Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@12:09:35 GMT

ایجاد 1973 فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۱۶۷۷۰

ایجاد 1973 فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی کرمانشاه

زهره شریفی بعد از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال جاری هزار و ۹۷۳ فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان کرمانشاه ایجاد شده است که ۸۰ درصد آن برای افراد دارای معلولیت بوده است.

وی افزود: همچنین به منظور حمایت از معلولان در بحث اشتغال طبق قانون جامع حمایت از حقوق معلولان برای استخدام در ادارات و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی سه درصد سهمیه پذیرش برای این افراد با جدیدت از سال گذشته در نظر گرفته شده و باید عزیزان مددجو در آزمون‌های استخدامی دارای پذیرش معلولین شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مسکن بهزیستی استان کرمانشاه به راه اندازی سایت اشتغال معلولان استان هم اشاره کرد و گفت: از اواخر شهریور ماه امسال که این سایت راه اندازی شده تاکنون سه هزار و ۴۰۰ متقاضی شغل و تسهیلات اشتغال در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.

شریفی ادامه داد: در راستای اشتغال زایی مددجویان ۵۹۰ فقره تسهیلات به میزان ۲۹۵ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های بهزیستی برای کمک به اشتغال مددجویان تصریح کرد: پرداخت تسهیلات، بیمه خویش فرمایی، پرداخت سهم بیمه کارفرما، مجوز اخذ مراکز غیردولتی زیر مجموعه سازمان، پرداخت کمک بلاعوض جهت ایجاد اشتغال را از جمله برنامه‌های بهزیستی برای کمک به اشتغال مددجویان اعلام کرد.

شریف بیان کرد: به منظور تشویق کارآفرینان و کارفرمایان جهت بکارگیری افراد معلول نیز بسته‌های حمایتی در نظر گرفته شده است و در همین رابطه به کارفرمایانی که معلولان را به کار گیری می‌کنند علاوه بر پرداخت ۵۰ میلیون تومان وام با کارمزد چهار درصد به ازای هر نفر، سهم بیمه کارفرما نیز به مدت پنج سال پرداخت می‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مسکن بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به معرفی متقاضیان به کارگاه‌های فنی وحرفه‌ای، گفت: با توجه به تفاهم نامه مشترک سازمان بهزیستی و اداره کل فنی و حرفه‌ای آموزش رایگان به معلولان بر اساس علاقه و توانمندی آن‌ها ارائه می‌شود.

وی به موضوع مسکن معلولان هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار معلول در استان کرمانشاه از نعمت مسکن بی بهره هستند.

شریفی افزود: در خصوص تأمین مسکن خانوارهای دارای حداقل ۲ عضو معلول شهری تفاهم نامه پنج جانبه مشترکی از سال ۹۴ منعقد شده که این طرح با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست انجام است و ۲۶۰ خانوار نیز در این طرح گنجانده شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تفاهم نامه تأمین مسکن خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول روستایی با جذب کامل سهمیه ۱۵۹ خانوار در سطح استان پیگیری و حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شریفی یادآور شد: عملیاتی شدن کمک به تأمین مسکن خانوارهای آسیب دیده از سیل سال گذشته نیز با کمک بسیج سازندگی استان برای ۳۰ خانوار تحت پوشش با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی و کمک بلاعوض ۲۰ میلیون تومانی بهزیستی به هر خانوار در دست ساخت است.

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مسکن بهزیستی استان گفت: همچنین طبق تفاهم نامه مشترک بنیاد مسکن و استانداری ساخت ۳۰۰ واحد روستایی در سطح استان با پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی بنیاد مسکن، وام بلاعوض ۳۰ میلیون تومانی سازمان برنامه و بودجه و کمک ۱۰ میلیون تومانی بلاعوض بهزیستی در دست اقدام است.

کد خبر 5088448

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه بهزیستی مسکن مددجویی اشتغال زایی معلولان مددجویان بهزیستی ویروس کرونا محدودیت های کرونایی محسن فخری زاده آمار کرونا شیوع کرونا شیراز کرمانشاه بارش باران بوشهر شهرستان کرج گرگان شهرکرد لیگ برتر فوتبال ایران معلولان استان کرمانشاه بهزیستی استان میلیون تومانی تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۶۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال مددجویان کمیته امداد میامی با ۳۳۰ میلیارد ریال محقق شد

نوروزپور گفت: ۲۶۶ میلیارد ریال کمک هزینه معیشتی به ۲ هزار و ۷۵۲ خانواده مددجو زیر پوشش کمیته امداد میامی طی سال گذشته پرداخت شد.

وی با بیان اینکه ۱۲ میلیارد ریال برای تامین لوازم ضروری منزل مددجویان طی این بازه زمانی اختصاص یافت، ابراز کرد: هفت میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال نیز برای تهیه جهیزیه و هدیه ازدواج جوانان این شهرستان هزینه شد.

وی ادامه داد: بیش از ۹ میلیارد ریال به منظور جبران بخشی از هزینه‌های درمان مددجویان تحت حمایت طی سال ۱۴۰۲ توسط این نهاد هزینه شد.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) میامی اظهار کرد: چهار میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان پرداخت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد
  • اشتغال مددجویان کمیته امداد میامی با ۳۳۰ میلیارد ریال محقق شد
  • گرمای جنوب کرمان رسید، کولر‌های مددجویان بهزیستی نرسید