Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، شاخص کل بورس در نخستین روز هفته (شنبه 15 آذرماه) در ابتدای معاملات با عرضه نمادهای پالایشی و شستا همراه شد که باعث ریزش شاخص کل  سهام شد و  6000 واحد را از دست داد و در سطح یک میلیون و 464 هزار واحد قرار گرفت. در ادامه با افزایش تقاضا وزنه بازار به سمت تعادل حرکت کرد و وارد روند صعودی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تغییر مسیر شاخص پس از بازپس گیری افت صورت گرفته در نهایت با رشد 19 هزار و 730 واحدی همراه شد. این رشد که معادل 1.34 درصد است شاخص کل بورس را تا ارتفاع یک میلیون و 490 هزار و 710 واحد بالا برد.

فارس، کگل، کچاد، خودرو، رمپنا، حکشتی، وامید  نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت  را روی بورس گذاشتند و نمادهای شستا، خودرو، وتجارت، شپنا، شتران، فولاد و سیتا نمادهای پرتراکنش امروز بازار بودند.

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

 همزمان با رشد شاخص کل بورس تهران ارزش سهام عدالت نیز امروز افزایشی بود. قیمت پورتفوی بورسی سهام عدالت 532 هزار تومانی امروز 107 هزار و 258 تومان معادل 0.9 درصد افزایش یافت و به 11 میلیون و 572 هزار و 845 تومان رسید. 

بر این اساس، ارزش 60 درصد از سهام عدالت آزاد شده به  6 میلیون و 943 هزار و 707 تومان رسید.

 

 

ارزش دارایکم چقدر شد؟

قیمت پایانی هر واحد از دارایکم با  افت 1.78 درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته 19 هزار و 751 تومان معامله شد تا ارزش 200 واحد از اولین ETF دولتی به 3 میلیون و 950 هزار و 200 تومان کاهش پیدا کند. البته در معاملات روز جاری آخرین قیمت معامله شده برای هر واحد از دارایکم با کاهش 1.79 درصدی نسبت به روز معاملاتی قبل 19 هزار و 750 تومان معامله شد. 

 

 

ارزش پالایش یکم چقدر است؟

قیمت پایانی هر واحد از پالایش یکم با افت 0.17 درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته 10 هزار و 599 تومان معامله شد تا ارزش 500 واحد از دومین ETF دولتی به 5 میلیون 299 هزار و 500 تومان کاهش پیدا کند. البته در معاملات روز جاری آخرین قیمت معامله شده برای هر واحد از پالایش یکم با افزایش 0.25 درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته 10 هزار و 644 تومان معامله شد.

  منبع: نبض بورس (https://nabzebourse.com/)

منبع: تابناک

کلیدواژه: محسن فخری زاده طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها مصباح یزدی لایحه بودجه 1400 سهام عدالت دارایکم شاخص کل بورس پالایشی یکم محسن فخری زاده طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها مصباح یزدی لایحه بودجه 1400 سهام عدالت شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۵۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس/تغییر دامنه نوسان اقدامی موثر بود؟

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با اعلام کاهش دامنه نوسان به یک درصد برای سهام و دو درصد برای صندوق‌ها قبل از شروع بازار، بازار تحت تاثیر خبر‌های سیاسی - نظامی با صف فروش حداکثری شروع کرد اما محدود کردن دامنه نوسان باعث شد ریزش قیمتی احساس نشد.

 این کارشناس بازار سرمایه گفت: دلار بازگشایی بالایی را تجربه کرد، اما در پی تنش زدایی به سمت پایین حرکت کرد و صندوق‌های طلا با ریزش و حتی صف فروش همراه شدند. به نظر می‌رسد ارزندگی بورس در کنار اظهارات مناسب مقامات دو کشور با بهبود فضای سیاسی-نظامی تابلوی سهام به روند عادی و متعادل برگرداند و با رشد مناسب دلار نیمایی بازار به روند صعودی تغییر جهت دهد.

او افزود: ارزش کل معاملات امروز بازار ۱۳۳۴۲ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۱۸۸۹ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم بوده است. یکی از کمترین ارزش معاملات چند سال اخیر ثبت شد.

وفایی می‌گوید: تعداد نماد‌های مثبت امروز ۴۸ و تعداد نماد‌های منفی ۷۳۴ نماد بود همچنین خالص سفارشات با خروج ۷۶۹ میلیارد تومانی پول از بازار سرمایه همراه بود و در نهایت شاخص کل با کاهش ۱۱۱۹۳ واحدی به سطح ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • شاخص بورس سطح دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد را پس گرفت
  • شاخص بورس با ۱۰ هزار و ۱۴۰ واحد رشد کرد
  • رشد ۱۰ هزار واحدی شاخص بورس
  • افزایش بیش از ۱۰ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • کاهش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس/تغییر دامنه نوسان اقدامی موثر بود؟
  • افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در دومین روز هفته
  • افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ریزش ۵۴ هزار واحدی شاخص بورس!
  • افت ۵۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • ریزش شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۰۷ هزار واحد