Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@05:21:05 GMT

افزایش ۲۶درصدی بودجه سازمان بهزیستی

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۱۶۶۰۸

افزایش ۲۶درصدی بودجه سازمان بهزیستی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمد شریعتمداری روز شنبه در آیین افتتاحیه نمایشگاه آثار هنری افراد دارای معلولیت در محل فرهنگستان جمهوری اسلامی افزود: اینکه همه  قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت  در یک سال بتواند به اجرا دربیاید با توجه به محدودیت هایی که کشور با آن مواجه است وجود ندارد و انتظار معقولی نیست اما در بودجه سال جاری فروش یک میلیون بشکه نفت چه به منابع خارجی و چه داخلی در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جامعه معلولان کشور یکی از مهم ترین بخش های در نظر گرفته شده برای این درآمد است.  
وی تاکید کرد: امیدواریم سهم معلولان از بخش اعتباری کشور به شکل قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کند. این بخش از بودجه صرف توسعه و توانمندسازی معلولان خواهد شد؛ در واقع یکی از مهم ترین بخش های بودجه معلولان است.  
وزیر کار گفت: امیدواریم باتوجه به رویکرد دولت در تنظیم بودجه سالیانه حق السهم معلولان کشور از منابع اعتباری به شکل قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کند تا در سال ۱۴۰۰ رشد خوبی نسبت به ۹۹ داشته باشیم.  
شریعتی خاطرنشان کرد: در سال های ۹۸ و ۹۹ به ترتیب ۱۱۰۰ و  ۱۳۰۰ میلیارد تومان بودجه برای اجرای قانون مربوط به افراد دارای معلولیت اختصاص یافته بود. امسال هم شاهد رشد این رقم خواهیم بود.  
وی تصریح کرد: بخشی از بودجه در آخرین لحظات اضافه شده است. بودجه خود سازمان هم تا ۲۶ درصد رشد داشته است. امیدواریم با همه محدودیت هایی که هست رویکرد دولت و مجلس در رابطه با بودجه معلولان روند رو به رشد و قابل ملاحظه ای داشته باشد.

شریعتی اضافه کرد: همه افراد معلولی که با اراده و خلاقیت خود افراد سالم را به چالش می کشند و توانایی های خود را در عرضه های گوناگون نشان می دهند، نشان داده اند که اگر در یک عضو دارای نقص و معلولیت باشند اما دارای فکر، اندیشه، حرکت، جسم و روح فعال و خلاقی هستند و می توانند جامعه را در یک سمت و سوی خاص رهبری کنند.  
وی ادامه داد: آنها نشان می دهند که داشتن توانایی در داشتن تمام اجزای بدن نیست و در واقع در خواستن و اراده نهفته شده است.  
وزیر کار گفت: هنر امکان ارزشمندی برای توانمند شدن در اختیار افراد قرار می دهد. هنردرمانی نیز به عنوان یک راه درمانی هم شناخته شده است.  
شریعتی افزود: از پزشکان درخواست می کنم در  زمینه هنردرمانی و آثار هنری افراد دارای معلولیت  با سازمان بهزیستی همکارهای لازم را داشته باشند تا بتوانیم از این هنر ارزشمند در جهت بهبود وضعیت مردم در جامعه استفاده بهتر و بیشتری کنیم.

نمایشگاه آثار هنری افراد دارای معلولیت در محل فرهنگستان جمهوری اسلامی از امروز به مدت یک هفته برپاست.

پربیننده ترین گیرندگان بسته حمایت معیشتی «یارانه جدید» می‌گیرند ۳میلیون خانواده فقیر ایرانی هیچ تراکنش بانکی ندارند/ مخالفت ضمنی شورای نگهبان با طرح تامین کالاهای اساسی با بودجه۱۴۰۰ از اشتغال کشور محافظت می‌کنیم/ مجلس نباید در اجرای بودجه دخالت کند متقاضیان وام یک میلیونی چگونه ثبت نام کنند؟ جزییات پرداخت وام قرض الحسنه یک میلیونی/ بانک‌ها با نصف کارکنان فعالیت دارند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بودجه معلولان محمد شریعتمداری وزیر تعاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی توانمندسازی بودجه 1400 لایحه بودجه ۱۴۰۰ سهام عدالت افراد دارای معلولیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۶۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی‌محلی ویژه معلولان در مهاباد

کریم محمدی رئیس اداره بهزیستی مهاباد گفت: جشنواره بازی‌های بومی‌محلی طرح سی بی آرمبتنی برجامعه ویژه معلولان روستاییان برگزار شد. 

وی افزود: افرادی که در این مرحله شهرستانی امتیاز کسب کنند به مرحله استانی و کشوری راه پیدا می‌کنند.

محمدی اضافه کرد: سازمان بهزیستی برای ارتقای سطح توانمندی معلولان و اعتماد به نفس بالای آنها این جشنواره رو برگزار کرده و تصمیم بر این است که این جشنواره به صورت سالیانه برگزار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • امکان ثبت نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت
  • امکان ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت
  • برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی مددجویان بهزیستی در بوکان
  • شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت
  • تعهد اشتغال بهزیستی خراسان رضوی؛ ۷۸۲۳ نفر
  • حق پرستاری بهزیستی فروردین ۱۴۰۳ واریز شد | جزئیات واریز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی مستمری حق پرستاری
  • برگزاری جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی‌محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • حکایت ویلچرهایی که اهدا می‌شوند و مسئولانی که پاسخگو نیستند | پای ما لنگ است و منزل بس دراز
  • افزایش ۳۰درصدی مستمری مددجویان بهزیستی خراسان رضوی