Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه «افغانستان تایمز» اعلام کرد که شهروندان این کشور از محکومیت رفتار نظامیان استرالیایی و آنچه که اقدامات غیرقانونی و کشتار غیرنظامیان در این کشور خوانده شده، استقبال می‌کند. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، این رسانه افغان افزود: سه شنبه گذشته نسخه استرالیایی روزنامه انگلیسی «گاردین» عکسی را منتشر کرد که نشان می‌داد یک سرباز از نیرو‌های ویژه استرالیا در حال نوشیدن مایعات با پای مصنوعی یک شهروند کشته شده افغانی است؛ انتشار این تصویر بار دیگر با نمایش اقدامات دیگر ارتش استرالیا در افغانستان با محکومیت‌ها و انتقادات شدیدی در سراسر جهان روبرو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رادیو بین‌المللی چین در این خصوص گزارش داد: درست در شرایطی که جنایات ارتش استرالیا در افغانستان پی در پی فاش و با انتقاد جامعه بین المللی روبرو می‌شود، مقامات استرالیا اخیرا چین را به دلیل استناد به کاریکاتور‌های طراحی شده با موضوع کشتار غیرنظامیان غیر مسلح افغان توسط نظامیان استرالیا در رسانه‌های اجتماعی مورد انتقاد قرار داده و این کاریکاتور‌ها را جعلی توصیف کرده اند که این نیز نوعی هوچیگری است.

اما گزارش افغانستان تایمز حاکی است که افکار عمومی این کشور بر این باور است که اقدامات استرالیا استاندارد‌های دوگانه در رابطه با موضوعات حقوق بشری را نمایان کرده است و کاری که استرالیا باید انجام دهد این نیست که توجهات به این کشتار را با حمله به چین منحرف سازد، بلکه باید صادقانه از مردم افغانستان عذر خواهی کند.

«ذبیح الله زمرایی» تحلیلگر سیاسی افغاستان در گفتگو با خبرنگاران گفت که چین در حمایت از مردم افغان صحبت می‌کند و خواستار مجازات سربازان استرالیایی به دلیل ارتکاب جنایات جنگی است.

«محمد دانشجو» دیگر تحلیلگر سیاسی افغانستان نیز به خبرنگاران گفت که کشتار غیرنظامیان یک جنایت جنگی است و تردیدی وجود ندارد که سربازان استرالیایی در افغانستان مرتکب جنایات جنگی شده اند.

وی افزود، درخواست دولت استرالیا برای معذرت خواهی چین مضحک است و کاری که استرالیا باید انجام دهد این است که صمیمانه از مردم افغانستان به دلیل جنایات جنگی سربازانش عذرخواهی کند.
براساس گزارش افغانستان تایمز، علاوه بر استرالیا جنایات جنگی سایر نظامیان ناتو که در افغانستان مستقر هستند نیز برملا شده است، اما تحقیقات مرتبط در این زمینه در اغلب موارد به دلیل مداخلات سیاسی بدون نتیجه رها شده و سربازان دخیل در این جنایات نیز نهایتا از مجازات معاف شده اند. بر همین اساس، مردم افغانستان هیچ انتظاری ندارند که درباره جنایات جنگی در استرالیا تحقیقاتی انجام شود.
این گزارش به نقل از «فاروه شاه» یکی از ساکنان کابل نوشت: جنایات جنگی ارتکابی توسط سربازان استرالیا قابل بخشش نیستند؛ چون این جنایات استاندارد‌های دوگانه دولت استرالیا در زمینه حقوق بشر را فاش کرده اند.

وی بر این باور است که در صورتی که هیچ گونه فشاری از سوی جامعه بین الملل وجود نداشته باشد، باور اینکه سربازان استرالیایی عامل جنایات در افغانستان حقیقتا مجازات می‌شوند، بسیار سخت است.

براساس این گزارش، چین مانند جامعه بین الملل اقدامات ارتش استرالیا در افغانستان را محکوم کرد، اما با این حال دولت استرالیا اخیرا به صراحت صفحه کاربری شخصی «جائو لی جیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در شبکه اجتماعی توئیتر را به انتشار تصاویر جعلی متهم کرده و حتی از توئیتر خواسته است همه اظهارات او را از توئیتر حذف کند که البته با مخالفت دست اندرکاران این شبکه اجتماعی بین المللی رو به رو شد.
این گزارش با اعلام اینکه درخواست افکار عمومی افغانستان در این زمینه کاملا روشن و واضح است، نوشت: تحلیلگران بر این باورندکه واکنش دولت استرالیا به افشای حقیقت اقدامات آن کشور در افغانستان تلاش برای منحرف کردن افکار عمومی افغانستان و در واقع جهانیان است تا از فشار عمومی بر خود بکاهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ارتش افغانستان نظامیان استرالیا در افغانستان ارتش استرالیا جنایت در افغانستان سربازان استرالیا ارتش استرالیا دولت استرالیا جنایات جنگی مردم افغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۵۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امن ترین خطوط هوایی جهان کدامند

وبسایت «ایرلاین ریتینگ» طی بیش از ۱۰ سال گذشته فهرست امن‌ترین خطوط هوایی جهان را منتشر کرده است. در این ارزیابی ۳۸۵ شرکت هواپیمایی مورد بررسی موشکافانه قرار گرفتند. ناطقان: گزارش سالانه امن‌ترین شرکت‌های هواپیمایی جهان در حالی منتشر شد که عنوان امن‌ترین شرکت هوایی به «ایر نیوزیلند» رسید.

به گزارش یورونیوز، حوادث روی داده برای هواپیما‌ها طی سال‌های گذشته معیار اصلی ارزیابی شرکت‌ها بوده است. این وبسایت همچنین گزارش بازرسی‌های دولت‌ها، گزارش نهاد‌های مسئول در امر هوانوردی و میانگین سن ناوگان مورد استفاده را بررسی کرده است.

پس از «ایر نیوزیلند» ایمن‌ترین

جایگاه سوم در فهرست ایمن‌ترین شرکت‌هایی هواپیمایی هم به شرکت استرالیایی «ویرجین استرالیا» رسیده است.

تفاوت‌ها بین ۲۵ شرکتی که در صدر فهرست ایمن‌ترین خطوط هوایی جهان قرار گرفته‌اند بسیار کم بوده است. شرکت «الاتحاد» در امارات عربی متحده پس از «ایر نیوزیلند»، «کانتاس» و «ویرجین استرالیا» به عنوان ایمن‌ترین شرکت هوایی معرفی شده است.

جایگاه پنجم در این فهرست نیز به «قطر ایرویز» رسیده است. حمل و نقل هوایی جهان «کانتاس»، بزرگترین شرکت هواپیمایی استرالیا است. این شرکت سال گذشته به عنوان ایمن‌ترین شرکت هوایی جهان معرفی شده بود.

دیگر خبرها

  • اجازه پایمال شدن حقوق زنان را نمی دهیم
  • افزایش نگرانی‌ از نیازهای ۲۵۰ هزار کودک اخراجی از پاکستان
  • پاکستان اخراج پناهجویان افغانستانی را متوقف کند
  • مشکلات اقتصادی فراروی اشتغال زنان در افغانستان
  • رونمایی عجیب طالبان از یک سلاح جنگی (+عکس)
  • اخراج ۲۷۷ نفر با آغاز مرحله دوم اخراج پناهجویان از پاکستان
  • توسعه اردوگاه پناهجویان اخراجی از پاکستان در گذرگاه «تورخم»
  • افغانستانی های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهیم شوند
  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند
  • امن ترین خطوط هوایی جهان کدامند