. ما قدمی برنداشتیم که نتوانیم از آن دفاع کنیم، مگر در جاهایی که پشت‌مان خالی شده یا در جایی که کسی با فرمول ما عمل نکرده است. مگر جاهایی که توجه ویژه به آنچه که عامل خطر اعلام کردیم، نشده است. در اینجا قدمی غیرعالمانه برداشته نشده است. ممکن است جایی می‌خواستیم قدم عالمانه برداریم که خطا هم کرده‌ایم که خطا جزئی از شیوه‌های بشری است، اما مهم این است که مبنای این خطا غیرعالمانه نباشد. ما قدمی را غیرعالمانه برنداشتیم.

وی با بیان اینکه امروز در نقطه خوبی از تاریخ قرار داریم، گفت: من روزهای آینده را به شدت روشن‌تر از امروز می‌بینم و تردید ندارم که برگ‌های برنده قابل توجهی برای دنیا داریم که رو خواهیم کرد و این جسارت به دلیل اعتمادی ست که به لطف الهی دارم.

کد خبر 570385 برچسب‌ها كروناويروس وزارت بهداشت و درمان سعید نمکی كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس وزارت بهداشت و درمان سعید نمکی كرونا در ايران جمهوری اسلامی وزارت بهداشت مدیریت کرونا آمریکایی ها وزیر بهداشت بحث مدیریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۵۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله فاضل لنکرانی: نباید اجازه دهیم از بسیج یک وجهه ترسناک برای مردم درست کنند/ مسئولان و مدیران نظام اسلامی باید در طهارت نفس و در پاک‌دستی برای بقیه الگو باشند/ مراقبت از پاک‌دستی فقط با نظارت فیزیکی بسیج ادارات حاصل نمی‌شود؛ کارهای فرهنگی لازم است

به گزارش جماران؛ در آستانه سالروز ولادت با سعادت امام حسن مجتبی علیه السلام، سردار هاشمی فرمانده و جمعی از مسئولین بسیج ادارات قم در مرکز فقهی ائمه اطهار علهیم السلام با آیت الله فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و گفتگو کردند.

متن سخنان  آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی  در دیدار فرمانده و جمعی از مسئولین بسیج ادارات قم در پی می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

 از خدای تبارک و تعالی استدعا می‌کنم در این ماه رحمت و برکت، توفیق بندگی خودش را در همه ما بیشتر کند و در این ضیافت الهی به احسن وجه ما را مورد کرامت و عنایت خاص خود قرار بدهد تا بتوانیم لیالی قدررا به احسن وجه درک کنیم.

ولادت امام مجتبی (ع) و همچنین سال نو را تبریک عرض می‌کنم ان شاء الله سال بسیار خوبی همراه با رعایت دستورات دینی، توفیق در عمل و تحکیم پایه‌های انقلاب و استمرار دین در جامعه داشته باشیم.

بسیج در حدّ کلان یکی از مهم‌ترین نهاد‌های برخاسته از انقلاب است که مورد عنایت ویژه امام رضوان الله تعالی علیه بود و در صحنه‌های بسیار مهم با حضور قوی و پرشور خود انقلاب را حفظ، تقویت و تحکیم کرده است. به این نکاتی که اشاره فرمودید باید هر چه قوی‌تر عمل شود، پاک دستی مسئولین کشور، مدیران ادارات و کارمندان، مطلبی است که اسلام خیلی بر آن تکیه دارد، امام خمینی رضوان الله علیه و رهبری معظم نیز خیلی به آن تاکید و عنایت داشته و دارند، ولی متأسفانه آن‌طور که باید و شاید در این چند دهه مورد توجه قرار نگرفته، امیدواریم در این سال بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

 

 

مسئولان و مدیران نظام اسلامی می‌بایست در طهارت نفس و در پاک‌دستی برای بقیه الگو باشند، همان‌طوری که خود رهبری و برخی دیگر از مسئولان در پاک‌دستی الگو هستند. مراقبت از پاک‌دستی هم فقط با نظارت فیزیکی بسیج ادارات حاصل نمی‌شود. قبل از نظارت فیزیکی، کارهای فرهنگی لازم است. می‌بایست برای مدیران و کارمندان لااقل در هر ماه جلسات اخلاقی و تهذیبی بگذارید تا اعتقاداتشان قوی‌تر بشود. چرا یک فرد پاک‌دست نیست؟ برای اینکه یا خدا را قبول ندارد یا خدا را فراموش می‌کند، یا قیامت را قبول ندارد یا آن را فراموش می‌کند! چرا اینقدر در روایات تصریح شده که «اکثروا ذکر الموت»، یاد مرگ را در دل خود زیاد کنید، برای اینکه انسان با یاد مرگ یک تحوّل روحی پیدا می‌کند.

 

 

نکته دوم حضور در میان مردم و خدمت به مردم است، این کار که در مصلای نماز جمعه قبل از نماز جمعه یا روزهای دیگر، مدیری بنشیند و پاسخ‌گوی مردم باشد، یکی از آرزوهای همه ما بوده، مدیر باید در دسترس مردم باشد، درد مردم را بشنود و از درد جامعه و مشکلات مردم آگاه باشد. به اداره خودش و ارتباط با کارمندانش توجه داشته باشد. بحمدلله  هر چه زمان پیش می‌رود آن تعابیری که امام رضوان الله تعالی علیه در مورد بسیج داشتند بیشتر نمود پیدا می‌کند که می‌فرمودند بسیج یک شجره طیبه است، یک زمانی ما بسیج را فقط در دفاع مقدس و جنگ و جهاد خلاصه می‌کردیم، اما نه! بسیج  شجره طیبه‌ای است که واقعاً در همه زوایای نظام اسلامی باید حضور ارزشی مهم داشته باشد. نباید اجازه دهیم از بسیج یک وجهه ترسناک برای مردم درست کنند، بسیج باید یک چهره خدوم آماده ایثار نزد مردم داشته باشد همان‌طور که در مواقع بحران چنین بوده است. لازم است به تعابیری که امام فرموده بیشتر دقت بشود، الحمدلله اینها شکل گرفته و در حال توسعه است. من به سهم خودم از زحمات همه بسیجیان عزیز تشکر نموده ودعا می‌کنم خدا به شما و همه ما توفیق دهد که بتوانیم در راه حفظ انقلاب قدم‌های مؤثر برداریم.

دیگر خبرها

  • آمریکا مدیریت جنگ علیه غزه را در دست دارد
  • سناتور آمریکایی ضد ایران درگذشت/ جو لیبرمن چه می گفت؟
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • مک‌کال:بایدن برای آزادی زندانیان از افغانستان کاری نکرده است
  • برلین: درباره حمله تروریستی به مسکو هیچ اطلاعاتی نداشتیم
  • راه اندازی سردخانه نگهداری واکسن در مرکز بهداشت غرب اهواز
  • ۵۵ درصد آمریکایی‌ها مخالف جنگ رژیم اسرائیل هستند
  • تل‌آویو حامیان آمریکایی‌ را هم از دست داد
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: نباید اجازه دهیم از بسیج یک وجهه ترسناک برای مردم درست کنند/ مسئولان و مدیران نظام اسلامی باید در طهارت نفس و در پاک‌دستی برای بقیه الگو باشند/ مراقبت از پاک‌دستی فقط با نظارت فیزیکی بسیج ادارات حاصل نمی‌شود؛ کارهای فرهنگی لازم است
  • پیش‌بینی سردار نقدی از روز آویزان کردن نظامیان آمریکایی از تیرهای برق | این عالم صاحب دارد